اگر قصد خرید خودروی شاسی بلند دارید، ولوو XC90 نخریدزمان مطالعه : ۴ دقیقه

بررسی ولوو XC90

ولوو XC90 از سال ۲۰۱۶ به عنوان یک خودروی شاسی بلند لوکس وارد ایران شد و آخرین نسخه ای که از این خودرو شاهد هستیم برای سال ۲۰۱۷ است. این خودروی فول سایز شاسی بلند جزء بزرگ ترین خودروی کمپانی سوئدی ولوو محسوب می شود و می توان گفت رقیبی جدی برای تمامی خودروهای شاسی بلند دنیا است.

ولوو XC90 در ابتدای فروش خود در ایران طرفداران زیادی داشت و می توان آن را جزء شاسی بلندهایی دانست که خرید خوبی را از سوی مشتریان در ایران تجربه کرده است. حال امروزه به دلیل مسائلی این خودرو آن چنان که باید بازار دست دوم خوبی داشته باشد، ندارد و همانند روزهای اولی که وارد ایران شد، طرفدار ندارد.

تیم خودرویی تکامگ امروز قصد دارد یکی از خودروهای شاسی بلند ایران را برای شما دوستداران خودروهای SUV بررسی کند و امیدوار هستیم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

بررسی ولوو XC90
بررسی ولوو XC90

طراحی ظاهری ولوو XC90

ولوو را می شود جزء آن دست خودروهایی دانست که زیبایی طراحی بدنه ی آن تا مدت ها در ذهن مردم می ماند و می شود گفت که ولوو XC90 از یک طراحی بسیار زیبا در کنار امنیت بسیار بالا بهره برده است. هماهنگی قطعات بدنه آنقدر دقیق است که اگر شما این خودرو را برای بار اول از نزدیک ببینید، بسیار برایتان جالب می آید و اولین چیزی که به ذهنتان می رسد، این است که این خودرو در عین سادگی بدنه بسیار جذاب است. اگر بخواهیم طراحی بدنه این خودرو را با رقیبان آن بررسی کنید، به نقاط قوت بسیار خوبی خواهیم رسید.

Volvo XC90
Volvo XC90

امکانات رفاهی ولوو XC90

ولوو XC90 از امکانات رفاهی بالایی برخوردار است و می شود آن را جزء شاسی بلندهایی دانست که امکانات رفاهی بالایی را در اختیار سرنشینان خود قرار می دهد. باید بگوییم کمی امکانات رفاهی ولوو XC90 با دیگر خودروهای رقیب فرق دارد و می توان این نوع تنظیمات امکانات رفاهی در این خودرو را سرچشمه ی پیشرفت تکنولوژی و آینده نگری این کمپانی سوئدی دانست.

کل امکانات رفاهی این خودرو از مانیتوری ۹ اینچی قابل تنظیم است و شما دیگر همانند خودروهای دیگر شاهد تعداد زیادی دکمه برای تنظیمات امکانات رفاهی نیستید.

Volvo XC90
بررسی ولوو XC90

کابین و سواری

هر وقت که نام کمپانی ولوو به زبان ها می آید، در ذهن شنونده ها اول از همه امنیت تداعی می شود. ولوو همیشه به دنبال خودروهایی با امنیت بسیار بالا بوده است و می توان گفت در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است. پس شما هنگام رانندگی با ولوو XC90 به هیچ وجه نگران اتفاقات اطرافتان نباشید و مطمئن باشید امنیت این خودرو جان شما را از خطرات احتمالی حفظ می کند.

خیلی ها شاید بر این باورند که ولوو XC90 به دلیل ابعاد بزرگی که دارد از شتاب خوبی برخوردار نیست. باید گفت موتور این خودرو همانند یک خودروی کوپه اسپرت عمل می کند و می تواند به شما حین رانندگی یک شتاب فوق العاده بدهد.

سواری این خودرو نسبت به رقبای خود بسیار عالی است و می شود ولوو XC90 را یک خودروی اسپرت شاسی بلند فول سایز دانست که هر فردی با هر سن و جنسیتی می تواند از سواری این خودرو لذت ببرد. البته پیچیدگی موتور این خودرو توانسته خریداران را کمی اذیت کند.

رقیب ها

در ایران تنوع خودروهای شاسی بلند کمی کم است و نمی شود یک رقیب جدی برای این خودرو پیدا کرد. برای همین در ایران بیشتر خودروهای هم قیمت ولوو XC90 را رقیب می دانند. به طور مثال تویوتا لندکروز، پورشه کاین، لکسوس LX و لکسوس RX از رقیبان هم قیمت این خودرو در ایران هستند.

Volvo XC90
Volvo XC90

ارزش خرید

یک موضوع بسیار جدی که مشتریان این خودرو را از خرید خود پشیمان کرده است، نبود نمایندگی و تامین قطعات این خودرو بوده است. بهتر است بگوییم ارزش خرید این خودروی سوئدی به دلیل نبود نمایندگی معتبر و تأمین قطعات می تواند در ایران بسیار پایین باشد.

در کل ولوو XC90 یک خودروی فوق العاده است و در این مسئله هیچ شکی نیست ولی در کشور ما به علت مسائلی این خودرو از آن حالت عالی خارج شده است و به یک حالت آزار دهنده تبدیل شده است. پس بهتر است برای داشتن یک خودروی شاسی بلند لوکس در ایران به سراغ رقبای هم قیمت این خودرو بروید.

توجه کنید!!

حتماً متوجه شده اید که چند وقت پیش چند دستگاه ولوو در ایران آتش گرفت. این جریان به دلیل نبود نمایندگی در ایران اتفاق افتاد. در واقع ولوو فراخوانی برای خودروی XC90 داد که مالکان این خودرو برای رفع نقص فنی به نمایندگی مراجعه کنند تا از خطرات جدی مثل آتش گرفتن خودرو جلوگیری شود. خب همانطور که می دانید هیچ وقت این اتفاق در ایران نیفتاد و نمایندگی نبود که مالکان به آن مراجعه کنند. توجه داشته باشید احتمال می رود مشکل آتش گرفتن این خودرو از کاتالیزور آن باشد.

موضوع بعد که بسیار مهم است، ولووهایی است که در لیست سیاه کمپانی ولوو رفته اند. خودروهای ولوو به صورت آنلاین تعمیر می شوند، پس خودروهایی که در لیست سیاه این کمپانی قرار دارند به هیچ عنوان قابل تعمیر نیستند. حتماً هنگام خرید این خودرو موضوع لیست سیاه را پیگیری کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }