مازراتی گرن توریسمو ۲۰۲۳؛ قوی ترین کوپه تاریخ مازراتیزمان مطالعه : ۴ دقیقه

مازراتی گرن توریسمو ۲۰۲۳

رونمایی شد؟، رونمایی نشد؟، خدا نکه این شکلی باشه؟، نسل قبلیش خیلی قشنگ تر بود!، واقعاً می خواد این شکلی بشه؟ و … . الان که حدوداً به اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی نزدیک می شویم مازراتی به تمام شبهه های به وجود آمده در مورد نسل جدید گرن توریسمو پایان داده است و با یک رونمایی رسمی نسل جدید این شاه کبرای ایتالیایی را معرفی کرد.

مازراتی گرن توریسمو ۲۰۲۳ قرار است در سه نسخه مودنا، تروفئو و فولگوره به بازار عرضه شود. البته توجه داشته باشید که نسخه فولگوره مدل تمام الکتریکی گرن توریسمو است.

مازراتی گرن توریسمو 2023طراحی ظاهری

مازراتی یک کمپانی با اصالت ایتالیایی است، پس بعید بود او بخواهد در نسل جدید گرن توریسمو سنت شکنی کند. برای همین میشد از همان روزی که مازارتی از MC20 رونمایی کرد، چهره نسل جدید این خودرو را در ذهن خود تصور کرد.

ما در مازراتی گرن توریسمو شاهد یک کاپوت صدفی شکل عضلانی هستیم که دور چراغ هایی که شبیه MC20 را احاطه کرده است. در دیگر نماها هم شاهد همان حالت عضلانی و چراغ های باریک افقی هستیم. به طور کل می شود این خودرو را تکامل یافته نسل قبلی دانست.

توجه داشته باشید که بین سه نسخه گرن توریسمو تفاوت هایی وجود دارد. به طور مثال در نسخه تمام الکتریکی ما شاهد نبود سراگزوز در قسمت دیفیوزر هستیم، اما در دو نسخه بنزینی چهار خروجی اگزوز وجود دارد.

مثلاً در نسخه تروفئو که پرفورمنس تر از مودنا است ما شاهد یک اسپویلر فیبرکربنی در لبه درب صندوق هستیم. حتی می توان خروجی های هوای تهاجمی تری نسبت به نسخه مودنا در قسمت سپر عقب مشاهده کرد.

در آخر هم باید به این موضوع اشاره کنیم که نسخه کانورتیبل گرن کابریو سال آینده رونمایی می شود.

مازراتی گرن توریسمو 2023کابین

امروز که در اوایل اکتبر ۲۰۲۲ هستیم مازراتی هیچ تصویری از کابین این خودرو را منتشر نکرده، اما ویژگی های آن را توصیف کرده است. مازارتی می گوید کابین این خودرو به دلیل طراحی هوشمندانه سقف می تواند چهار بزرگ سال را در خود جا دهد. در دیگر توصیف ها می گوید یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۲ اینچی، هدآپ دیسپلی، نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی اطلاعات_سرگرمی و یک نمایشگر ۸.۸ اینچی در کنسول مرکزی روبروی راننده وجود دارد.

در مورد ساعت نمادین مازراتی که روی داشبورد نصب می شود هم باید بگوییم که حذف نشده و به صورت دیجیتال هنوز موجود است.

از دیگر ویژگی های کابین مازراتی گرن توریسمو ۲۰۲۳ می توان به دستیار هوشمند مازارتی با قابلیت تشخیص حرکت دست، سیستم صوتی ۱۱۹۵ واتی با ۱۹ بلندگو و قابلیت خودران سطح ۲ اشاره کرد.

maserati granturismo 2023مشخصات فنی

ما در نسل جدید گرن توریسمو شاهد این هستیم که مازراتی خودروی خود را روی پلتفرم سبک وزن جدیدی از آلومینیوم، فولاد و منیزیم ساخته است. در تمامی نسخه ها هم از تعلیق دو جناقی در جلو و چند اتصالی در عقب با کمک فنرهای بادی و کنترل الکتریکی به صورت استاندارد استفاده شده است.

می رسیم به جذاب ترین بخش این مطلب، یعنی قوای محرکه این خودرو که قدرت چشمگیری تولید می کند. از نسخه های بنزینی شروع می کنیم که هر دو از پیشرانه ۳ لیتری V6 توئین توربو نتونو ساخت مازراتی بهره می برند.

از نسخه پایه، یعنی مودنا شروع می کنیم. قبل تپنده این خودرو ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این خودرو در مدت ۳.۹ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن هم به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

maserati granturismo 2023در نسخه پرفورمنس گرن توریسمو، یعنی تروفئو ما شاهد ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور هستیم. این خودرو که به دیفرانسیل قفل شونده الکتریکی مجهز شده است در مدت ۳.۲ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رسد. در این نسخه هم حداکثر سرعت خودرو به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

در هر دو نسخه تمام قدرت موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF به چرخ های عقب منتقل می شود و راننده می تواند با پنج حالت رانندگی راحت، GT، Sport، کورسا و ESC خاموش رانندگی کند.

حتماً بخوانید: مازراتی گریکاله؛ دومین کراس اوور نیزه داران ایتالیایی

می رسیم به قوی ترین نسخه مازراتی گرن توریسمو ۲۰۲۳، یعنی فولگوره که با موتور الکتریکی خود ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. بهتر است بدانید این خودرو قوی ترین کوپه تاریخ مازراتی است. حال این خودروی قدرتمند به کمک سامانه چهارچرخ محرک می تواند تنها در زمان ۲.۷ ثانیه خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. جالب است بدانید که فولگوره تنها در ظرف ۸.۸ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

maserati granturismo 2023طبیعتاً فولگوره به دلیل الکتریکی بودن وزن سنگینی نسب به نسخه های بنزینی دارد. راحت تر بگوییم: فولگوره ۲۲۶۰ کیلوگرم است، اما نسخه های بنزینی با اختلاف چشمگیری تنها ۱۷۹۵ کیلوگرم وزن دارند. توجه داشته باشید مازارتی به دلیل جانمایی مناسب باتری ها به توزیع وزن ۵۰ به ۵۰ رسیده است، اما در نسخه های بنزینی به دلیل وجود موتور شش سیلندر توزیع وزن ۴۲ به ۴۸ است.

خرید

فعل حاضر مازراتی قیمت این کوپه جذاب خود را اعلام نکرده است، اما تحویل آن به خریداران از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ ابتدا در نسخه بنزینی و سپس در نسخه الکتریکی آغاز می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }