مقایسه بی ام و سری ۳ با بنز C کلاس؛ کدام یک نسبت به هم برتری دارند؟زمان مطالعه : ۴ دقیقه

بی ام و سری ۳ و بنز C کلاس

سال ۱۹۹۳ بود که بنز اولین نسل بنز C کلاس را رونمایی کرد. بنز با این کار خود خبر از یک رقابت بسیار جنجالی بین خود و رقیب دیرینه خود یعنی بی ام و داد. بی ام و هم که متوجه این موضوع شد، اسطوره خود را با کد اتاق (E46) در سال ۱۹۹۷ رونمایی کرد. در واقع نسل چهارم بی ام و سری ۳ را برای رقابت با اولین نسل بنز C کلاس روانه بازار خودرویی دنیا کرد. حال که ما با شما حرف می زنیم شاهد این هستیم که این دو خودرو در ایران یک رقابت تنگاتنگ دارند و می شود گفت آلمانی بازها را به جون هم انداختند.

بنز C کلاسطراحی ظاهری

ما در این مطلب با نسل ششم بی ام و سری ۳ و نسل سوم بنز C کلاس کار داریم. پس با طراحی هایی سر و کار داریم که خیلی از عمر آن ها نگذشته و هنوز می شود حس جذابیت و زیبایی خودروهای امروزی را در آن ها دید.

هر دو خودرو به عنوان ارزان ترین سدان کارخانه تولید کننده خود به حساب می آیند و می شود گفت این دو خودرو سدان های اقتصادی آلمانی هستند. اما موضوع ارزان ترین باعث نشده ما در طراحی این خودروها کمبودی حس کنیم، بلکه شاید سبک طراحی آن ها از بسیاری خودروهای سدان برایمان جذاب تر است.

هر دو خودرو خود را به عنوان یک سدان جمع و جور اسپرت معرفی می کنند. پس ما می توانیم از این سبک معرفی متوجه شویم با خودروهایی سر و کار داریم که طراحان آن بدنه خودرو را به خطوط تیز مزین کرده اند و تا جایی که توانسته اند خودرو را به خشن ترین حالت ممکن طراحی کرده اند.

باید بگوییم کمپانی بنز و بی ام و با طراحی این سدان های جذاب توانسته اند بسیاری از خریداران خودروهای اسپرت را به سمت خود بکشند و آن ها را با طعم و مزه یک خودروی پرفورمنس آشنا کنند.

بی ام و سری 3

حتماً بخوانید: بررسی مشخصات بنز C کلاس نسل چهارم

امکانات رفاهی و ایمنی

همانطور که گفته شد ما با خودروهایی سر و کار داریم که جزء ارزان ترین خودروهای کمپانی تولید کننده خود به حساب می آیند. پس توقع داشتن یک خودروی آپشنال را باید در کابین این دو خودرو کاملاً دور بریزید و خود را آمده یک سدان اقتصادی رو به بالا کنید. به این موضوع هم توجه کنید که در این رقابت بی ام و توانسته رقیب خود را عقب بزند و با قرار دادن امکانات رفاهی متنوع تر درخشش خود را در لیست امکانات رفاهی بیشتر کند.

در مورد امکانات ایمنی هم باید بگوییم که هر دو محصول برای بزرگترین و به نام ترین خودروسازان جهان هستند، پس هیچ نگرانی در مورد این مسئله نباید داشته باشید.

بنز سی کلاس

حتماً بخوانید: بی ام و سری ۳؛ یک سدان جمع و جور از جنس باواریایی ها

کابین

یکی حرف از با کلاسی می زند، یکی حرف از پرفورمنس؛ پس حدوداً با دو کابین متفاوت از هم سر و کار داریم. باید بگوییم که کابین بنز C کلاس می خواهد خود را یک باوقار نشان دهد و به سرنشین خود بگوید من از آن دست ماشین هایی هستم که کابینم برای آرامش است. ولی در آن سمت بی ام و سری ۳ هر کاری می کند تا خود را یک خودروی پرفورمنس نشان دهد و به سرنشین خود خبر از یک کابین و سواری اسپرت را بدهد.

در مورد فضای پا عقب هم باید بگوییم که هر دو خودرو از یک فضای نسبتاً بد برخوردار هستند و کمی شرایط را برای بزرگسالان وخیم می کنند.

بی ام و سری 3سواری

اینجا جایی است که اشتوتگارتی ها و باواریایی ها به جان هم می افتند و می خواهند در آسفالت جان یکدیگر را بگیرند. این جنجال باعث شده ما تنوع زیاد حجم موتوری را در این خودروها مشاهده کنیم. به طور مثال در کشور خودمان از بنز C کلاس شاهد چند نوع حجم موتوری هستیم و هر کدام برای خود یک سازی می زنند.

حتماً در زمان بررسی بی ام و سری ۳ و بنز C کلاس شما متوجه می شوید که بی ام و از سواری خشک تری نسبت به بنز برخوردار است و  منشا این موضوع را می شود تعلیق اسپرت و سایز لاستیک های این خودرو دانست.

C کلاس

حتماً بخوانید: بی ام و سری ۳ ۲۰۲۰؛ خودرویی که فیس آن دیده نشد

ارزش خرید

هر دو خودرو از پیشرانه توربو برخوردار هستند، پس شما با مشکلات پیشرانه سوخت حساس به بنزین اکتان پایین در ایران سر و کار دارید. اما شرایط برای دارندگان C کلاس کمی بدتر است، زیرا آن ها با پیشرانه ای مشابه با بنز SL برخوردار هستند و حساسیت خودروهای آن ها زیاد است. مطمئن باشید که اگر صاحب بنز C کلاس شدید در تعویض صافی بنزین باید زود به زود اقدام کنید. البته فراموش نکنید که بی ام و از استهلاک بسیار بالایی در بین خودروهای آلمانی برخوردار است.

اما موضوع سال فیس خودرو باعث شده بی ام و در این رقابت برگ برنده را در دست خود نگه دارد و با حدود ۴ سال عمر بیشتر فیس خود در بازار خودرویی دنیا از رقیب خود جلو بزند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }