لکسس LX 600؛ بلند قامت لوکس ژاپنی که خود را بعد از ۱۵ سال غیبت آپدیت کرده استزمان مطالعه : ۵ دقیقه

لکسس LX 2022 یا لکسس LX 600

خُب بعد از پانزده سال انتظار در اکتبر سال ۲۰۲۱ کمپانی لکسس از شاه شاهان خود یعنی لکسس ال ایکس رونمایی کرد. اگر به نسل قبلی این خودرو نگاهی بی اندازید حتماً متوجه می شوید که کمپانی لکسس خودروی خود را به مدت ۱۵ با فیس لیفت های جزئی در بازار خودروهای شاسی بلند جهان نگه داشته بود. اما سال ۲۰۲۱ دیگر خبری از فیس لیفت نبود و ما شاهد این بودیم که ال ایکس با نما و چهره متفاوت خود را به ما معرفی کرد.

لکسس LX 2022 یا لکسس LX 600طراحی ظاهری لکسس LX 600

حتماً که لکسس LX 600 یک خودروی تازه وارد است؛ اما هنوز می شود همان چهره نسل گذشته را به خوبی در این نسل دید. به طور خلاصه بگوییم، لکسس LX 600 آمده تا نسل قبلی خود را تکمیل کند و به اصطلاحی آپدیت ال ایکس ۲۰۰۷ است که در نمایشگاه نیویورک رونمایی شد.

این نسل همانند نسل قبلی از یک پلتفرم مشترک با لندکروز بهره می برد؛ اما جالب است بدانید که لکسس LX 600 دویست کیلوگرم وزنش کمتر از نسل جدید لندکروز است. البته که فقط پلتفرم مشترک در این خودرو قابل مشاهده نیست، بلکه می شود شباهت بسیار زیاد طراحی ظاهری را هم متوجه شد. از نمای جانبی هر دو خودرو کاملاً مشابه یکدیگر هستند. در دیگر نماها هم همانند گذشته لکسس خود را به خطوط تیز مزین نموده و لندکروز هم خود را با خطوط آرام به نمایش گذاشته است. البته که نمای پشتی ال ایکس ۲۰۲۲ با چسباندن چراغ ها به یکدیگر بسیار لاگژری تر شده است.

لکسس LX 2022 یا لکسس LX 600لکسس خودروی خود با تریم های استاندارد، پریمیوم، لاگژری، اولترا لاکژری و اف اسپرت به بازار عرضه کرده است. تریم های اولترا لاکچری و اف اسپرت را می شود جدیدترین تریم های این کمپانی معرفی کرد. البته این دو تریم برای دو دسته متفاوت تولید شده اند. یک دسته که عشق خودروی اسپرت و دسته دیگر که عشق خودروی لوکس دارند. حتی شما می توانید او دو تریم را به راحتی از راحتی ظاهری بیرونی کاملاً از یکدیگر تشخیص دهید.

ال ایکس اف اسپرت خود را با جلوپنجره مشبکی شکل و رینگ های ۲۲ اینچی تزئین کرده است. اما آن طرف قضیه که حرف از لوکس گرایی است، شما شاهد یک جلوپنجره هفت پره هستید. البته این دو تریم در کابین هم خود را متفاوت تر از یکدیگر معرفی کرده اند.

لکسس LX 2022 یا لکسس LX 600کابین لکسس LX 600

هر چه قدر که ما بخواهیم از شباهت طراحی ظاهری خودرو با نسل قبلی بگوییم، در مورد طراحی کابین کمپانی لکسس تمام نقدهای شباهت را از بیننده ها گرفته و خودروی خود را به یک کابین بسیار متفاوت نسبت به نسل قبلی مجهز کرده است.

بیایید تا موضوع داغه از دو تریم جدید این خودرو سخن بگوییم که کمپانی لکسس به خاطر همین دو تریم تجربه های تازه داشته است. لکسس اینبار به شخصه و اولین بار ال ایکس را با صندلی های چهار نفره به بازار عرضه می کند. پس دیگر احتیاجی نیست شما برای لوکس گرایی از صندلی هایی چون mbs استفاده کنید. این ویژگی جدید لکسس سبب شده تا سرنشینان عقب از امکانات بسیار جالبی بهره ببرند. صندلی چهار نفره این خودرو قابلیت تغییر ۴۸ درجه ای زاویه دارند و می توانند تا یک متر فضای پا به سرنشینان بدهند. وجود مانیتور و کنسول مرکزی لوکس هم از واجبات ردیف عقب یک خودروی لوکس است، پس نیازی نیست زیاد ما به این مسائل بپردازیم. آن طرف هم در تریم F اسپرت شاهد صندلی های اسپرت و کابین بسیار ساده تر از تریم لوکس ال ایکس هستیم.

حتماً بخوانید: رینجروور مدل ۲۰۲۲؛ یک حکمران واقعی برای کراس اوورهای لوکس

می رسیم به کنسول میانی سرنشینان جلو که دو مانیتور باعث تعجب بیننده ها شده است. حالا چرا دو مانیتور؟ لکسس می گوید این کار سبب می شود راننده سورای بسیار ایمن تری داشته باشد. کار نمایشگر ۱۲.۳ اینچی که در بالاترین نقطه قرار گرفته همانند دیگر خودروها مخصوص سرگرمی و اطلاعات است. اما کار نمایشگر ۷ اینچی مخصوص سیستم تهویه و آفرود است. برای آفرود سوران چه مزه ای میده که اطلاعات خودرو در یک نمایشگر دیگر نمایش داده شود.

حالا که حرف از آفرود شد، جالب است بدانید علاوه بر چهار دوربینی که اطراف خودرو کار گذاشته شده، ما شاهد یک دوربینی هستیم که وضعیت کف خودرو را به راننده نشان می دهد.

به طور خلاصه بگوییم که کابین خودرو همانند گذشته مملوء از چرم، قطعات کرومی و قطعات چوبی است و می تواند به سرنشینان حس داشتن یک خودروی لوکس در عین حال قدرتمند را بدهد.

لکسس LX 2022 یا لکسس LX 600موتور

خداحافظی با موتورهای هشت سیلندر و سلام به موتورهای شش سیلندر توربوشارژ که توانایی تولید ۴۰۹ اسب بخار قدرت و ۶۴۹ نیوتن متر گشتاور را دارند. شاید فکر کنید که توانایی موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر توربوشارژ لکسس ۲۰۲۲ کمتر از موتور ۸ سیلندر نسل قبلی است؛ اما باید بگوییم این موتور ۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۰۲ نیوتن متر گشتاور بیش تر تولید می کند. بهتر است بدانید که موتور لندکروز LC 300 هم همین است.

حتماً بخوانید: لکسس ES نسل هفتم؛ سدانی لوکس برای ژاپنی سواران

تمام قدرت این موتور از یک گیربکس ۱۰ سرعته به چرخ ها منقل می شود و دیگر همانند نسل قبلی خبر از گیربکس ۸ سرعته نیست. در مورد حالت رانندگی هم باید بگوییم این خودرو می تواند شما را با حالات اتوماتیک، اسپرت، گل، برفی، عمق، شنی، خاکی و سنگلاخ در هنگام رانندگی همراهی کند.

در آخر هم اگر قصد خرید این خودرو را دارید باید بابت نسخه پایه لکسس LX 600 حدود ۹۰ هزار دلار هزینه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }