بی ام و X3؛ کراس اوور محبوب از سرزمین باواریایی هازمان مطالعه : ۴ دقیقه

بررسی بی ام و ایکس ۳

حدود ۲۰ سال است که خودروسازی های جهان به طور جدی دنبال تولید خودروهای کراس اوور یا شاسی بلند جمع و جور هستند و در این زمینه تجارب زیادی را کسب کرده اند. یکی از کراس اوورهای قدیمی که توانست در دنیای خودروهای شاسی بلند خوب عمل کند و مشتریان زیادی را جذب خود کند، بی ام و ایکس ۳ است. این خودرو تا کنون سه نسل از آن روانه بازار شده است و کشور ما میزبان دو نسل از این خودرو بوده است.

تیم خودرویی تکامگ امروز نسل دوم بی ام و ایکس ۳ را برای شما مورد بررسی قرار داده است و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

بررسی بی ام و ایکس 3
بررسی بی ام و ایکس ۳

طراحی ظاهری

کمپانی بی ام و از بدو ورود خود به صنعت خودروسازی تولید خودروهای اسپرت را سر لوحه کار خود قرار داد و همیشه خود را به عنوان تولید کننده خودروهای اسپرت در دنیا معرفی کرده است.

همانطور که از بی ام و انتظار می رفت، محصول ایکس ۳ خود را با یک چهره اسپرت در سال ۲۰۰۳ وارد بازار خودرویی کرد و تا کنون تمامی نسل های این خودرو از یک طراحی اسپرت و جذاب بهره می برند. اگر بخواهیم طراحی ظاهری ایکس ۳ را مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که طراحی این نسل با یک سنت شکنی بزرگی همراه بود و زمانی که وارد بازار شد، خود را به عنوان بردار کوچک بی ام و ایکس ۵ معرفی کرد.

حتماً بخوانید: تیگوان کراس اوور صنعت خودروسازی فولکس واگن

در نمای جلویی این خودرو شاهد جلو پنجره معروف بی ام و هستیم که با دو چراغ مستطیلی شکل احاطه شده است. در کنار چراغ و جلو پنجره این خودرو بیشترین قسمت هایی که توانسته است چشمان بیننده ها را به خود جلب کند، سپر و کاپوت عضلانی است که بر روی این خودرو سوار شده است.

در نمای جانبی X3 می شود سدان های کمپانی بی ام و را به خوبی دید و می توان بین محصولات سدن و کراس اوور این کمپانی یک ارتباط بسیار زیبا کشف کرد.

در نمای عقب ایکس ۳ نسل دوم می شود طراحی نسل اول را به خوبی دید و یک ارتباط بسیار خوبی بین این دو نسل از قسمت عقبی دریافت کرد. اسپویلر، دیفیوزر و چراغ های ذوزنقه ایی دست به دست هم داده اند تا ایکس ۳ را یک خودروی اسپرت معرفی کنند و می شود گفت این سه قطعه در این خودرو کار خود را به خوبی انجام داده اند و توانسته اند یک چهره جذاب به این کراس اوور معروف دنیا بدهند.

BMW X3
بررسی بی ام و ایکس ۳
حتماً بخوانید: آئودی Q5 یک خودروی خاص در بازار خودرویی ایران

امکانات رفاهی

یکی از دلایلی که باعث شده X3 در بین مردم دنیا محبوب واقع شود، امکانات رفاهی بالای آن بود. بی ام و با امکانات رفاهی که در ایکس ۳ قرار داده است، توانسته بر چسب خودروی نیمه لوکس را به محصول خود بچسباند.

شما در این خودرو از امکانات رفاهی نسبتاً خوبی بر خوردار هستید و می شود گفت ایکس ۳ از کراس اوورهایی در بازار خودرویی جهان است که آپشن هایی خوبی را برای خریداران خود تدارک دیده است.

BMW X3
بررسی بی ام و ایکس ۳

کابین و سواری

اگر شما تجربه نشستن در دیگر محصولات بی ام و را داشته باشید، حتماً زمانی که داخل بی ام و X3 می نشینید شاهد تجربه ی متفاوتی نخواهید بود و شما نمی توانید اختلاف زیادی را بین کراس اوور این کمپانی با سدان های ببینید.

در مورد سواری این خودرو باید بگوییم که بی ام و با قرار دادن دو توربو در این خودرو توانسته است یک اسب بخار و گشتاور بسیار خوبی را دریافت کند و به راننده آن یک شتاب و قدرت بسیار خوبی را هدیه دهد.

شاید زمانی که نام کراس اوور بی آید ذهن خریدار مشغول تکان های عرضی و سواری خشک شود. باید بگوییم شما می توانید با انتخاب ایکس ۳ کمی به ذهن خود استراحت دهید و از تعلیق بسیار خوب آن هنگام رانندگی لذت ببرید.

حتماً بخوانید: لکسوس  Nx یک کراس اوور لوکس در بازار خودرو ایران

رقیب

بنز GLK، آئودی Q5، لکسوس NX و فولکس واگن تیگوان از رقبای این خودرو در کشورمان هستند. اگر بخواهیم بین این پنج خودرو انتخاب درستی داشته باشیم، لکسوس NX می تواند انتخاب بسیار بهتری بین این چهار رقیب آلمانی در کشورمان باشد.

BMW X3
بررسی بی ام و ایکس ۳

ارزش خرید

بی ام و یکی از پر استهلاک ترین محصولات خودرویی در دنیا است، برای همین خودروهای دست دوم این کمپانی می تواند کمی برای خریداران آن مشکلاتی ایجاد کند. پس ارزش خرید این خودرو به میزان کارکرد بسیار بستگی دارد و می شود گفت ۵ کلیومتر بالا و پایین در کیلومتر کل می تواند بسیار مهم باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }