تویوتا سنچوری ۲۰۲۴؛ رولزرویس کالینان ژاپنی هازمان مطالعه : ۲ دقیقه

شاید خیلی از ما با محصول سنچوری تویوتا زیاد آشنایی نداریم. آنهایی که آشنایی دارند حتماً می دانند که تویوتا سنچوری یکی از قدیمی ترین خودروهای سدان تویوتا بوده است که کمتر میشده خارج از ژاپن آن را مشاهده کرد. معمولاً تویوتا سنچوری را ثروتمندان ژاپنی سوار می شوند و زیاد این خودرو وارد بازارهای خارج نشده است. اما اینبار سنچوری شاسی بلند شده و انگاری تویوتا قصد دارد آن را به دیگر کشورها صادر کند.

تویوتا سنچوری 2024طراحی ظاهری

خیلی ها در نگاه اول به این خودرو رولزرویس کالینان را می بینند. این جریان به این دلیل اتفاق می افتد که سبک طراحی این خودرو به صورت Luxobarge است. در واقع سنچوری ۲۰۲۴ یک حالت باکسی شکل و لوکس دارد.

در ادامه بخش طراحی سنچوری شاسی بلند در طراحی چراغ های جلوی خود از سنچوری سدان الهام گرفته است. البته الهام گرفتن در طراحی فقط در چراغ ها به اتمام نمی رسد، بلکه فرم کلی این خودرو از رولزرویس کالینان الهام گرفته شده است. نمی دانم شما چنین حسی دارید که سنچوری ۲۰۲۴ کمی شبیه به خودروهای جنسیس شده؟

همانطور که در عکس های منتشر شده مشاهده می کنید درهای عقب این خودرو به دو صورت کشویی و معمولی باز می شود که شما می توانید هنگام خرید طبق سلیقه خود سفارش گذاری کنید.

در آخر هم باید اشاره کنیم که برای سنچوری علاوه بر تک رنگ بودن از طرح دو رنگ هم استفاده خواهد شد. در طرح دو رنگ یا نسخه GR طبق تصاویر منتشر شده قاب گلگیر، زیر سپرها و زیر درها یک رنگ متضاد با بدنه دارند.

تویوتا سنچوری 2024کابین

حدوداً ما با یک کابین مینیمال سر و کار داریم که امکانات رفاهی آن خیلی شبیه به خودروهای لوکس انگلیسی است. به طور مثال صندلی های مبله که تغییر حالت می دهند، شیشه جدا کننده کابین عقب با دیگر کابین ها، سیستم حذف صدای داخل اتاق و … همه از امکانات لوکس کابین این خودرو هستند.

مشخصات فنی

دیگر خبری از موتور ۵ لیتری هشت سیلندر نیست و ما باید پیشرانه پلاگین هیبرید ۳.۵ لیتری V6 سر و کار داریم که ۴۰۶ اسب بخار قدرت تولید می کند. فقط در بخش فنی همین قدر اطلاعات از این خودرو منتشر شده است.

تویوتا سنچوری 2024خرید

خوشبختانه یا شوربختانه این خودرو تولید محدود نخواهد بود و در سال ۳۶۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد. آستانه قیمتی که برای این خودرو مد نظر دارند ۱۷۰ هزار دلار است. فکر می کنیم فعلاً تا چند سال اول ما این خودرو را خارج از خیابان های ژاپن مشاهده نخواهیم کرد، زیرا مطمئناً تمام ظرفیت موجود توسط ژاپنی ها لوکس سوار پیش خرید خواهد شد.

در آخر مطلب به یک نکته جالب در مورد قیمت این خودرو باید اشاره کنیم. جالب است بدانید که نسخه سدان حدوداً هم قیمت نسخه SUV است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }