آیا خرید هیوندای سانتافه به قیمت ۳ میلیارد تومان کار صحیحی است؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

هیوندای سانتافه

کراس اووری پرطرفدار و محبوب به نام سانتافه که امروزه مشتریان زیادی را در ایران جذب خود کرده است. این نسل از سانتافه که نسل دوم این خودرو است توسط شرکت آسان موتور وارد ایران شد و این خودرو از فروش زیادی برخوردار بود.

حال موضوع بحث اینجاست که چرا این خودرو اینقدر طرفدار دارد؟ برای پاسخ به این سوال تیم خودرویی تکامگ مطلبی را تهیه کرده است که شاید دلیل محبوبیت این خودرو در ایران معلوم شود.

هیوندای سانتافه

طراحی ظاهری سانتافه

سانتافه همیشه از طراحی ظاهری زیبایی برخوردار بوده است و کمپانی کره ای در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است. اما یک جریانی که خودروهای کره ای را بعد از مدتی از چشم می اندازد، نداشتن اصالت طراحی است. در واقع ما هر چند سال شاهد تغییرات بسیار عمده در محصولات کره ای هستیم و در اکثر مواقع نسل جدید خودروهای آن ها هیچ شباهتی به نسل قبلی خود ندارند.

چراغ های ذوزنقه ای، جلو پنجره بزرگ و خطوط موازی در بدنه باعث شده است که این خودرو در بین بیننده ها دلنشین دیده شود.

هیوندای سانتافه

کابین

کابین این خودرو همانند بدنه آن دارای طراحی اختصاصی کمپانی هیوندای است. همه ی ما داشتبورد و کنسول جلوی سانتافه را به عنوان یک امضای اختصاصی از شرکت هیوندای می دانیم و همیشه تماشای این کابین حس خوبی را به سرنشینان این خودرو می دهد.

کیفیت خوب چرم به کار برده شده در درب ها و صندلی ها و همچنین استفاده از متریال پلاستیکی زیبا و باکیفیت از مزایای این کابین به شمار می آید. در کنار استفاده از متریال خوب، شما از کابینی آرام در حین رانندگی برخوردار هستید.

امکانات رفاهی

شما در این خودرو از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار هستید. اگر بخواهیم کمی به امکانات رفاهی این خودرو بپردازیم باید به سقف پانوراما، سردکن و گرمکن صندلی ها، صندلی برقی چند حالته، حالت رانندگی چند حالته و دوربین و سنسورهای جانبی این خودرو اشاره کرد.

امکانات رفاهی سانتافه نسبت به خودرویی که خریداری می کنید بسیار کامل است و می شود گفت از معدود خودروهایی است که در ایران شما با هزینه ای که می پردازید خودرویی با امکانات رفاهی خوبی را خریداری می کنید. البته این روزها نسبت به هزنیه ای که می کنید چنین امکانات رفاهی در خودرو خنده دار به نظر می رسد.

هیوندای سانتافه

رقبای سانتافه

کیا سورنتو، رنو کولئوس و تویوتا راوفور از رقبای اصلی این خودرو هستد.

اگر بخواهیم بین این چهار خودرو، خودرویی را انتخاب کنیم باید به سراغ سانتافه و رنو کولئوس برویم، زیرا این دو خودرو بسیار مشابه هم هستند و هر کدام از آن ها از دو خودروی رقیب خود بسیار جلوتر هستند. ولی این سوال پیش می آید که بین کولئوس و سانتافه کدامیک را انتخاب کنیم. برای پاسخ به این سوال کافی است به سلیقه و بیشتر به سبک رانندگی خودروها رجوع کنید تا بتوانید انتخابی درست داشته باشید.

ارزش خرید

اگر به دنبال سرمایه گذاری در خودرو هستید یا به دنبال خرید یک کراس اوور جذاب سانتافه بهترین انتخاب می تواند برای شما باشد. اما توجه داشته باشید که این خودرو اصلاً شباهتی به خودورهای ۱۰۰ هزار دلاری ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }