تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۲۴؛ همان پرادو ما، ولی لندکروزر آمریکایی هازمان مطالعه : ۳ دقیقه

همان روز که نسل جدید لکسوس GX رونمایی شد، میشد از همان روزها چهره ی نسل جدید تویوتا پرادو را حدس زد. خوشبختانه حدس ما و شما درست بوده و نسل جدید پرادو که در بازار آمریکا از آن به عنوان جایگزین سری ۲۰۰ لندکروز یاد می کنند، چهره ای شبیه لکسوس GX دارد.

خارج از تصور نبود که این خودرو هم همانند GX و سری ۳۰۰ بر روی پلتفرم TNGA-F ساخته شود. برویم شروع کنیم ببینیم که این خودرو چه مشخصات و ویژگی هایی دارد.

تویوتا لندکروزر پرادو 2024طراحی ظاهری

همانطور که اشاره شد این خودرو شباهت زیادی به نسل جدید لکسوس GX دارد. بارزترین اشتراکی که می شود بین این دو خودرو دید در خطوط پنجره ها است. البته باید اشاره کنیم که پرادو ۲۰۲۴ چهره ای خشن تر از GX دارد.

این خودرو با دو تیپ به نام های ۱۹۵۸ و فرست ادیشن که نسخه پرچم دار است رونمایی شده است. در تصاویر منتشر شده تیپ پایه چراغ های مستطیلی و سپرهای رنگی دارد و تیپ فرست ادیشن با چراغ های دایره و سپر پلاستیکی مشکی رونمایی شده است.

به طور کلی تویوتا در نسل جدید پرادو به سراغ نسل های قدیمی لندکروزر رفته و از آنها در طراحی الهام گرفته است.

تویوتا لندکروزر پرادو 2024کابین

همانطور که انتظار می رفت کابین این نسل مدرن است. استفاده از پلاستیک نرم، گرمکن صندلی های جلو و غربیلک فرمان، تودوزی چرمی، تهویه صندلی های جلو، نمایشگر اطلاعات-سرگرمی ۸ و ۱۲.۳ اینچی (نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای تیپ فرست ادیشن ارائه می شود)، کروز کنترل تطبیقی و … تماماً از تجهیزات کابین این خودرو است.

توجه داشته باشید که پرادو ۲۰۲۴ قرار است در بازار آمریکا به صورت پنج نفره ارائه شود.

تویوتا لندکروزر پرادو 2024مشخصات فنی

شاید فکر می کردید که پرادو ۲۰۲۴ قرار است با یک پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 ارائه شود. ما هم همانند شما فکر می کردیم، ولی متأسفانه پرادو قرار است در بازار آمریکا با یک موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توبرو هیبریدی ارائه شود. این پیشرانه به کمک موتور الکتریکی ۴۸ اسب بخاری می تواند ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تمام قوای این پیشرانه را به چهار چرخ خودرو منتقل می کند. قابل توجه شما تمام تیپ های این خودرو به صورت استاندار به سیستم چهارچرخ محرک با گیربکس کمکی دو سرعته، دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود و قفل دیفرانسیل عقب مجهز هستند.

جالب است بدانید که قطعات حیاتی زیر خودرو داخل ریل های شاسی نصب شده اند تا هنگام سفرهای آفردوی آسیب نبینند.

کرال کنترل و سیستم کمکی پایین رفتن از شیب به صورت استاندار روی دو تیپ موجود نصب شده است، ولی آنتی رول های قابل قطع فقط در تیپ میانی به بالا قابل ارائه است.

تویوتا لندکروزر پرادو 2024خرید

هنوز تویوتا قیمت دقیق لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ را اعلام نکرده است، ولی قیمت پایه این خودرو را حدود ۵۵ هزار دلار در نظر گرفته است. باید اشاره کنیم که در این بازه قیمتی لندکروزر آمریکایی می تواند رقیب جدی برای لندروور دیفندر و فورد برانکو باشد. در آخر هم باید بگوییم این خودرو تا اواخر سال در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }