لکسوس LS 460؛ قصری که با آمدنش کاسبی آلمانی ها را بهم زدزمان مطالعه : ۴ دقیقه

لکسوس LS 460

در سال های ۱۹۸۹ بود که تویوتا متوجه شد خودروسازان اروپایی بسیار پر ادعا شده اند و بازار خودروهای لوکس را به انحصار خود در آورده اند. حال تویوتا برای اینکه شاخ خودروسازان اروپایی به خصوص خودورسازان آلمانی را بشکند، کمپانی لکسوس را احداث کرد که بیاید خودروهای با کیفیت تویوتا را به بهترین شکل ممکن به بازار خودرویی جهان معرفی کند. در آن زمان لکسوس برای اینکه بتواند با خودروهای لوکس بی ام و و بنز و آئودی رقابت کند، دست به تولید لکسوس LS زد.

در ادامه مطلب تیم تکامگ به بررسی خودروی لکسوس LS 460 پرداخته است و ما امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

لکسوس LS 460

حتماً بخوانید: بنز S 500 یک قصر متحرک

طراحی ظاهری لکسوس LS 460

در اینجا ما با نسل چهارم لکسوس LS 460 سر و کار داریم که توانست در سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ به کشورمان راه پیدا کند. این خودرو آمده بود با سلاطین آلمانی چون بنز کلاس S و بی ام و اتاق ۷ رقابت کند. پس می شود متوجه شد ما با یک سدان فول سایز لوکس سر و کار داریم.

در نگاه اول به لکسوس LS 460 متوجه یک بدنه بسیار عضلانی با فاصله محوری زیادی می شویم. چراغ های بزرگ و تیز، سپرهای بزرگ، جلو پنجره نسبتاً بزرگ، کاپوت عضلانی و خطوط کرومی به کمک لکسوس LS 460 آمده تا خود را یک کشتی یا قصر متحرک معرفی کند.

باید بگوییم آنقدر طراحی این خودرو جذاب و زیبا بود که توانست بیش از ۱۰ سال در خط تولید خودروسازی لکسوس بماند. لکسوس LS 460 شاید قدیمی شده بود ولی هر چند سال یکبار با فیس لیفت جزئی می توانست دوباره خود را در دل لوکس سواران جا کند. البته هنوز هم این کشتی لوکس لکسوس زیبا و جذاب است.

لکسوس LS 460امکانات رفاهی لکسوس LS 460

ما با یک خودروی بسیار لوکس سر و کار داریم، پس مطمئن باشید که شما در این خودرو از امکانات رفاهی و ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستید. باید گفت با اینکه لکسوس LS 460 قدیمی شده و ما شاهد نسل پنجم آن در بازار خودرو هستیم، اما آنقدر امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو بالا و با کیفیت است که می تواند با خودروهای لوکس امروزی رقابت کند.

باید بگوییم اماکانات رفاهی و ایمنی این خودرو آنقدر زیاد است که به هیچ عنوان حوصله این مطلب نمی کشد که ما آن ها را نام ببریم.

لکسوس LS 460کابین لکسوس LS 460

لکسوس سال ها است در دنیا به عنوان با کیفیت ترین خودروی جهان شناخته می شود. پس این موضوع این امید را به ما می دهد که با خریداری این خودرو شاهد یک کابین سالم و بدون هیچ نقصی باشیم. البته اگر صاحب خودرو خوش سلیقه باشد.

اگر بخواهیم در مورد کابین این خودرو صحبت کنیم، باید بگوییم ذات اصلی لکسوس در کابین این خودرو کاملاً حس می شود و نمی شود گفت این خودرو با دیگر محصولات لکسوس فرق دارد و از یک کابین مجزا و منحصر به فردی پیروی می کند. متریال استفاده شده در کابین آنقدر با کیفیت است که با گذشت سال ها از تولید این خودرو ما شاهد این هستیم که در نسخه های کم کارکرد هیچ گونه فرسودگی و استهلاک را نبینیم.

حتماً بخوانید: بی ام و سری ۷ آسمان هفتم ایران

سواری لکسوس LS 460

شاید شما فکر کنید چونکه لکسوس LS 460 یک خودروی لوکس و مجلسی است از یک سواری نرم و بسیار لاکچری بهره می برد. اما کاملاً در اشتباه هستید، زیرا این خودرو علاوه بر لوکس بودن یک درنده به تمام معنا ژاپنی است. کافی است شما پای خود را روی پدال گاز بگذارید و یک صفر تا صد بگیرید.

اگر شما زمانی صاحب این خودرو شدید به هیچ عنوان به خودتان اجازه ندهید که خودروهای آلمانی پر ادعا به شما نور بالا بدهند، زیر شما با قدرتی که در دستان و زیر پایتان دارید، می تواند در کسری از ثانیه آن ها را به صورت یک نقطه در آینه بغل های خود مشاهده کنید.

لکسوس LS 460رقیب لکسوس LS 460

همانطور که در متن گفته شد، رقیب های بسیار جدی این خودرو بنز کلاس S و بی ام و سری ۷ است.

حتماً بخوانید: بنز کلاس S سلطان جاده های ایران

ارزش خرید

اگر شما به دنبال یک خودروی هشت سیلندر بسیار قدرتمند هستید که از استهلاک پایینی برخوردار باشد و شما همانند خودروهای آلمانی روانه تعمییرگاه ها نکند، لکسوس LS 460 می تواند یک انتخاب بسیار عالی برای شما باشد.

در آخر هم باید بگوییم که این خودرو شاید قدیمی شده، ولی ارزش آن از خودروهای امروزی بسیار بالاتر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }