کادیلاک اسکالید IQ؛ پرچمدار کادیلاک برقی شده استزمان مطالعه : ۴ دقیقه

بالاخره پرچم دار کادیلاک هم طعم برقی بودن را چشید و خود را با نام اسکالید IQ به نمایش گذاشت. می شود گفت این شاسی بلند آمریکایی این روزهای دارد بزرگترین تحول تاریخ را تجربه می کند و قرار است از سال ۲۰۳۰ دیگر با برق به خریداران خود خدمات دهد.

کادیلاک اسکالید برقی (اسکالید IQ)طراحی ظاهری

زمانی که به اسکالید IQ نگاه می کنید متوجه ترکیب اسکالید بنزینی و لیریک می شوید. طبیعتاً ترکیب این دو می تواند یک چهره اسپرت و خیره کننده را به وجود آورد.

یک جلوپنجره کریستالی مشکی کاملاً بسته با نور پردازی، چراغ های عمودی در جلو، چراغ های دو تیکه در عقب و … از شاخص ترین موارد طراحی ظاهری این خودرو به حساب می آیند.

جالب است بدانید که کادیلاک هنگام طراحی اسکالید برقی توجه زیادی به آیرودینامیک خودرو داشته است و ضریب درگ آن را حدود ۱۵ درصد کاهش داده است. این اتفاق به دلیل ورودی های هوای فعال روی سپر و رینگ های ۲۴ اینچی آیرودینامیک افتاده است.

اگر در تصاویر منتشر شده توجه کرده باشید اسکالید IQ از صندوق بار جلو بهره می برد که ظرفیت آن ۳۴۵ لیتر است. باید اشاره کنیم که برای این خودرو سیستم باز و بسته شدن خودکار درها که با لمس دکمه ای عمل می کند در نظر گرفته شده است.

در آخر هم اسکالید برقی قرار است در دو تیپ اسپرت و لوکس به بازار عرضه شود که تیپ اولی از تریم مشکی و دومی از تریم آلومینیومی بهره می برد. همچنین خریداران می توانند سقف مشکی را هم سفارش گذاری کنند.

کادیلاک اسکالید برقی (اسکالید IQ)کابین

لیریک محصولی بود که سبب شد کادیلاک با قطعات جنرال موتورز خداحافظی کند و کابین امروزی را به نمایش بگذارد. طبیعتاً اسکالید IQ هم این مسیر را باید ادامه می داد و کابین خود را شبیه محصولات لوکس آلمانی می کرد.

در کابین اسکالید برقی ما شاهد یک نمایشگر ۵۵ اینچی هستیم که بلندگوهایی در طرفین آن قرار دارند. سهم راننده از این نمایش بزرگ حدود ۳۵ اینچ است که سیستم اطلاعات-سرگرمی را پشتیبانی می کند. علاوه بر این نمایشگر بزرگ یک نمایشگر ۱۱ اینچی برای تنظیمات سیستم تهویه روی کنسول مرکزی جای گرفته است.

کادیلاک اسکالید برقی (اسکالید IQ)برای این شاسی بلند آمریکایی پکیج Executive در نظر گرفته شده است. این پکیج صندلی های عقب را از هم جدا می کند و امکاناتی چون گرمکن، تهویه، ماساژور، کنسول مرکزی، دو نمایشگر ۱۲.۶ اینچی، میز تاشو، شارژر بی سیم و پورت USB-C و HDMI را در اختیار سرنشینان عقب قرار می دهد.

اسکالید IQ به صورت استاندارد با سیستم صوتی AKG ارائه می شود که ۱۹ بلندگو دارد. اما در نسخه ی بالاتر تعداد بلندگوها تا ۳۶ عدد افزایش پیدا می کند و اگر خریدار نسخه Executive را سفارش دهید بلندگوهای پشت سری صندلی های عقب می تواند این عدد را به ۴۰ برساند.

در آخر هم باید اشاره کنیم که IQ به صورت استاندارد به سیستم نیمه خودران سوپر کروز مجهز شده است.

حتماً بخوانید: مرسدس بنز EQS؛ پرچمدار خودروهای لوکس برقی بنز

مشخصات فنی

در بخش قوای محرکه اسکالید IQ با دو موتور ارائه می شود که ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. بهتر است بدانید که این ارقام در حالت Velocity Max به ۷۵۰ اسب بخار و ۱۰۶۳ نیوتن متر افزایش پیدا می کند. همچنین این خودرو به پکیج باتری ۲۰۰ کیلووات ساعتی با ۲۴ ماژول مجهز است که با هر بار شارژ امکان پیمایش ۷۲۵ کیلومتر را فراهم می کند. جالب است بدانید که این خودرو از معماری ۸۰۰ ولتی بهره می برد که با استفاده از شارژرهای سریع در کمتر از ۱۰ دقیقه ۱۶۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه می شود. اما با شارژر خانگی ۱۹.۲ کیلوواتی با هر ساعت شارژ ۶۰ کیلومتر به برد آن اضافه می شود. تازه در صورت قطع برق می توانید از باتری این خودرو انرژی منزل خود را تأمین کنید.

همه این داستان ها می تواند این شاسی بلند آمریکایی را در کمتر از ۵ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند.

در آخر هم اسکالید برقی بر روی پلتفرم اولتیوم ساخته شده و به سیستم کنترل مغناطیسی نسل چهار و تعلیق بادی تطبیقی مجهز شده است. بهتر است بدانید که IQ به سیستم فرمان گیری چرخ های عقب مجهز شده و علاوه بر این سیستم کراب واک هامر EV را هم قرض گرفته تا به صورت مورب حرکت کنید.

کادیلاک اسکالید برقی (اسکالید IQ)خرید

کادیلاک گفته است که قیمت اسکالید IQ از ۱۳۰ هزار دلار شروع خواهد شد. باید ببینیم که خریداران خودروهای برقی بین این پرچم دار آمریکایی با پرچمداران آلمانی چون EQS SUV کدام را انتخاب می کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }