سانتافه ۲۰۲۴؛ با نصف قیمت یک رنجروور کره ای سوار شویدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

پرادو نسل جدید جعبه ای شد، لکسوس GX نسل جدید جعبه ای شد و حالا نسل پنجم سانتافه جعبه ای شد. نمی دانم این روزها صنعت خودرو به دنبال چه نوع طراحی است، ولی این را می دانم که اکثر برندها دارند خودروهای پرچمدار خود را با تحولی تاریخی آشنا می کنند.

سانتافه 2024طراحی ظاهری سانتاقه ۲۰۲۴

همانطور که اشاره شد هیوندای در نسل جدید سانتافه به سراغ یک طراحی جعبه ای رفته است و این نسل خود را بزرگتر از نسل قبلی تولید خواهد کرد.

دیگر خبری از خمیدگی خاصی در سقف، درپوش صندوق و فرم کلی نیست و ما شاهد یک طراحی مکعبی هستیم. در نمای جلویی ما شاهد یک گریل بزرگ هستیم که چراغ هایی H شکل به همراه یک نوار نازک را درون خود جای داده است. می شود گفت این نوع طراحی چراغ دارد خبر از طراحی های بعدی هیوندای می دهد.

همینطور که از نمای جانبی مکعبی سانتافه نسل جدید می گذریم، می رسیم به یک نمای عقبی حدوداً عمودی که دوباره می شود چراغ های H را مشاهده کرد. البته فراموش نشود که در نمای جانبی و در کنار ستون C یک دستگیره گذاشته شده که شما به واسطه آن بر روی رکاب خودرو بروید.

در آخر باید اشاره کنیم که بسیاری از ادوات پلاستیکی مربوط به بدنه و کابین مثل سپرها دارای مواد بازیافتی هستند.

سانتافه 2024کابین

سانتافه ۲۰۲۴ هم همانند دیگر خودروهای امروزی به سراغ نمایشگرهای سراسری رفته و حتی برای تنظیمات تهویه خود هم از یک نمایشگر کمک گرفته است. باید اشاره کنیم نسل جدید سانتافه کمی شبیه به محصولات لندروور شده است.

در ادامه به لطف رشد ابعاد بیرونی ما شاهد صندلی های ردیف سوم در نسخه ی آمریکایی هستیم. بهتر است بدانید که ظرفیت صندوق بار سانتافه به ۷۲۵ لیتر رسیده است. همچنین برای این نسل سانتافه صندلی های Relaxation که قبلاً در آیونیک ۵ نصب شده بود قابل ارائه است. در صورت سفارش نسخه ۶ نفره این صندلی ها در ردیف دوم قابل ارائه هستند.

از دیگر امکانات کابین می توانیم به شارژر بی سیم گوشی و محفظه استرلیزاسیون UV-C در جعبه داشبورد برای تمیز کردن کیف پول و گوشی اشاره کرد.

در آخر هم باید بگوییم این شاسی بلند هیوندای صرفاً با چرم مصنوعی عرضه خواهد شد.

سانتافه 2024مشخصات فنی

این نسل در کره جنوبی و آمریکای شمالی با دو پیشرانه مختلف ارائه خواهد شد. پیشرانه اول یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو دارد که ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور و پیشرانه دوم یک موتور ۱.۶ لیتری توربو هیبریدی دارد که ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. قابل توجه شما پیشرانه اول صفر تا صد را در زمان ۸ ثانیه و پیشرانه دوم در زمان ۹.۵ ثانیه می زند.

مشتریان اروپایی هم فقط می توانند نسخه هیبریدی و پلاگین هیبریدی با پیشرانه ۱.۶ لیتری و ۱۶۰ اسب بخاری را خریداری کنند. در برخی از بازارها هم می توان سانتافه نسل جدید را با موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی خریداری کرد.

سانتافه 2024خرید

اول از همه باید بگوییم سانتافه ۲۰۲۴ از همین ماه در کره جنوبی عرضه می شود، ولی خریداران آمریکایی و اروپایی باید تا نیمه اول سال ۲۰۲۴ صبر کنند.

اما می رسیم سر قیمت این نسل سانتافه که هنوز از سوی هیوندای به صورت رسمی اعلام نشده، ولی انتظار می رود این نسل سانتافه در نسخه فول حدود ۵۰ هزار دلار فروخته شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }