آیا کیا استینگر انتخاب خوبی برای داشتن یک خودروی اسپرت است؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

کیا استینگر

کمپانی کیا سال ها به دنبال طراحی و تولید یک خودروی اسپرت در صنعت خودروسازی خود بود. حال در سال ۲۰۱۷ کیا هدف خود را به عمل تبدیل کرد و کیا استینگر را به عنوان خودروی اسپرت خود به مردم جهان معرفی کرد. زمانی که این خودرو در نمایشگاه دیترویت به نمایش عموم گذاشته شد، بسیاری از اسپرت سواران را به فکر خرید این محصول کیا انداخت. باید بگوییم که کیا با طراحی و تولید این خودرو به دنبال رقابت با خودروهای اروپایی هست و می خواهد صنعت خود را آماده رقابت با بزرگ زاده ها کند.

kia stinger

طراحی ظاهری

در طراحی ظاهری استینگر می شود عطر و بوی کیا اپتیما را استنشاق کرد. اگر به نمای جلوی این خودرو توجه کنید، متوجه جلو پنجره شبکه ای معروف کیا، ورودی های هوا در قسمت سپر، هواکش در قسمت کاپوت خودرو و چراغ های خشن می شوید که توانسته یک چهره تهاجمی به این خودرو بدهد.

در نمای جانبی هم می شود همانند نمای جلویی استینگر حالت تهاجمی را با ورودی های هوا در قسمت گلگیر و دو خطی که از قسمت گلگیر جلو به قسمت سمت درها و گلگیر عقب آمده است متوجه شد.

از نمای عقب استینگر می شود یک چهره اخمالو را دریافت کرد که کاملاً با دیگر نقاط بدنه این خودرو در تضاد است. بسیاری از این تضاد تعریف می کنند و بسیاری هم با این تضاد مشکل دارند. حال اگر از موضوع تضاد گذر کنیم، می رسیم به دیفیوزر بسیار زیبای این خودرو که واقعاً عالی طراحی شده است.

باید بگوییم که آنطور که بدنه این خودرو خود را معرفی می کند، آنگونه نمی تواند عملکرد یک خودروی کاملاً اسپرت را داشته باشد.

kia stinger

امکانات رفاهی

کمپانی های کره ای آمده اند که با امکانات رفاهی خود مردم جهان را جذب خودروهای خود کنند. کیا استینگر هم از همان خودروهایی است که می تواند با امکانات رفاهی خود اکثر خودرو بازها را جذب خود کند. باید بگوییم که کیا در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی در این خودرو به خوبی عمل کرده است و به خریداران استینگر بهترین امکانات رفاهی را هدیه داده است.

kia stinger

کابین و سواری

اینجا همان جایی است که می شود متوجه طراح اروپایی این خودرو شد. هنگامی که وارد کابین این خودرو می شوید اگر لوگوی کیا بر روی فرمان نباشد، اصلاً متوجه کره ای بودن این خودرو نمی شود. دریچه های کولر همانند بنز، نمایشگر خودرو همانند بنز، بعضی دکمه های داخل کابین همانند بنز، دسته راهنمای همانند پورشه، جای گیری بلندگوها همانند بنز و بی ام و و … غیره از مواردی هستند که می توان در کابین استینگر مشاهده کرد. البته باید بگوییم که کیا تقلید بسیار زیبایی انجام داده و می شود از کابین آن یک حس خودروی اسپرت را دریافت کرد.

موردی که کابین این خودرو را کمی لوکس کرده است، استفاده از سقف و ستون جیر است که می تواند یک حس بسیار خوبی را به سرنشینان کابین القا کند.

در مورد موتور و سواری این خودرو باید بگوییم که استینگر با سه موتور متفاوت از هم به بازار جهانی معرفی شد که هر کدام به نوبه خود به راننده قدرت متفاوتی حین رانندگی می دهد.

سیستم تعلیق این خودرو می تواند به شما اطمینان بسیار خوبی حین رانندگی بدهد و برای شما یک سواری جذاب را هموار کند. ولی در کل باید بگوییم که سواری این خودرو مسیر طولانی در پیش دارد که بتواند به خودروهای اروپایی برسد.

کیا استینگر

ارزش خرید

اگر قصد خرید این خودوری اسپرت کره ای دارید باید حدود ۶۰ هزار دلار هزنیه کنید. بهتر است بدانید که شما با حدود ۶۰ هزار دلار می توانید بی ام و سری ۳ ۲۰۲۲ خریداری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }