لکسوس ES نسل هفتم؛ سدانی لوکس برای ژاپنی سوارانزمان مطالعه : ۴ دقیقه

بررسی لکسوس ES نسل هفتم

حدود ۳۲ سال پیش بود که کمپانی لکسوس از نسل اول سدان معروف خود به نام لکسوس ES رونمایی کرده بود. شاید در آن زمان ها کمپانی های تولید کننده خودروهای لوکس سدان زیاد از این اتفاق در کشور ژاپن متعجب نشدند و اصلاً برایشان اهمیتی نداشته است. اما لکسوس آمده بود محصولات تویوتا را تکمیل و آن ها را به یک خودروی لوکس تبدیل کند. پس همین موضوع می توانست زنگ خطری برای خودروسازان معروف آلمانی باشد. متأسفانه یا خوشبختانه لکسوس آنقدر پیشرفت خوبی در صنعت خودروسازی داشت که زنگ خطر را برای آلمانی ها تبدیل به فوران کوه آتشفشان کرد و آن ها را به یک رقابت بزرگ دعوت کرد.

حال می رسیم به تاریخ امروز که نسل هفتم لکسوس ES رونمایی شده است. این نسل از ES در سال ۲۰۱۹ روانه بازار شد و قرار است در سال ۲۰۲۲ بر روی آن یک فیس لیف بسیار جزئی اتفاق بی افتد.

بررسی لکسوس ES نسل هفتم
بررسی لکسوس ES نسل هفتم

طراحی ظاهری لکسوس ES 2021

سال ها است ما با زبان طراحی کمپانی لکسوس آشنایی داریم و آگاه هستیم که این کمپانی از خطوط تیز در طراحی های خود بسیار استفاده می کند. این زبان طراحی تا به امروز جهش های خوبی داشته و امروزه ما شاهد خطوطی از طراحی هستیم که کاملاً با روح و روان بیننده ها بازی می کند.

در لکسوس ES 2021 می شود جلوپنجره معروف ذوزنقه ای شکل لکسوس را مشاهده کرد که همانند قبل این جلوپنجره با دو چراغ بسیار تیز و خشن محاصره شده است. به کناره های خودرو می رویم و شاهد این هستیم که خطوطی از گلگیر جلو به گلگیرهای عقب خودرو متوصل شده اند و در عین سادگی خود حالت لوکس را به خودرو داده اند. طبیعتاً عقب خودرو هم به خط طراحی تیز مزین شده و تعریف خوبی از لوکس گرایی را برای ما داشته است.

به طور کل لکسوس سبک طراحی این خودرو را در مسیر اشرافی گرایی برده است و هر قطعه ی خودروی خود را به بهانه ی لوکس بودن زیبا طراحی کرده است.

بررسی لکسوس ES نسل هفتم
بررسی لکسوس ES نسل هفتم
حتماً بخوانید: اشرافیگری به سبک لکسوس RX200t

کابین

هر زمان اگر خواستید اصالت یک خودروساز را مورد بررسی قرار دهید حتماً به طراحی کابین های خودروهای آن توجه کنید. اگر هر ساله شاهد طراحی های متعدد از کمپانی مورد نظر خود بودید مطمئن باشید که آن کمپانی هیچ اصالتی ندارد و آمده یک خودرو برای سهم خواهی بیشتر تولید کند. اما اگر با کابینی مواجه شدید که زبان طراحی دارد و طی سال ها در آن تغییراتی اتفاق افتاده است و حالت کلی خود را حفظ کرده، مطمئن باشید شما با یک کمپانی با اصالت سر و کار دارید.

یکی از این کمپانی ها لکسوس است. اگر به طراحی کابین لکسوس ES 2021 نگاهی بی اندازید حتماً متوجه می شوید که زبان طراحی کابین همان زبانی است که در ۲۰ سال پیش قابل مشاهده بوده و فعل حاضر به دلیل ورود تکنولوژی به کابین ما کمی شاهد تغییراتی در طراحی کابین خودرو هستیم.

شما در لکسوس ES 2022 شاهد کابین بسیار باکیفیت هستید و می توانید در تمام نقاط کابین شاهد استفاده از اقلام چرمی و پلاستیکی بسیار باکیفیت باشید. همانطور که انتظار می رفت ما در کابین این خودرو شاهد یک ارتباط بسیار خوب بین بدنه و کابین هستیم و می توانیم زبان طراحی تیز را به خوبی در تمام نقاط خودرو به خوبی درک کنیم. البته ناگفته نماند که فضای سر سرنشینان عقب در این خودرو کم است و صندلی های عقب این خودرو قابل جداسازی نیست. بعید بود از لکسوس!!

لکسوس ES 2022
لکسوس ES 2021
حتماً بخوانید: بی ام و سری ۵؛ یک سدان مشهور آلمانی

خرید لکسوس ES 2022

لکسوس ES 2021 همانند دیگر محصولات لکسوس با چند تریم متفاوت به بازار عرضه شده است. قیمت نسخه پایه این خودرو ۴۰ هزار دلار است و دیگر نسخه های این خودرو که با نام ها لاکچری، اف اسپرت، اولترا لاکچری و بلک لاین به بازار عرضه شده اند به ترتیب با قیمت های ۴۵۸۰۰، ۴۵۷۰۰، ۴۸۹۰۰ و ۴۵۵۵۰ هزار دلار به فروش می رسند.

این گوی و این میدان؛ شما باشید بین لکسوس ES که رقبای آلمانی به نام بی ام و سری ۵ و بنز ای کلاس دارد کدام را انتخاب می کنید؟

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }