چه عواملی سبب خشکی و وزی مو می شوند؟زمان مطالعه : ۴ دقیقه

درمان خشکی و وزی مو

اصلاً جنس موهام خوب نیست، این دکتره که رفتم پیشش نتونست برام کاری کنه، آدم باید موهاش نچرال باشه و … بسیار از این جمله های قانع کننده که تنوانسته زندگی اشتباه ما را پوشش دهد و ما را از داشتن یک موی بدون خشکی و وزی دریغ کند. خشکی و وزی مو از ۳ جهت مورد بررسی قرار می گیرد. جهت اول رفتار صحیح ما با موی سر، جهت دوم شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبتی و جهت سوم نحوه برخورد ما با شیوه های درمانی است.

درمان خشکی و وزی مو
درمان خشکی و وزی مو

استفاده از شانه چوبی

شانه های سر به چند دسته پلاستیکی، فلزی و چوبی تقسیم بندی می شوند. حتماً شنیده اید که می گویند بهترین شانه سر جنس چوبی است و باید استفاده از شانه های فلزی و پلاستیکی اجتناب کرد. آیا دلیل این موضوع را می دانید؟ در جواب باید بگوییم که شانه های فلزی و پلاستیکی به دلیل اینکه جریان الکتریسیته را در موها افزایش می دهند، سبب خشکی و وزی موهای سر می شوند. اما در آن سمت شانه های چوبی بر خلاف شانه های فلزی و پلاستیکی عمل می کنند. در واقع شانه زدن با شانه های چوبی می تواند چربی طبیعی کف سر را به ساقه مو منتقل کند و از وزی و خشکی آن جلوگیری کند.

حتماً بخوانید: عوامل مؤثر بر زیبایی مو و صورت در هنگام خواب شبانه

روبالشی ساتن و ابریشم

یکی از مسائلی که بسیاری از ما ساده از کنار آن گذر می کنیم، روبالشی تختخوابمان است. ساتن؛ جنسی از پارچه است که از آن به عنوان بهترین روبالشی در کالاهای خواب یاد می کنند. در واقع روبالشی های ساتنی سبب حفظ رطوبت مو می شوند و همانند روبالشی های پارچه ای و نخی رطوبت مو را جذب خود نمی کنند.

درمان خشکی و وزی مواستفاده صحیح از شامپوی سر

عموماً تمام آلودگی ها سر در کف سر ما تجمع دارند و حتماً برای رفع این آلودگی ها باید کف سر خود را شامپو کنیم. اما در این بین بعضی افراد عادت دارند موهای سر خود را هم شامپو کنند. باید به این افراد بگوییم که آن ها با یک شیوه بسیار اشتباه دارند سبب خشکی و وزی موی سر خود می شوند، زیرا موی سر احتیاجی به شامپو زدن مستقیم ندارد و همان کفی که هنگام شستشوی کف سر ایجاد می شود می تواند برای شستشوی موهای سر کفایت کند و آلودگی آن ها را از بین ببرد.

حتمـاً بخوانید: شیوه صحیح شستن موی سر

حمام کردن با آب ولرم

ابتدایی ترین موردی که شما باید رعایت کنید، این است که به هیچ عنوان موی سر خود را با آب داغ شستشو ندهید. شاید بهتر است بگوییم اصلاً نگذارید آب داغ به موی سر شما بخورد. بهترین آب برای شستشو می تواند یک آب ولرم و معمولی باشد. البته به این موضوع توجه کنید، اگر شما دوست دارید موهایتان بعد از حمام شفاف شود و حالت زیبا به خوب بگیرد، هنگام خروج از حمام موهای خود را با آب سرد شستشو دهید.

حتماً بخوانید: با شیوه صحیح استفاده از ماسک مو آشنا شوید

ماسک مو

اولین کاری که هنگام درمان خشکی و وزی مو به ما پیشنهاد می شود، استفاده از ماسک مو است. ماسک مو می تواند گزینه خوبی برای درمان خشکی و وزی مو باشد، البته اگر شیوه صحیح استفاده از آن را بدانید.

درمان خشکی و وزی موکراتینه مو

این روزها مد شده در بسیار از آرایشگاه ها و کلینیک های زیبایی موهای مردم را کراتینه می کنند. قبل از هر چیز ابتدا باید بگوییم !!ای کاش موضوع کراتینه مو کمی از مُد می افتاد!!، زیرا باورهای بسیار اشتباهی است که توانسته این شیوه درمانی را برای بسیاری که دچار خشکی و وزی مو هستند، جذاب کند. به طور خلاصه بگوییم: کراتینه مو هیچ اثر مثبتی در خشکی و وزی مو ندارد.

حتماً بخوانید: رفع وزی و خشکی مو با ماسک روغن زیتون

روغن درمانی

روغن درمانی می تواند شیوه های مختلفی داشته باشد و هر فرد به صورت دلخواه می تواند شیوه درمانی مناسب موی سر خود را انتخاب کند. به طور مثال روغنی مثل آرگان می تواند هم قبل و هم بعد از استحمام به شیوه های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد و تعیین کننده شیوه استفاده خود شما هستید. در کل باید بگوییم این شیوه درمانی می تواند برای فرد مورد نظر بسیار مؤثر واقع شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }