AMG GT 2024؛ رقیب جدی پورشه ۹۱۱ از راه رسیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

چند وقتی پیش مرسدس بنز SL سقف فلزی ثابت را رقیب پورشه ۹۱۱ می دانستند. طبیعتاً بنز سواران از اینکه رقیب ۹۱۱ ضعیف است کمی شاکی بودند. اما خب الان که ما این مطلب را می نویسیم رقیب بسیار جدی برای ۹۱۱ رونمایی شده و اسم آن مرسدس AMG GT کوپه ۲۰۲۴ است.

نسل جدید مرسدس AMG GTطراحی ظاهری

طول مرسدس AMG GT حدود ۱۵ سانتی متر افزایش پیدا کرده و همچنین فاصله محوری آن هم ۷ سانتی متر افزایش پیدا کرده است. این اعداد و ارقام یعنی اینکه نسل جدید مرسدس AMG GT به یک خودرو ۲+۲ تبدیل شده و می تواند چهار نفر را درون خود جای دهد.

همانطور که متوجه شدید طراحی ظاهری خودرو با وفاداری شدیدی نسبت به مدل قبلی شاهد تغییرات جزئی بوده است. دوباره همان چراغ های مثلثی شکل در نمای جلویی دیده می شود و در نمای عقب هم چراغ های خطی نسل قبل به هم متصل شده اند. به طور کلی می شود گفت طراحی تکامل یافته ای دارد و می شود به خوبی نسل قبلی را مشاهده کرد.

نسل جدید مرسدس AMG GTکابین

همامنطور که انتظار می رفت ما با یک کابین مدرن با استفاده از پلتفرم MBUX مواجه شدیم. کابین به شدت نسبت به نسل قبلی تغییر کرده و همانند دیگر محصولات بنز میزبان یک مانیتور بزرگ بوده است.

AMG GT 2024مشخصات فنی

فعل حاضر می گویند نسل جدید مرسدس AMG GT فقط با پیشرانه ۸ سلیندر در سری ۵۵ و ۶۳ تولید خواهد شد. البته که طبق تصاویر جاسوسی که قبلاً گرفته شده بود AMG GT نسل جدید یک نسخه پلاگین هیبرید دارد.

AMG GT 63 قوی ترین مدل فعلی نسل جدید AMG GT است که یک پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو دارد که می تواند ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد این نسخه ۳.۱ ثانیه است و نهایت سرعت این مدل ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت است.

AMG GT 55 هم نسخه ضعیف تر مرسدس AMG GT است که توانایی تولید ۴۶۹ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این نسخه شتاب صفر تا ۱۰۰ را تنها در زمان ۳.۸ ثانیه می زند. نهایت سرعت این مدل ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت است.

در ادامه باید بگوییم این خودرو یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک دارد که در قسمت پشت موتور نصب شده است. همچنین هر دو مدل ذکر شده بر خلاف نسل قبلی که دیفرانسیل عقب بود این نسل AWD است. شما می توانید این نسل را به صورت کاملاً دیفرانسیل عقب استفاده کنید.

فرمان پذیری چرخ های عقب، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، سیستم تعلیق نیمه فعال، تغییر ارتفاع فنرهای جلو تا ۳ سانتی متر و … از دیگر مشخصات فنی این خودرو است.

حتماً بخوانید: Mercedes AMG GT Black series؛ سریع ترین AMG GT مرسدس بنز

خرید

هنوز قیمت رسمی این خودرو اعلام نشده، ولی این را بدانید که ارزان ترین قیمت رقیب این خودرو حدود ۱۱۵ هزار دلار است. البته که رقیب اصلی این خودرو نسخه های GTS و توربو پورشه ۹۱۱ هست که قیمت آنها به ترتیب ۱۵۰ و ۱۸۵ هزار دلار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }