بی ام و XM؛ گران ترین و قدرتمند ترین سری M بی ام وزمان مطالعه : ۳ دقیقه

بی ام و XM

دنیای خودروی دنیای بسیار عجیبی شده، آن طرف آلمان اشتوتگارتی ها می گویند دیگر زمان استفاده از بدنه های تیز و خشن به پایان رسیده و الان در این دوره باید از بدنه های سیقلی استفاده کنیم؛ اما آن طرف آلمان باواریایی ها با رونمایی بی ام و XM صحبتی دیگری دارند.

برمیگردیم  به ۴۳ سال پیش، یعنی اواخر دهه ۷۰ که بی ام و از افسانه خود، یعنی بی ام و M1 رونمایی کرد. حال میاییم به اواخر سال ۲۰۲۱ که بی ام و از هنجارشکن ترین نسخه خود در طی سال های گذشته رونمایی کرد.

بی ام و XMطراحی ظاهری

زمانی که به عکس های منتشر از این خودرو نگاهی می اندازیم، ذهنمان اجازه نمی دهد که این خودرو را واقعی بخوانیم. جزئیاتی مثل طراحی اسپرت، جلوپنجره کلیوی، خطوط تیز در بدنه، چهره خشن، آینه های طرح ام، وجود شباهت بین M1 و … سبب شده که ما این خودرو را باور داشته باشیم.

XM به گونه ای طراحی شده که مدتی از بینندگان اجازه می خواهد که آن را درک کنند. حتماً این خودرو زیبا است؛ اما فعل حاضر طراحی آن مورد پسند بسیاری از عاشقان باواریایی نیست.

به طور کل ببینده در بدنه این خودرو چند ضلعی هایی را مشاهده می کند که در نقطه اتصال اضلاع تیز شده اند.

بی ام و XMکابین بی ام و XM

طبیعی است که جریان طراحی خطوط تیز به داخل کابین هم کشیده شده باشد. همانطور که در پاراگراف بالا گفته شده، در طراحی این خودرو از چند ضلعی های تیز استفاده شده است.

به کانال کولر، دور فرمان، دستگیرهای داخلی روی درب، کروم کاری روی درب، جای دست روی درب ها، فرم صندلی ها و … توجه کنید. کاملاً می شود شباهت بین بدنه خارجی و داخلی را از روی همین قطعات متوجه شد.

حتماً بخوانید: لکسس LX 600؛ بلند قامت لوکس ژاپنی که خود را بعد از ۱۵ سال غیبت آپدیت کرده است

زبان طراحی داخل کابین بسیار قابل درک تر از زبان طراحی خارجی است. در واقع می شود درک خوبی از خطوط طراحی آن داشت و آینده خودروهای بی ام و را بهتر متوجه شد.

یک نمایشگر عرضی منحنی روی داشتبورد نصب شده که به ما خبر از تکنولوژی های XM می دهد. شما می توانید در این نمایشگر به آمپرها، سیستم سرگرمی و اطلاعات دسترسی داشته باشید.

عرضه بی ام و ایکس ام شاید برای تسلا کمی گران تمام شود، زیرا بی ام و قصد دارد خودروی خود را به تکنولوژی خودران سطح سه تجهیز کند و تحت شرایط خاص رانندگی را با کمترین دخالت دست به سرنشینان خود بدهد.

بی ام و XM

حتماً بخوانید: رینجروور مدل ۲۰۲۲؛ یک حکمران واقعی برای کراس اوورهای لوکس

موتور

این خودرو بایستی با خودروهایی چون آستون مارتین دی بی ایکس، پورشه کاین توربو اس هایبرید، لامبورگینی اوروس، تسلا ایکس پلاد و بنتلی بنتایگا رقابت کند. پس بایستی قلب تپنده بسیار خوبی داشته باشد، زیرا با قول های کراس اوور دنیا سر و کار دارد.

بی ام و این خودرو را قوی ترین عضو سری M می داند، برای همین یک پیشرانه هشت سیلندر توئین توربو با حجم ۴.۴ لیتری روی آن گذاشته که می تواند ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. شما می توانید تمام قدرت این موتور را به چهار چرخ این خودرو انتقال دهید و در مسیرهای آفروی و آسفالت بیشترین لذت را از یک سواری با حالت M داشته باشد.

بی ام و XMارزش خرید

تا امروز می گفتند BMW M5 CS گران ترین خودروی کمپانی بی ام و است؛ اما خبرهایی به گوش می رسد که این خودرو بیش از ۱۵۰ هزار دلار ارزش دارد. پس علاوه بر اینکه قوی ترین خودروی بی ام و است، گرانترین خودروی بی ام و هم خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }