چگونه لنز رنگی بخریم و از آن ها به شیوه صحیح نگهداری کنیم؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

شیوه صحیح استفاده از لنز رنگی

این روزها زیبایی غیر طبیعی دامن گیر بسیاری از جوانان شده و ما شاهد این هستیم که افراد بر زیبایی واقعی خود کاوری کشیده اند و سعی دارند خود را با غیر طبیعی جلوه دادن زیبا نشان دهند. یکی از این زیبایی های غیر طبیعی می تواند لنز رنگی باشد. اما امروز تیم ما به سلیقه استفاده کنندگان لنزهای رنگی احترام گذاشته و آن ها را با شیوه صحیح استفاده از لنز رنگی آشنا کرده است.

شیوه صحیح استفاده از لنز رنگی
شیوه صحیح استفاده از لنز رنگی

لنز تاریخ گذشته

اگر به دنبال تهیه لنز رنگی برای چشمان خود بوده اید حتماً متوجه شده اید که تمامی لنزهای رنگی اعم از فصلی، سالانه، روزانه و ماهانه دارای تاریخ انقضاء هستند. پس یکی از مواردی که شما باید هنگام خرید لنز به آن دقت کنید تاریخ انقضاء محصول است. به این موضوع هم توجه کنید که استفاده از لنزهای تاریخ گذشته می تواند بسیار خطرناک باشد و به چشمان شما آسیب های جدی وارد می کند.

استفاده از لنزهای با کیفیت

یکی از دیگر مضوعات مهم استفاده از لنزهای رنگی می تواند کیفیت محصولی باشد که شما خریداری کرده اید. اگر بخواهیم این موضوع را به طور کلی توضیح دهیم بهتر است بگوییم تا زمانی که از اعتبار برند و سلامت لنزهایی که می خرید مطلع نشده اید هیچ زمان از آن ها استفاده نکنید.

شیوه صحیح استفاده از لنز رنگی
شیوه صحیح استفاده از لنز رنگی

شستن دست ها قبل از گذاشتن لنز

حتماً قبل از استفاده از لنزهای رنگی دستان خود را به خوبی شستشو دهید. زیرا دستان آلوده می تواند سبب آلوده شدن لنزها و چشمان شما شود.

حتماً بخوانید: علت و درمان تیرگی دور چشم چیست؟

استخر و حمام با لنز ممنوع

اگر قصد استحمام و رفتن به استخر دارید حتماً لنزها را از چشمان خود خارج کنید. زیرا آب حمام و به خصوص آب استخرها می تواند به لنزها آسیب برساند و این آسیب می تواند سلامت چشمان شما به خطر بی اندازد.

مایع تمیز کننده لنز

این روزها در بازار مایع های تمیز کننده لنز شاهد تنوع کیفیتی و قیمتی زیادی هستیم. حال بسیاری برای اینکه هزینه های نگهداری از لنزهای خود را کاهش دهند از مایع های تمیز کننده ای استفاده می کنند که سبب کوتاهی عمر و خراب شدن لنزهای خود می شوند. پس اگر قصد استفاده از لنز را دارید حتماً به هزینه های جانبی آن توجه کنید و اینگونه نباشید که سلامت چشمان خود را به دلیل هزینه کمتر به خطر بی اندازید.

شیوه صحیح استفاده از لنز رنگیاشتراک گذاشتن لنز

یکی از شخصی ترین لوازم های موجود برای افرادی که از لنز رنگی استفاده می کنند، لنز آن ها است. پس هیچ زمان و در هیچ صورت لنز خود را با دیگران در اشتراک نگذارید، زیرا در این صورت خود را با عفونت چشم آشنا خواهید کرد.

تعویض مایع قبلی لنز

بهتر است بدانید که با هر با استفاده از لنز باید مایع داخل ظرف های نگهداری از لنز تعویض شود. زیرا مایع قبلی لنزها آلوده شده و دیگر قابل استفاده نیست.

تمیز کردن محفظه لنز

یکی از مواردی که سبب جلوگیری از آلوده شدن چشم ها و خراب شدن لنزها می شود، تمیز کردن محفظه لنزها است. پس حتماً به نظافت محفظه های نگهداری لنز بسیار دقت بفرمایید تا دچار مشکلی نشوید.

شیوه صحیح استفاده از لنز رنگی
شیوه صحیح استفاده از لنز رنگی

شستن لنز با آب معمولی

بسیاری به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد لنزهای رنگی دست به شستن لنزهای خود با آب معمولی می شوند. باید بگوییم لنز تنها باید با مایع مخصوص خود ضد عفونی شود، در غیر اینصورت شستن لنز با آب سبب خشکی چشم، خراب شدن لنز و رسوب بستن لنز می شود.

حتماً بخوانید: لیزر آر اف فرکشنال؛ یک روش امن برای جوانسازی پوست

خوابیدن با لنز

اگر می خواهید چشمانتان عفونت کند و سلامت آن به خطر بی افتد حتماً با لنزهای رنگی که بر چشمان خود دارید به تختخواب خود برای استراحت بروید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }