پورشه ماکان یک کراس اوور جذاب آلمانیزمان مطالعه : ۳ دقیقه

اگر بخوهیم ارزان ترن خودرو کمپانی پورشه را نام ببریم باید به پورشه ماکان اشاره کنیم . اما این خودرو ارزان پورشه در ایران قیمت چند میلیاردی را برای خود کسب کرده و جزوه ماشین های لوکس ایران به حساب می آید .

شرکت معین موتور بعد از واردات پورشه پانامرا ، کاین ، کیمن ، باکستر و ۹۱۱ حال دست به واردات پورشه ماکان گذاشت و می شود گفت آخرین پورشه هایی بود که قبل از ممنوعیت واردات خودرو وارد ایران شد .

پورشه ماکان
پورشه
حتماً بخوانید : بی ام و ۵۲۸ یک سدان معروف از کمپانی BMW

طراحی ظاهری ماکان

در نگاه اول به پورشه ماکان ، متوجه تشابه اندکی با پورشه کاین می شویم و می شود گفت تشابه جلوی خودرو آنقدر زیاد است که در شب به سختی می شود این دو محصول پورشه را تشخیص داد . ولی این تشابه فقط در جلوی ماشین است و در پشت ماشین شاهد طراحی متفاوتی از پورشه هستیم .

حتماً بخوانید : بررسی بی ام و سری ۷

امروزه که بازار واردات خودرو به ایران ممنوع است ، شاهد فیس لیفت های پورشه ماکان در ایران هستیم که این عمل با تعویض دو چراغ پشت و صندوق عقب قابل انجام است .

در نگاه کلی به ماکان می شود گفت طراحی زیبایی دارد و یک حس تند و تیزی در چهره خود به همراه دارد .

پورشه ماکان
پورشه

رقیب های پورشه ماکان

اگر بخواهیم به رقیب های جهانی این خودرو اشاره کنیم باید به فولکس واگن تیگوان و لکسوس ان ایکس اشاره کنیم . ولی رقیب های این خودرو در بازار ایران کمی متفاوت است و اگر بخواهیم به آن ها اشاره کنیم باید به لکسوس ار ایکس و بی ام و ایکس فور و خود پورشه کاین را نام ببریم .

حتماً بخوانید : بررسی بی ام و سری ۵

برگه برنده بین رقبای این خودرو و پورشه ماکان ، لکسوس ار ایکس است و می شود گفت این خودرو یک سر و گردن از ماکان بالاتر است و قابل مقایسه نیست و می شود گفت ماکان فقط اسم آلمانی بودن خود را می کشد و هیچ برتری در مقابل این خودرو در ایران ندارد .

پورشه ماکان
پورشه

کابین ماکان

وقتی حرف از پورشه می شود در ذهن ما کابینی با دکمه های بسیار در کنسول ماشین تداعی می شود و همیشه انتظار آپشن های متعددی را داریم . اما این موضوع در ایران فقط مختص پورشه ماکان ۹ کلید سفارشی است نه پورشه هایی که نمایندگی وارد ایران کرده است .

پس توجه داشته باشید اگر به دنبال آپشن در این خودرو هستید باید به دنبال پورشه ماکان هایی باشید که به طور شخصی وارد ایران شده است .

حتماً بخوانید : بنز S 500 یک قصر متحرک

در نگاه کلی به کابین ماکان متوجه استفاده از متریال عالی در ساخت کابین هستیم و می شود گفت کابین پورشه ماکان همانند پورشه های دیگر زیبایی خاص خود را دارد .

اما یک مشکل بزرگ در ماکان ، فضای کوچک سر نشینان پشت است . باید گفت ماکان در اصطلاح یک خودروی ۵ نفره است ولی در واقعیت یک خودروی ۴ نفره جمع و جور است .

پورشه ماکان
پورشه
حتماً بخوانید : لکسوس GS250 یک رقیب سر سخت برای خودروهای آلمانی

سواری با ماکان

همیشه کمپانی پورشه ماشین هایی با سواری نرم و اسپرت را برای مشتریان خود در اختیار قرار داد است . ماکان هم همانند دیگر ماشین های این کمپانی از یک شتاپ گیری خوب و سواری نرم بر خوردار است . سواری با ماکان برای تمامی سنین جذابیت خود را دارد و می شود گفت این خودرو برای تمام سنین مناسب است و مختص یک دسته خاص نیست .

پورشه ماکان
پورشه

ارزش خرید ماکان

اگر بخواهیم در بازار امروز به سراغ پورشه ماکان برویم باید حداقل ۳ میلیارد تومان هزینه کنیم . حال اگر بخواهیم در این میزان هزینه برای خرید ماشین اقدام کنیم ، می توانیم انتخاب های نسبتاً خوبی نسبت به پورشه ماکان داشته باشیم .

در آخر باید گفت اگر قصد خرید پورشه ماکان را دارید حتماً کمی در انتخاب خود تجدید نظر کنید زیرا این خودرو ارزش خرید با این مبلغ هزینه را ندارد .

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }