BMW M5 CS 2022؛ نخستین خودروی M که صفر تا ۱۰۰ را زیر ۲.۹ طی می کندزمان مطالعه : ۳ دقیقه

BMW M5 CS 2022

یکی از خودروهای معروف باواریایی ها بی ام و اتاق ۵ است. این سدان جزء خودروهایی است که در دنیا طرفداران زیادی دارد. حال بی ام و به فکر این افتاده که این سدان پرطرفدار را به یک خودروی اسپرت شهری تبدیل کند. فکر بی ام و تبدیل به ۲۰۲۲ BMW M5 CS شده است. این فکر آنقدر جذاب بوده که تمام معادلات خودروهای سدان را به هم زده است.

BMW M5 CS 2022طراحی ظاهری M5 CS

حرف از قوی ترین و نخستین خودروی سری ام است که زیر ۳ ثانیه صفر تا صد را پر می کند. پس ما با خودرویی سر و کار داریم که تعداد زیادی از قطعات آن از فیبر کربن ساخته شده است. کاپوت، محفظه موتور، هودی های روی کاپوت، درپوش آینه ها، بال عقب، دیفیوزر و صدا خفه کن ورودی ها تماماً از فیبر کربن ساخته شده اند. البته تعدادی از قطعات بدنه از فیبر کربن بدون رنگ تشکیل شده است. جالب است بدانید که نسخه M5 CS از سری ۵ کامپتیشن ۷۰ کیلوگرم سبک تر است؛ فکر کنم فیبر کربن کار خودشو کرده!

اما موضوعی که سبب شده بی ام و M5 CS از نظر طراحی ظاهری متفاوت با دیگر نسخه های اتاق ۵ به نظر برسد، استفاده از رنگ طلایی و برنزی در بدنه است. البته بزرگترین و زیباترین تفاوت در این خودرو چراغ های آن است. بی ام و برای اینکه یاد خودروهای مسابقه ای GT را زنده کند از رنگ زرد به جای رنگ سفید در لیزرهای خود استفاده کرده است.

شما می توانید این خودرو را در چند رنگ خاکستری براق، خاکستری مات و سبز یشمی خریداری کنید. البته ناگفته نماند که شما برای خرید این خودرو احتیاج به ۱۴۲ هزار دلار پول دارید.

BMW M5 CS 2022کابین

کابین هم از فیبر کربن در امان نبوده و می شود استفاده از فیبر کربن را در نقاط مختلف کابین مشاهده کرد.

به رسم اکثر خودروهای اسپرت بی ام و هم از لاین های قرمز در کابین خود استفاده کرده است. اگر به کابین نگاه کنید حتماً دوخت قرمز صندلی ها، شیفترهای قرمز و خطوط قرمز در کنسول مرکزی شما را شیفته اسپرت بودن این خودرو خواهد کرد. البته طعم یک خودروی اسپرت شهری را می شود از صندلی های ام، فرمان ام آلکانترا و سایه پیست مسابقه نوربرگ رینگ و طرح M بر روی پشت سری صندلی ها کاملاً متوجه شد.

BMW M5 CS 2022

حتماً بخوانید: بررسی رنجروور اسپرت اس وی آر + مشخصات فنی range rover sport svr

موتور

بی ام و برای این سدان پرقدرت خود از یک قلب تپنده دوقلوی توربوشارژر V8 استفاده کرده است که می تواند ۶۲۷ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. ناگفته نماند که گشتاور نسخه کامپتیشن اتاق ۵ همانند M5 CS است.

بی ام و M5 CS از سیستم چهار چرخ متحرک M xDrive، دیفرانسیل Active M و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک بهره می برد. تمامی اینها دست به دست هم داده اند که این خودرو صفر تا صد را زیر ۳ ثانیه و در مدت ۲.۹ پر کند. جالب است بدانید که این خودرو با این حجم موتور و قدرت جزء خودروهای اسپرت به صرفه محسوب می شود، زیرا مصرف سوخت آن تنها ۹.۰۸ است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }