بررسی خودروی فیدلیتی بهمن موتور + مشخصات فنی فیدلیتیزمان مطالعه : ۵ دقیقه

بررسی خودروی فیدلیتی

در دهه ی گذشته اکثر خریداران خودرو در جهان میل زیادی به خودروهای کراس اوور و شاسی بلند متوسط داشتند و تمام تلاش خود را می کردند که خودروهای سدان و هاچ بک خود را تبدیل به یک کراس اوور کنند. پس کمپانی های بزرگ برای جذب مشتری و سهم خواهی بیشتر صنعت خود را به سوی تولید خودروهای کراس اوور و شاسی بلند متوسط بردند. اگر کمی در دنیای خودرو مطالعه داشته باشید، حتماً متوجه شدید که کمپانی هایی دست به تولید خودروهای کراس اوور زده اند که اصلاً تیراژ و خط تولید کارخانه های آن ها با این سبک خودروها آشنا نبوده است. به طور مثال می شود به فراری پوروسنگو، مازراتی لوانته، رولز رویس کالینان و … اشاره کرد.

یکی از سهم خواهان بزرگ بازار خودرو چینی ها هستند و هر روزه برای جذب مشتری و سهم خواهی بیشتر به دنبال تغییر در صنعت خودرویی خود هستند. پس همین موضوع سهم خواهی بیشتر سبب شده ما در صنعت خودروسازی چینی ها خودروهای کراس اوور متعددی را ببینیم.

جتور نام کمپانی خودروسازی چینی است که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شده و هدف آن تولید و عرضه خودروهای لوکس چینی بوده است. به تازگی این کمپانی چینی از خودروی شاسی بلند هفت نفره خود به نام X70 رونمایی کرده است. حال بهمن موتور که یکی از خودروسازان به نام ایران است تصمیم گرفته این کراس اوور کمپانی جتور را در ایران با نام فیدلیتی مونتاژ و عرضه کند.

بررسی خودروی فیدلیتی
بررسی خودروی فیدلیتی
حتماً بخوانید: SWM G01؛ یک دو رگه ایتالیایی_چینی

طراحی ظاهری فیدلیتی

همانطور که در پاراگراف بالا گفته شد خودروی فیدلیتی از کارخانه ی یک کمپانی لوکس چینی بیرون آمده است، پس ما با خودرویی سر و کار داریم که زبان طراحی آن لوکس گرایی است و سعی کرده مشتریان خاصی را جذب خود کند.

در نگاه اول به فیدلیتی قبل از همه چیز نگاه های شما مجذوب ابعاد بزرگ ماشین می شود. اما زمانی که نگاه های خود را دقیق تر می کنید و با حوصله تر به خودرو نگاه می کنید متوجه می شوید که در طراحی این خودرو از یک کراس اوور معروف ژاپنی به نام لکسوس ان ایکس الهام گرفته شده است. باید بگوییم این الهام گیری به گونه ای بوده که فقط خطوط تیز طراحی لاکچری در بدنه آن قابل مشهود است و نمی شود گفت که طراحی این خودرو کاملاً از صنعت ژاپنی ها پیروی می کند.

از نمای جلویی و جانبی خودرویی می شود یک شاسی بلندی را دید که از نظر طراحی خود را لوکس نشان داده است، اما زمانی به نمای عقبی خودرو نگاه می کنیم، متوجه متناسب نبودن اجزای بدنه خودرو می شویم. در واقع باید بگوییم کمی سادگی و حالت تخم مرغی در صندوق عقب می تواند بیننده را دل زده کند. شاید وجود یک جای دست یا چسبیده شدن چراغ ها نمای پشتی این خودور را زیباتر می کرد.

بررسی خودروی فیدلیتی
بررسی خودروی فیدلیتی
حتماً بخوانید: تقابل اس دبلیو ام G01 و دیگنیتی پرایم

امکانات رفاهی و ایمنی فیدلیتی

کم کم خودروهای چینی متوجه شده اند که فقط تقلید طراحی ظاهری از خودروهای اروپایی، ژاپنی و کره ای پاسخگوی بازار جهانی خودرو نیست، بلکه باید امکانات رفاهی و ایمنی خود را هم شبیه خودروسازان مطرح دنیا کنند. فیدلیتی هم خوشبختانه از این جریانی که در صنعت خودروسازی چینی ها راه افتاده است جا نمانده و خود را به بهترین امکانات رفاهی به نوبه ی خود تجهیز کرده است.

بررسی خودروی فیدلیتی

حتماً بخوانید: کی ام سی K7؛ کراس اووری از جنس طراحی قاره پیمایی

کابین فیدلیتی

همانطور که گفته شد فیدلیتی یک خودروی هفت نفره است. پس ما در این خودرو با فاصله محوری زیادی روبرو هستیم که خودرو هفت نفره شده است. در واقع باید بگوییم فضای کابین این خودرو برای یک خانواده می تواند پاسخ بسیار خوبی بدهد.

در مورد متریال و طراحی کابین باید بگوییم همانطور که فیدلیتی در طراحی ظاهری خود لوکس گرایی را ترویج داده، کابین خود را هم نسبت به بدنه خود لوکس طراحی کرده است. اگر به شیوه ی دوخت رو دری ها نگاهی بی اندازید حتماً متوجه این سخنان ما می شوید. اما در این بین موضوعی که توانسته سرنشینان را به فکر فرو ببرد، طراحی کانال کولر روی داشتبورد است. فکر کنم طراح به گرمایش و سرمایش کابین خودرو بسیار اهمیت می داده!!

بررسی خودروی فیدلیتیسواری فیدلیتی

قبل از استارت زدن به سراغ کاپوت خودرو می رویم. زمانی که کاپوت را بلند می کنید، متوجه می شوید که لوکس گرایی فقط در نماهایی بوده که بیننده آن را به طور واضح مشاهده می کرده است. در واقع زمانی که به داخل کاپوت نگاه می اندازیم، یک حس خودروی بسیار ارزان قیمت و بی کیفیت در درونمان ایجاد می شود.

اگر از وضعیت داخل کاپوت خودرو گذر کنیم، می رسیم به قدرت و توانایی این خودرو. فیدلیتی خود را به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو شارژ تجهیز کرده است و توانسته ۱۵۶ اسب بخار قدرت دریافت کند. در کنار موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ این خودرو موردی که توانسته جلب توجه کند، گیربکس دو کلاچه این خودرو است که توانسته مصرف سوخت خود را نسبت به رقبای خود بسیار پایین بیاورد. البته این را هم فراموش نکنید که گیربکس دو کلاچه در کنار مزیت های خود معایبی هم دارد.

حتماً بخوانید: دیگنیتی پرایم؛ یک کراس اوور کوپه چینی

رقیب

دیگنیتی پرایم، FMC SX5، کی ام سی K7 و اس دبلیو ام G01 از رقبای این خودروی چینی هستند.

بررسی خودروی فیدلیتیارزش خرید

همانطور که می دانید خودورهای کراس اوور و شاسی بلند متوسط در ایران مشتری و طرفدار خوبی دارد، پس شما مطمئناً با خرید خودروی فیدلیتی با حجم بازار خوبی روبرو هستید. اگر به آن طرف قضیه هم نگاهی بی اندازیم، فیدلیتی یک خودروی با کیفیت چینی است و سوای دیگر خودروهای چینی بی کیفیت بازار خودرویی ایران است. پس با این اوصاف می شود نتیجه گرفت که فیدلیتی در ایران می تواند بازار خوبی را تجربه کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }