مازراتی MC20؛ سوپر اسپرتی که آمده برای احیای دوباره نیزه دارانزمان مطالعه : ۲ دقیقه

مازراتی MC20

سال ۱۹۹۷ بود که مازراتی با فراری زیر نظر فیات باهم قرارداد بستند؛ اما این قرارداد زیاد دوام نیاورد و در سال ۲۰۰۵ به پایان رسید. بسیاری می گویند این پایان خوشی برای مازراتی بود، زیرا آن قرار دست و بال مازراتی را برای تولید خودروهای سوپر اسپرت بسته بود. سال ۲۰۲۰ بود که مازراتی دوباره به صنعت خودروی سوپر اسپرت ها بازگشت. مازراتی MC20؛ نام خودرویی بود که شاید کمی برای رقبا این نیزه دار ایتالیایی گران تمام شد.

مازراتی MC20طراحی ظاهری MC20

زمانی که می شنویم که این خودرو سوپر اسپرت زیر ۱۵۰۰ کیلوگرم است، مطمئن می شویم که در ساخت آن از مقدار زیادی فیبر کربن استفاده شده است. پس طراحی بدنه آن هم بسیار سنجیده بوده و می شود متوجه شد که این خودرو ضریب درگ عجیب و غریبی دارد. البته که خود کمپانی مازراتی این ادعا را دارد که MC20 ضریب درگی کمتر از ۰.۳۸ دارد.

حتماً بخوانید: پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS؛ آخرین خودروی موتور وسط پورشه

همانند گذشته مازراتی در نمای جلویی از یک جلوپنجره بزرگتر با اسپلیتر چشم نواز استفاده کرده و در نمای جانبی با ستون C خود بیننده را مجذوب خود می کند. البته این بار درهایی که به سمت بالا باز می شود هم توانسته به جذابیت های نمای جانبی این خودرو اضافه کند. در نمای عقب هم بیشترین چیزی که نظر افراد جلب می کند علامت مازراتی روی شیشه عقب است، البته که موتور وسط خطی شش سیلندر این خودرو هم برای خود جای توجه زیادی دارد. در ادامه شاهد یک دیفیوزر بزرگ هستیم که در آن خروجی های هوا و دو خروجی بزرگ اگزوز قرار گرفته است.

مازراتی MC20

حتماً بخوانید: بی ام و آلپینا B8 گرن کوپه؛ بی ام و M8 کامپتیشن تکامل یافته

کابین

کابین این نوع خودروها معمولاً بسیار ساده طراحی می شود و طراحان از اضافه کاری در آن ها به شدت پرهیز می کنند. MC20 از این موضوع مستثنی نبوده و کابینی اسپرت و بسیار ساده دارد. البته که همین سادگی است که کابین سوپر اسپرت ها را جذاب نشان می دهد.

مازراتی MC20

حتماً بخوانید: مرسدس بنز AMG GT یک جانشین خوب برای SLS

موتور

مازراتی بعد از مدت ها در صنعت خودرویی خود از موتور وسط استفاده کرده است. این موتور شش سیلندر ۳ لیتری توئین توربو توانایی تولید ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. تمام قدرت این موتور به چرخ های عقب منتقل می شود و می تواند MC20 را در مدت ۲.۸ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. مازراتی این نوید را داده که در آینده نسخه الکتریکی این خودرو را به بازار خودروهای برقی معرفی کند.

مازراتی MC20ارزش خرید

۲۱۳ هزار دلار قیمتی است که مازراتی بر روی این خودرو گذاشته است. این کمپانی خود را آماده کرده که در سال ۱۵۰۰ دستگاه MC20 بفروشد. آیا شما فکر می کنید این نیزه دار ایتالیایی در بین سوپر کار سواران شهرت پیدا کند؟

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }