بی ام و ایکس ۴؛ کراس اووری کوپه از صنعت باواریایی هازمان مطالعه : ۴ دقیقه

بررسی بی ام و ایکس ۴

کمپانی بی ام و زمانی که خودروی ایکس ۶ را رونمایی کرد، شاهد طرفداران زیادی در زمینه خودروهای کراس اوور کوپه کمپانی خود شد و بعد از آن تصمیم گرفت خودرویی ارزان قیمت تر از نسخه ی ایکس ۶ را وارد بازار خودرویی جهان کند. بی ام و ایکس ۴ همان خودرویی بود که بی ام و در سال ۲۰۱۴ آن را وارد بازار خودروهای کراس اوور آلمانی کرد و با یک حجم بزرگی از طرفداران خودرهای کراس اوور اسپرت روبرو شد. البته باید گفت بی ام و ایکس ۴ در ایران همانند دیگر جاهای دنیا طرفداران زیادی دارد و می توان این خودرو را جزء خودروهای پر فروش شرکت پرشیا خودرو دانست.

تیم خودرویی تکامگ امروز قصد دارد خودرویی را بررسی کند، که در دنیای خودروهای کراس اوور آلمانی حرفی برای گفتن دارد.

BMW X4
بررسی بی ام و ایکس ۴

طراحی بدنه بی ام و X4

همه ی ما احساسی که نسبت به بی ام و ایکس ۴ داریم، این است که این خودرو کوچک شده ی بی ام و ایکس ۶ است. ولی در واقعیت در ساخت X4 از پلت فرم ایکس ۳ کمک گرفته شده است و می توان گفت این دو خودرو شباهت بسیار زیادی با هم دارند.

در اصطلاح ایرانی به ایکس ۴ بچه کرگدن می گویند و به بزرگتر آن یعنی X6 کرگدن می گویند. حال این اصطلاح ها به دلیل ابعاد و حجمی که این خودروها دارند به وجود آمده است و می توان گفت تا حدی نامی خوبی را بر این خودرو گذاشته اند.

بی ام و همیشه در طراحی خود از یک فرم خشن و اسپرت پیروی می کند و می توان این موضوع را به خوبی در طراحی بی ام و ایکس ۴ متوجه شد. اگر بخواهیم X4 را از نظر طراحی بررسی کنیم، باید بگوییم طراحی بدنه آن فوق العاده زیبا است و می توان آن را جزء خودروهای کراس اوور کوپه جذاب دنیا دانست.

BMW X4
بررسی بی ام و ایکس ۴
حتماً بخوانید: بررسی مشخصات دی اس ۷ کراس بک

امکانات رفاهی ایکس ۴

ایکس ۴ از نظر امکانات رفاهی در رتبه ی خوبی در دنیا قرار دارد و اگر شما به دنبال خودرویی آپشنال در بازار خودرویی ایران هستید، بی ام و X4 بهترین گزینه برای شما است. البته باید بگوییم که ایکس ۴ با تیپ های مختلفی وارد ایران شد و موضوع آپشنال عموماً در نسخه فول این خودرو صدق می کند.

BMW X4

حتماً بخوانید: پورشه ماکان؛ یک کراس اوور جذاب آلمانی

کابین و سواری بی ام و ایکس ۴

تا اینجای مطلب شما فقط از خوبی های X4 خوانده اید. از اینجا به بعد باید بگوییم که شاید مواردی را مطالعه کنید که شما را کمی در خرید این خودرو دلسرد کند.

فضای کم پای عقب، ارتفاع کم سقف عقب، دید نسبتاً بد در حین رانندگی، تکان های عرضی بیش از حد در حین رانندگی و خشکی بسیار زیاد خودرو از مواردی است که شما را کمی در خرید این خودرو اذیت می کند.

موتور این خودرو همانند دیگر محصولات کمپانی بی ام و یکی است و می تواند به شما یک شتاب خوب در حین رانندگی بدهد. البته این شتاب برای این حجم از خودرو بسیار عالی است و کمی می تواند شما را امیدوار به خرید این خودرو کند. ایکس ۴ دارای یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ ۸ دنده است، که می تواند صفر تا صد را در مدت ۶.۴ ثانیه طی کند. واقعاً این اعداد برای چنین خودرویی عالی است.

BMW X4
بررسی بی ام و ایکس ۴
حتماً بخوانید: لکسوس  Nx؛ یک کراس اوور لوکس در بازار خودرو ایران

رقیب

پورشه ماکان و لکسوس NX از رقیبان این خودرو هستند. باید گفت کمی انتخاب به دلیل هزینه ای که می خواهید بکنید سخت است و نمی شود گفت شرایط کدام خودرو برای شما بهتر است. بهتر است بررسی رقیبان این خودرو را در سایت خودمان مطالعه کنید، تا شاید شما در بین این سه خودرو بتوانید خودروی مناسب خود را انتخاب کنید.

BMW X4
BMW X4

ارزش خرید

بی ام و از شرایط وجود نمایندگی در ایران در وضیعت خوبی قرار دارد، پس مطمئن باشید شما در تأمین قطعات این خودرو دچار مشکل نخواهید شد. از سوی دیگر این خودرو از بازار خرید و فروش خوبی در ایران برخوردار است و برای شما هنگام خرید و فروش این خودرو مشکل خاصی پیش نمی آید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }