علت و درمان تیرگی دور چشم چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تیرگی دور چشم

یکی از موضوعاتی که امروزه توانسته از زیبایی چهره ی ما بکاهد، تیرگی دور چشم است. اگر خانم باشیم حتماً با یک محصول آرایشی آن را می پوشانیم و اگر جنس مذکر باشیم در اکثر مواقع با یک بی تفاوتی از کنار آن ها می گذریم. اما باید بگوییم راه حل هایی است که جنس مونث و مذکر برای همیشه از این تیرگی خلاص شوند.

در ادامه مطلب شما را با مواردی که از تیرگی دور چشم شما می کاهد آشنا خواهیم کرد و ما امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

دور چشممالش دادن دور چشم

اکثر ما هنگامی که از خواب بیدار می شویم یا خسته هستیم دست به مالش دادن دور چشم و چشم های خود می زنیم. در این مواقع که شما این کار را انجام می دهید، باعث می شوید رگ های ریز دور چشمتان پاره شوند و یک خونریزی خفیفی اتفاق بی افتد و دور چشم شما یک حالت کبودی به خود گیرد.

حتماً بخوانید: فواید نوشیدن آب برای سلامتی انسان

نوشیدن آب

یکی از نشانه های کم آبی بدن سیاهی دور چشم است. شما می توانید با نوشیدن مقدار آب کافی در روز این نشانه را از صورت خود پاک کنید و دور چشم همرنگ پوست گونه ی خود داشته باشید.

تیرگی دور چشمآنتی اکسیدان

اگر شما فردی هستید که در روز عادت دارید چای سبز یا قهوه بنوشید سعی کنید قبل از شروع به خوردن نوشیدنی گرم خود مقداری از آن را داخل ظرفی بریزید و داخل یخچال بگذارید. حال بعد از اینکه چای سبز یا قهوه شما به خوبی خنک شد دو پد آرایشی در داخل آن قرار دهید و اجازه دهید پد محلول را کاملاً جذب خود کند. سپس پدهای آغشته به چای سبز یا قهوه را بگذارید دور چشمان خود و کمی به خود استراحت بدهید.

چای سبز و قهوه به دلیل اینکه سرشار از آنتی اکسیدان هستند، می توانند در روشن شدن دور چشمان شما بسیار تأثیر بگذارند.

حتماً بخوانید: میلیا؛ ضایعاتی کوچک در دور چشم

خیار

اولین ماسکی که سایت های گوگل به شما برای تیرگی دور چشم معرفی می کند، ماسک خیار است. تیم ما برای اینکه حوصله این مطلب بابت ماسک های خیار سر نرود، آن را در لینک زیر برای شما گذاشته است.

حتماً بخوانید: ماسک خیار؛ ماسکی که مزر پیری و جوانی را برداشت

کرم دور چشمکرم دور چشم

در این مطلب ما کاری با کرم های دور چشم نداریم، بلکه به شیوه صحیح زدن آن کار داریم. توجه داشته باشید برای اینکه شما نتیجه بهتری از کرم های روشن کننده دور چشم بگیرید، حتماً بایستی آن ها را به نقاط صحیحی از دور چشم بزنید. برای این کار شما کافی است کرم های مورد نظر خود را به فاصله ۱.۵ الی ۲ سانتی متر از چشمان خود به دور چشمان خود بزنید و از اینکه کرم را به نقاط نزدیک چشم بزنید کاملاً پرهیز کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }