تله اطاعت؛ ویژگی افرادی که دچار تله اطاعت شده اندزمان مطالعه : ۲ دقیقه

تله اطاعت

ما نمی توانیم برای خود تصمیم بگیریم. هویت شخصی خود را از دست داده ایم. دیگر عزت نفسی در زندگی خود تجربه نمی کنیم. همیشه توسط افراد زندگی خود کنترل می شویم.

تمام مسائلی که در پاراگراف بالا گفته شد مشخصات افرادی است که دچار تله اطاعت شده اند. این تله در روند طبیعی زندگی ما اختلال ایجاد می کند و نمی گذارد ما در زندگی همانند دیگر افراد زندگی شایسته ای داشته باشیم.

تله اطاعتکنترل شدن توسط دیگران

افرادی که دچار تله اطاعت هستند همیشه در زندگی به دنبال جلب رضایت اطرافیان خود هستند. به خاطر همین موضوع این افراد همیشه توسط دیگران کنترل می شوند.

خوش برخورد هستند

اینکه با مردم خوش رفتاری کنیم کاملاً مسئله بسیار خوبی است. اما از یک جایی به بعد افرادی که در این باره زیاده روی می کنند دچار تله اطاعت می شوند. این افراد در زندگی به هیچ عنوان تن به مشاجره با دیگران نمی دهند و به راحتی با دیگران به تفاهم می رسند.

حتماً بخوانید: تله بی ارزشی در زندگی مشترک چگونه اتفاق می افتد؟

تله اطاعت یعنی بی اراده بودن

این تله سبب می شود شما در روند زندگی خود بی نقش باشید. در واقع شما هر روز که به زندگی خود ادامه می دهید هویت خود را هم از دست می دهید و دیگر به نیازها و خواسته های خود اهمیتی نخواهید داد.

از خواسته های دیگران پیروی کردن

همانطور که گفته شد افراد دچار این تله به خواسته های خود اهمیتی نمی دهند، برای همین همیشه در زندگی بلاتکلیف هستند. حال برای اینکه از این بلاتکلیفی خارج شوند تن به خواسته ی دیگران می دهند و از نظرات دیگران در زندگی خود پیروی می کنند.

مقابله با افراد خودخواه ممنوع

متأسفانه تله اطاعت نمی گذارد که ما رفتار مناسبی در مقابل افراد پرتوقع و خودخواه داشته باشیم. برای همین همیشه افراد خودخواه حق ما را می خورند و نمی گذارند حق به حق دار برسد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }