فرق علائم کرونا با سرماخوردگی و آنفلوآنزازمان مطالعه : ۳ دقیقه

علائم کرونا، آنفلوآنزا و سرما خوردگی

امرزوه به دلیل بیماری واگیردار کرونا بسیاری از مردم هنگامی که علائمی از کرونا در آن ها بروز می کند، فکر می کنند به بیماری ویروسی کرونا دچار شده اند. حال برای بسیاری از این افراد این سوال پیش می آید که آیا سرماخورده اند یا آنفلوآنزا گرفته اند یا به کرونا مبتلا شده اند؟ این سوال آنقدر این افراد را نگران می کند که به فکر تست کرونا می افتند.

تیم سلامت تکامگ امروز قصد دارد به این سوال نگران کننده شما پاسخ دهد و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

علائم بیماری کرونا

بسیاری از افرادی که به بیماری covid-19 مبتلا شده اند حداقل یکی از علائم تب، سرفه مداوم تازه ایجاد شده در فرد و مشکل در حس بویایی و چشایی در آن ها دیده شده است.

اگر شما در طی روز بیش از حد سرفه می کنید و این موضوع در طی شبانه روز شما را آزار می دهد، حتماً تست کرونا را بدهید و توجه داشته باشید که اگر شما دچار بیماری های ریوی هستید این موضوع بیشتر در شما واکنش نشان می دهد.

بسیاری بر این باورند که تب کردن یعنی مبتلا شدن به بیماری covid-19، ولی باید بگوییم که تب می تواند در آنفلوآنزا و سرماخوردگی هم وجود داشته باشد، البته تب در سرماخوردگی بسیار خفیف تر از کرونا و آنفلوآنزا است. حال اگر دمای بدن شما بالای ۳۷.۸ باشد، شما دچار تب هستید و حتماً باید به پزشک مراجعه فرمایید.

اگر شما در بدن خود احساس کردید که در حس بویایی و چشایی خود دچار مشکل هستید و حال عمومی شما خوب نیست حتماً آزمایش کرونا بدهید.

فرق علائم کرونا با سرماخوردگی و آنفلوآنزا
فرق علائم کرونا با سرماخوردگی و آنفلوآنزا

علائم بیماری آنفلوآنزا

اگر ناگهانی دچار گلو درد، آبریزش بینی و سر درد شدید و احساس خستگی کردید، شما به احتمال زیاد دچار بیماری آنفلوآنزا هستید.

به این موضوع توجه کنید اگر شما در کنار این موارد سرفه و تب دارید باید به پزشک مراجعه کنید تا از وضعیت عمومی خود با خبر شوید.

حتماً بخوانید: پیشگیری از بیماری کرونا

علائم بیماری سرماخوردگی

علائم سرماخوردگی بر عکس آنفلوآنزا به تدریج بروز می کند و آنقدر هم شدت ندارد. شما در سرماخوردگی سرفه، گلو درد و آبریزش بینی را تجربه خواهید کرد، ولی کمتر پیش می آید که شما دچار تب و لرز شوید.

فرق علائم کرونا با سرماخوردگی و آنفلوآنزا
فرق علائم کرونا با سرماخوردگی و آنفلوآنزا
حتماً بخوانید: مراقبت از پوست حین استفاده از ماسک صورت در دوران کرونا

در آخر

سرما خوردگی، آنفلوآنزا و کرونا هر در علائم خود سرفه را دارند ولی شدت هر کدام متفاوت است. حال اگر شما دچار تب و لرز و از بین رفتن حس بویایی و چشایی شدید حتماً تست کرونا بدهید و به پزشک مراجعه کنید.

البته باید بگوییم که علائم کرونا روز به روز در حال تغییر است و نمی شود به طور قطع بیماری شما را بدون آزمایش مورد بررسی قرار داد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }