آئودی اسکای اسفر؛ خودرویی که آینده خودروسازی آئودی را نشان می دهدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

آئودی اسکای اسفر

اگر اخبار صنایع خودروسازی دنیا را دنبال کرده باشید حتماً متوجه شدید که صنعت خودروسازی دارد به سوی تولید خودورهای برقی می رود و اکثر خودروسازان خبر از تولید خودروهای برقی می دهند. یکی از پیشگامان تولید خودروهای برقی کمپانی آلمانی آئودی است که به تازگی خبر از تولید خودروهای برقی در آینده نزدیک خود داده است. اسفر نشانی است که آئودی بر روی خودروهای کانسپت آینده خود گذاشته و قصد دارد این نشان را در سه کلاس کوپه، کراس اوور و سدان به تولید برساند. چندی پیش بود که نمونه هایی از خودروهای کانسپ آئودی با نام های گرند اسفر و اسکای اسفر رونمایی کرد.

آئودی اسکای اسفرطراحی ظاهری آئودی اسکای اسفر

دانستان از سال ۱۹۳۷ با خودروی جادویی Horch رودستر شروع شد. طراحان آئودی در مرکز طراحی آئودی در مالیبو مشغول به الهام گیری از خودروی جادویی و کلاسیک آئودی شدند و خودرویی جذاب را با نام اسکای اسفر طراحی کردند. ما با یک خودروی کوپه رودستر سر و کار داریم. پس طبیعتاً آئودی خودروی دو نفره با قابلیت سقف تاشو طراحی کرده است. اگر به ابعاد و تناسبات بدنه اسکای اسفر نگاهی بی اندازید حتماً متوجه حالت عضلانی و آیرودینامیکی خودرو می شوید.

جالب است بدانید که آئودی در تولید این خودرو از رنو تقلید کرده و خودروی خود را به فاصله محوری متحرک تجهیز کرده است. در واقع شما می توانید با فشردن دکمه ای در فاصله محوری این خودرو تغییر ایجاد کنید.

می رسیم به نقاط مشترک خودروهای برقی که قرار است در آینده وارد بازار شوند. این نقاط مشترک را می شود در رینگ های عجیب، جلوپنجره و چراغ ها مشاهده کرد. البته استفاده از متریال شیشه در این سبک خودروها بسیار به چشم می خورد.

audi sky sphereکابین اسکای اسفر

کم کم داریم با زبان طراحی خودروهای برقی آشنا می شویم، البته بهتر است بگوییم کم کم باید خود را با این زبان طراحی وفق دهیم. به طور مثال چندی پیش بود که مرسدس بنز خودرو لوکس تمام برقی خود را با نام EQS رونمایی کرد و دیدیم که در کابین این خودرو از یک هایپر اسکیرین و صندلی های بسیار متفاوت استفاده شده است. این آشنایی سبب شده که طراحی کابین اسکای اسفر کمی برای ما آشنا باشد و ما زیاد متعجب نشویم.

شما در کابین این خودرو شاهد یک هایپر اسکرین ۵۵.۷ اینچی هستید که تمامی اطلاعات سرگرمی و جلوآمپر در آن درج شده است. یک مورد جالب در کابین این خودرو این است که در آن هیچ دکمه فیزیکی به کار نرفته و تمامی دکمه ها لمسی است.

audi sky sphereسواری اسکای اسفر

اینجا جایی است که آینده خودروسازی جهان بسیار جذاب شده است. شما در آئودی اسکای اسفر شاهد تغییر فاصله محوری هستید. این تغییر در فاصله محوری زمانی جذاب می شود که شما با تغییر در حالت آن شاهد اتفاقاتی در سبک رانندگی خود می شوید. این نوع جذابیت زمانی در این خودرو اتفاق می افتد که شما آن را در حالت لانگ یا کوتا بگذارید.

در حالت رانندگی لانگ فاصله محوری زیاد می شود و فرمان و پدال های ترمز و گاز حذف می شود. به نوعی شما در این حالت با سطح چهار خودران سر و کار دارید و شما در این حالت می توانید به مطالعه، تماشای فیلم، مکالمه و … بپردازید و خودرو خود رانندگی کند.

در حالت کوتا شما شاهد کوتاه شدن فاصله محوری و اضافه شدن فرمان و پدال ها و نزدیک شدن کنسول میانی هستید. در واقع خودرو برای یک سواری اسپرت آماده می شود.

شما در این خودرو یک تک پیشرانه الکتریکی دارید که توان تولید ۶۲۴ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. تمام قدرت این پیشرانه که از طریق یک پک باتری ۸۰ کیلووات ساعتی تأمین می شود به چرخ های عقب منقل می شود و می تواند شما را در مدت ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. جالب است بدانید که ۶۰ دصد جرم خودرو روی محور عقبی است. در مورد پیمایش این خودرو هم باید بگوییم که شما با یک بار شارژ می توانید ۵۰۰ کلومتر راه بروید.

بهترین سیستم تعلیق بادی، تغییر هندلینگ و ارتفاع بر اساس نوع رانندگی و چرخش چرخ های عقب از سیستم های مدرنی است که حین رانندگی شما می توانید تجربه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }