بی ام و سری ۶؛ کوسه ای از دل دریای باواریایی هازمان مطالعه : ۳ دقیقه

بی ام و سری ۶

یکی از خودروهای پر قدرت ایران که توسط پرشیا خودرو وارد ایران شد، بی ام و سری ۶ بود که در سه تیپ کانورتیبل، کوپه و گرن کوپه با دو موتور شش سیلندر و هشت سیلندر در کشورمان موجود است. این خودرو که در بازار خودرویی ایران به کوسه معروف است در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ اجازه ورود به کشورمان را گرفت و از معدود خودروهای قدرتمند و حجم بالای کشورمان است.

در ادامه تیم خودرویی تکامگ یک خودروی اسپرت لوکس آلمانی را برای شما مورد بررسی قرار می دهد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

بی ام و سری 6

حتماً بخوانید: آسمان هفتم ایران بی ام و سری ۷

طراحی ظاهری

یکی از سری خودروهایی که طراحی آن ها مدت طولانی در ذهن مردم می ماند، بی ام و سری ۶ است. باید بگوییم که از آن روزی که کمپانی بی ام و دست به تولید سری ۶ برد، در دنیای خودروهای لوکس و اسپرت شاهد یک دگرگونی بودیم و باید بگوییم طراحی ظاهری این سری از بی ام و هیچ زمان قابل فراموش نیست.

حال ما با سری ۶ سر و کار داریم که یکی از طراحان آن ایرانی بوده است و شاهد یک الهام گیری خوب از کوسه هستیم. می شود گفت تمامی نسخه های کوپه، کانورتیبل و گرن کوپه این خودرو از یک طراحی بسیار زیبا و جذاب بر خوردار هستند و می شود در هر سه چهره این خودروها اسپرتی و لوکس بودن را دید. البته نسخه ی کانورتیبل کمی اسپرت تر از نسخه های دیگر به نظر می رسد.

بی ام و سری 6

حتماً بخوانید: پورشه پانامرا یک سدان خانوادگی لوکس اسپرت

امکانات رفاهی

شما با خودرویی بالای ۱۰۰ هزار دلار سر و کار دارید، پس مطمئن باشید که از امکانات رفاهی و ایمنی بسیار خوبی در این خودرو بر خودار هستید.

سیستم صوتی هارمن کاردن، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، آینه های الکتروکرومیک، حالات رانندگی مختلف، رادارهای امنیتی مانند رادار نقطه کور و رادار تغییر لاین، صندلی های ۲۰ حالته برقی و تنظیم موقعیت فرمان در حالات مختلف از آپشن هایی است که در این خودرو به چشم می خورد.

بی ام و سری 6

حتماً بخوانید: بررسی خودروی لوکس مازراتی کواتروپورته

کابین

قدرت، سرعت، شتاب و اسپرتی تمام لذت های رانندگی است که شما می توانید به خوبی با یک سواری عادی با سری ۶ کاملاً متوجه شوید.

باید بگوییم زمانی که داخل بی ام و سری ۶ می نشینید و کمی ابعاد خودرو را از آینه ها می بینید و صدای موتوری که از داخل اگزوزهای این خودرو به گوش شما می رسد نا خودآگاه در درون شما یک حس قدرت به وجود می آید و به خود این امید را می دهید که برای این خودرو رقیبی هنوز در ایران نیامده ‌است.

متریال استفاده شده در کابین همانند دیگر محصولات بی ام و از درجه کیفیت بالایی بر خوردار است و تنها موردی که می توان نقطه ضعف این خودرو دانست این است که فضای پای عقب بی ام و سری ۶ زیاد راحت نیست و شاید شما را در سفرهای طولانی مدت کمی آزار دهد.

بی ام و سری 6

حتماً بخوانید: بررسی پورشه ۹۱۱

رقیب

پورشه ۹۱۱، مازراتی گرن کابریو و مازراتی گرن تریسمو از رقیبان سری ۶ در کشورمان هستند. باید بگوییم برای انتخاب خودرویی بین این چهار خودروی اسپرت و لوکس بیشتر به سلیقه خود باید اکتفا کنید.

بی ام و سری 6

حتماً بخوانید: پورشه ماکان یک کراس اوور جذاب آلمانی

ارزش خرید

سری ۶ خودرویی با استهلاک بسیار بالایی است و هزینه نگهداری به گونه ای است که خریدار این خودرو باید از روز اول سر کیسه را شل کند و خود را برای هزینه های کلان آماده کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }