بررسی رنجروور اسپرت اس وی آر + مشخصات فنی range rover sport svrزمان مطالعه : ۴ دقیقه

رنجروور اسپرت اس وی آر

همیمن طور که دهه ها را پشت سر می گذاریم استقبال دنیا از خودروهای کراس اوور و اس یو وی به شدت رو به افزایش است و اکثر خریدارن خودرو به دنبال چنین خودروهایی هستند. پس رقابت در این سگمنت بین خودروسازان جهان بسیار داغ است و می شود در این رقابت خودورهایی را مشاهده کرد که واقعاً دارند با روح و روان اس یو وی سواران بازی می کنند. یکی از این خودورها که روح و روان ما را نشانه رفته رنجروور اسپرت اس وی آر است.

range rover sport svrطراحی ظاهری رنجروور اسپرت اس وی آر

ما با یکی از قوی ترین و لوکس ترین اس یو وی های بازار جهانی سر و کار داریم. طبیعتاً همین موضوع سبب شده ما یک طراحی منحصر به فرد را از کمپانی رنجروور ببینیم. اگر به نسل اول این خودرو که در سال ۲۰۰۹ وارد بازار جهانی شد نگاهی بی اندازید، حتماً در نسل دوم متوجه زبان طراحی رنجروور می شوید. این زبان به طراحی لوکس و اسپرت بسیار اشاره دارد و تمام سعی خود را کرده که یک خودروی شاسی بلند اصیل انگلیسی را به بازار جهانی عرضه کند.

لوکس گرایی را بیشتر می شود از خطوط موازی در بدنه، تناسب اجزای و قطعات خودرو، استفاده از متریال پیانویی در بدنه و پیروی از یک طرح متوجه شد. طعم و مزه اسپرت زمانی به این خودرو اضافه شده که ورودی های هوا در بخش های مختلفی چون کاپوت و سپرها گذاشته و در بسیاری از نقاط خودرو از قطعات کربنی استفاده شده است. البته یک موضوعی که می تواند کمی آزار دهنده باشد، هودی های بی کاربرد روی گلگیرهای جلو است. البته ناگفته نماند که خود لوگوی اس وی آر کمک زیاد در اسپرت بودن این خودرو کرده است!

بهتر است بدانید که قرمزی کلیپرهای ترمز فقط مختص مدل svr است.

رنجروور اسپرت اس وی آرکابین و امکانات رفاهی range rover sport svr

همانطور که گفته شده ما با یک خودروی شاسی بلند لوکس سر و کار داریم که طعم و مزه اسپرت را به خوبی چشیده است. پس کابین این خودرو می تواند همانند بدنه آن برای ما بسیار جذاب باشد.

فیبر کربن یک عضو جدانشدنی از خودروهای اسپرت است و نمی شود در این دنیا خودروی اسپرتی را دید که از قطعات کربنی در آن استفاده نشده باشد. هنگامی که شما داخل کابین range rover sport svr می نشید می توانید شاهد ترکیب چرم آلکانترا، چرم طبیعی، قطعات کرومی و قطعات کربن باشید. این ترکیب آنقدر زیبا هست که می تواند هر فردی را مشتاق به نشستن و دست زدن به قطعات کابین کند.

در کنار این ترکیب زیبا ما دیگر شاهد دکمه های فیزیکی و دسته دنده دایره ای شکل نیستم. در واقع رنجروور خودروی خود را کمی شبیه به خودروهای نسل آینده کرده و تا جایی که امکان داشته از هر چیزی که خودرو را قدیمی نشان دهد فاصله گرفته است.

دیگر تمامی خودروهای جهان به سمتی می روند که تمام تنظمات خودروی خود را در یک اسکیرین قرار دهند. رنجروور اسپرت اس وی آر هم از این موضوع مستثنی نبوده و از همین جریان در کابین خود بهره برده است. پس اگر این خودرو را خریداری کردید باید حتماً به دو اسکیرین داشتبور مرکزی و جلوآمپر تمام دیجیتالی آن مسلط باشید تا بتوانید به بهترین شیوه ممکن از امکانات رفاهی این خودرو بهره ببرید.

رنجروور اسپرت اس وی آرسواری

اینجا جایی است که خفن ترین خودروی رنجروور به نمایش گذاشته شده است. این خودرو از یک موتور ۵ لیتری هشت سلیندر سوپر شاررژر بهره می برد که توان تولید ۵۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این اعداد عجیب بازگو کننده یک صفر تا صد در مدت ۴.۳ ثانیه و یک غرش عجیب هنگام سواری است. جالب است بدانید که جگوار اف تایپ آر هم از همین موتور بهره می برد.

range rover sport svrخرید range rover sport svr

شما برای خرید نسخه پایه این خودرو در فعل حاضر احتیاج به ۱۱۵ هزار دلار دارید. اما اگر قصد دارید این خودرو را با کربن دیزاین خریداری کنید باید حدود ۱۳۰ هزار دلار هزینه کنید.

حال موضوعی که پیش روی شما است انتخاب این خودرو بین رقبایی با نام های mercedes benz gle 63 amg coupe و bmw x5 m است. آیا هنوز با دیدن این رقبا و مطالعه بررسی رینجروور اسپرت اس وی آر مشتاق خرید این خودروی انگلیسی هستید؟

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }