کاشت ناخن در دوران بارداری می تواند خطرساز باشدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

ژلیش ناخن، کاور ناخن، کاشت ناخن، لمینت ناخن و … تمامی این موارد این روزها در بین خانم ها بسیار محبوبیت دارد و اکثر خانم ها برای زیبایی ناخن های خود از یکی از موارد ذکر شده بهره می برند.

امروز ما به سراغ خانم هایی رفته ایم که قرار است مادر بشوند و دارند دوره بارداری را می گذرانند. یک سؤال؛ آیا کاشت ناخن در دوره بارداری مجاز است؟

کاشت ناخن در بارداری مضر است

همانطور که می دانید مواد کاشت ناخن شیمیایی است و ممکن است این مواد هم برای مادر و هم جنین مضر باشد. پس کاشت ناخن در دوران بارداری نیاز به احتیاط بیشتری دارد.

چرا کاشت ناخن در بارداری مضر است؟

همانطور که اشاره شد مواد کاشت ناخن شیمیایی هستند. به طور مثال گلیسیرین، آکریلیک، متیل متاکریلات و … مواد شیمیایی هستند که از آنها در تهیه مواد کاشت ناخن استفاده می شود. اگر تجربه انجام کاشت، ژلیش، لمینت و … را داشته باشید حتماً متوجه شده اید که این روش زیبایی بوی بدی دارد. این بوی بد ممکن در سلامت جنین تأثیر بگذارد.

توجه هم داشته باشید که اشعه UV خود می تواند سلامت مادر و جنین را با خطر مواجه کند. طبق تحقیقات شده جالب است بدانید که اشعه UV می تواند به DNA افراد لطمه وارد کند. حتی استفاده از دستگاه LED می تواند به سلامت افراد لطمه وارد کند.

خطر ابتلا به بیماری های عفونی

همانطور که می دانید بارداری می تواند باعث تغییر سطح هورمون ها و سیستم ایمنی شود و این امکان وجود دارد که مادران بارداری بیشتر به بیماری های عفونی مبتلا شوند. پس با این اوصاف اگر فرد قبلی شما به بیماری قارچی یا عفونت دچار شده باشد و اگر ناخن کار شما در استریل کردن سهل انگاری کند، شما هم امکان دارد به عفونت مبتلا شوید.

حتماً بخوانید: آیا برای خانم های باردار استفاده از لوازم آرایش مجاز است؟

در آخر

اگر شما ضرورتی در کاشت ناخن ندارید، بهتر است اصلاً در دوران بارداری به سراغ کاشت ناخن نروید. اما اگر برای شما کاشت ناخن ضروری است حتماً از پزشک خود در مورد این موضوع مشورت کنید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }