رینجروور مدل ۲۰۲۲؛ یک حکمران واقعی برای کراس اوورهای لوکسزمان مطالعه : ۴ دقیقه

رینجروور مدل ۲۰۲۲

سال ۲۰۲۱ اتفاق های زیادی در صنعت خودرویی دنیا رخ داد و ما شاهد این بودیم که اکثر خودروسازان ماشین های لوکس خود را به نمایش گذاشتند. یکی از لوکس هایی که در دنیای خودروهای کراس اوور طرفدار زیادی دارد، رینجروور است. اکتبر ۲۰۲۱ بود که نسل پنج رینجروور توسط کمپانی لندروور به صورت رسمی رونمایی شد.

می شود گفت یکی از حکمران ترین کراس اوورهای لوکس در جهان رینجروور است و همیشه این خودرو با مدرن ترین و جدیدترین تکنولوژی ها به بازار عرضه شده است.

رینجروور مدل 2022طراحی ظاهری رینجروور ۲۰۲۲

ما در این خودرو مثل نسل گذشته شاهد این هستیم که رینجروور با دو مدل کوتاه و لانگ ویل بیس معرفی شده است.

اگر بخواهیم یک نظر کلی در مورد طراحی این خودرو بدهیم، باید بگوییم که رینجروور نسل جدید آمده است که نسل قبلی خود را تکمیل کند؛ اما نکته جالب در مورد این خودرو این است که شما شاهد خطوط تیز و خشن نیستید و همانند گذشته شاهد یک طراحی ساده و پرهیز از شلوغ کاری هستید.

اتفاقات جذاب طراحی در این خودرو رخ داده است؛ به طور مثال چراغ های نواری شکل، رنگ های خاص، حذف دستگیره ها و … تماماً از مواردی هستند که بدنه خودرو چشم ها را جذب خود می کند. زمانی که جزئیات طراحی بدنه می پردازیم مسائلی مانند حذف دستگیره ها می تواند عشق این خودرو را در ذهن ما چندین برابر کند. جالب است بدانید که حذف دستگیره ها توانسته ضریب درگ این خودرو را به ۰.۳۰ برساند.

رینجروور مدل 2022امکانات رفاهی

ما با یک خودروی کاملاً لوکس سر و کار داریم، پس باید خود را آماده امکانات رفاهی کنیم که کمتر می شود در دیگر خودروها دید.

حتماً بخوانید: جنسیس GV70؛ کراس اووری کره ای که طعم لوکس گرایی را چشیده است

بیایید امکانات رفاهی رینجروور ۲۰۲۲ را از دید یک فردی که تجربه رانندگی با این خودرو را داشته بررسی کنیم. زمانی که وارد این خودرو می شوم اول با دو اسکرین حدود ۱۳ اینچی روبرو می شوم که یک از آن ها حکم پشت آمپر رو داره و دیگری حکم اسکرین کنسول مرکز را داره. اگر هم به عقب کابین بروید با دو نمایشگر ۱۱.۴ اینچی که روی پشت سری ها نصب شده است مواجه می شوید. البته اگر مدل خودرو شما ۴ نفره باشد، شما زیر دستان خود یک نمایشگر ۸ اینچی دارید. در مورد سیستم صوتی فوق العاده این خودرو باید بگویم که ما با یک سیستم کاملاً حرفه ای سر و کار دارید. شما در کابین ۳۵ بلندگو ۱۶۰۰ واتی مریدیان دارید. البته اگر نسخه اتوبیوگرافی را خریداری کنید. جالب اینجاست که دو بلندگوی ۲۰ واتی در هر صندلی نصب شده که شما صدایی شبیه هدفون های سطح بالا را تجربه کنید. یک نکته دیگر در مورد بلندگوهای رینجروور این است که توانایی مقابله با سر و صدا را دارند که شما در کابینی ساکت سکون پیدا کنید.

در مورد دیگر امکانات رفاهی هم نیازی به صحبت نیست و شما همانند دیگر خودروهای لوکس از آپشن های استانداردی برخوردار هستید.

رینجروور مدل 2022

حتماً بخوانید: بررسی رینجروور اسپرت اس وی آر + مشخصات فنی range rover sport svr

موتور و سواری

رینجروور مدل ۲۰۲۲ با چندین مدل موتور بنزینی، دیزلی و هایبرید به بازار عرضه شده است. البته لندروور قصد دارد مدل تمام الکتریکی این خودرو را در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه کند. واقعاً طراحی بدنه این خودرو پتانسیل یک خودروی برقی را دارد.

به طور خلاصه بگوییم موتورهای بنزینی و هایبرید رینجروور نسل جدید با پیشرانه ۶ و ۸ سیلندر با حجم موتور ۳ لیتری و ۴.۴ لیتری پا به آسفالت ها گذاشته اند. ما به دلیل اینکه تنوع موتوری و پیشرانه این خودرو زیاد و خارج از حوصله این مطلب است، می خواهیم به جذاب ترین پیشرانه و حجم موتور اشاره کنیم. مدل P530 که از یک پیشرانه ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر توئین توربو بهره می برد، می تواند ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. تمام قدرت موتور این خودرو از طریق یک گیبرکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های این خودرو منتقل می شود. البته یادآوری کنیم که این موتور برای بی ام و X7 M50i است که می تواند هیکل رینجروور ۲۰۲۲ را در مدت ۴.۴ ثانیه از صفر به صد برساند.

رینجروور مدل 2022

حتماً بخوانید: مرسدس بنز S کلاس ۲۰۲۱؛ لوکس ترین خودروی سدان صنعت خودروسازی اشتوتگارتی ها

ارزش خرید

این خودرو همانند نسل قبلی خود با تریم های SE، HSE، SE و اتوبایوگرافی به بازار عرضه شده است. البته اگر می خواهید بسیار خاص رفتار کنید، می تواند نسخه ویژه فرست ادیشن را که برای مدل اتوبایوگرافی عرضه شده است، خریداری کنید. این نسخه همان رینجروور ۲۰۲۲ است که با رنگ طلایی مات دلبری می کند.

البته علاوه بر تنوع در مدل ها شما می توانید این خودرو را به صورت چهار، پنج و هفت سرنشین به کمپانی لندروور سفارش دهید.

در آخر شما برای خرید نسخه پایه این خودرو که با نام P400 SE عرضه شده باید ۱۰۴ هزار دلار هزینه و نهایتاً مدل P530 فرست ادیشن را با ۱۶۳,۵۰۰ دلار هزینه، خریداری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }