احتمال آتش گرفتن خودروهای هیوندای و کیا شما بسیار زیاد استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

آتش گرفتن هیوندای و کیا

ولوو XC90 در ایران آتش گرفت. این عبارت را به احتمال زیاد در چند وقت اخیر در خبرهای خودرویی شنیده اید. حالا موضوع ما بر سر خودروهای کره ای است، پس چرا ما داریم در مورد ولوو که یک خودروی سوئدی هست، صحبت می کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم این خودرو مثال بسیار خوبی برای پیشگیری از آتش سوزی خودروهای کره ای حاضر در ایران است.

در واقع زمانی که ایران این نسل از XC90 را وارد ایران کرد، مدتی بعد کمپانی ولوو فراخوانی به مالکان ایکس سی ۹۰ داد که نمایندگی جهت رفع نقص موجود مراجعه کنند. بهتر از ما می دانید که در ایران نمایندگی از ولوو نبود که مالکان XC90 بخواهند برای رفع نقص فنی خودروی خود مراجعه کنند. البته که می گویند دلیل آتش سوزی ولووهای موجود در ایران به دلیل استفاده از اجناس قلابی بوده است.

آتش گرفتن هیوندای و کیاخودروی خود را بیرون پارک نکنید

از سال ۲۰۱۹ گزارشات زیادی مبنی بر آتش سوزی خودروهای کیا و هیوندای صادر شده است. این دلیلی شده که سازمان ملی بزرگراه های آمریکا بر روی ۳ میلیون خودروی کیا و هیوندای تحقیق کند. جالب است بدانید که خسارات وارد شده به این خودروهای کره ای سبب شده این دو کمپانی ۷۶۰ میلیون دلار خسارت به مشتریان خود بدهند.

در طی فراخوان اخیری که از این دو خودروساز کره ای منتشر شده، حدود نیم میلیون دستگاه برای رفع نقض فنی بایستی به نمایندگی ها مراجعه کنند. به طور دقیق بگوییم، ۱۲۶۷۴۷ هزار خودروی کیا و ۳۵۷۸۳۰ هزار خودروی هیوندای مشمول این فراخوان می شوند. بهتر است بدانید که این دو کمپانی اعلام کرده اند تا زمان رفع نقص فنی خودروی خود را در محوطه باز پارک نکنند، زیرا احتمال آتش سوزی در صورت خاموش بودن خودرو وجود دارد.

هیوندای اعلام کرده خودروهای مشمول به دلیل نقص موجود در سیستم ترمز ضد قفل امکان دارد سبب ایجاد اتصال کوتاه و آتش سوزی خودرو شود. آن طرف هم کیا می گوید چنین اتصال کوتاهی در واحد الکترونیکی کنترل کننده هیدرولیک وجود دارد و سبب آتش سوزی می شود.

آتش گرفتن هیوندای و کیاکدام مدل از خودروهای کیا و هیوندای آتش می گیرند؟

هیوندای سوناتا مدل ۲۰۱۱_۲۰۱۹، هیوندای توسان مدل ۲۰۱۴_۲۰۱۵ / ۲۰۱۸_۲۰۱۹، هیوندای سانتافه مدل ۲۰۱۳_۲۰۱۹، کیا اپتیما مدل ۲۰۱۱_۲۰۱۹، کیا اسپورتیج مدل ۲۰۱۱_۲۰۱۹، کیا سورنتو مدل ۲۰۱۱_۲۰۱۹ و کیا K900 مدل ۲۰۱۶_۲۰۱۹ از مدل هایی هستند که این دو کمپانی نسبت به رفع نقص فنی فراخوان داده اند.

حتماً بخوانید: سوناتا N Line مدل ۲۰۲۱؛ سدان معروف هیوندای در جلد یک خودروی اسپرت

جمع بندی

شاید فکر کنید خودروهای کره ای کیفیت خوبی ندارند و دیگر نباید از این کمپانی ها به دلیل آتش گرفتن هیوندای و کیا خودرویی خرید؛ اما باید بگوییم چنین تفکری کاملاً اشتباه است، زیرا این مشکلات در صنعت خودروسازی یک اتفاق طبیعی است و خودروسازان بعد از متوجه شدن خودروهای مشتریان خود را تعمیر می کنند.

اگر مالک چنین خودروهایی هستید، برای رفع نقص فنی خودروی خود در ایران چه کاری می خواهید، انجام دهید؟

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }