هایما S7؛ کراس اووری که ایران خودرو دست به مونتاژ آن زدزمان مطالعه : ۴ دقیقه

بررسی خودروی هایما S7

چند سالی است که چشم ها و گوش های خود را با طراحی و نام خودروهای چینی در ایران آشنا کرده ایم. به نوعی می شود گفت بازار خودروی ایران با تکامل خودروسازان چینی پیش می رود و هر روزه خود را با تغییرات چینی ها بروزرسانی می کند. اما اینجا یک سوال پیش می آید دلیل این همه استقبال چی بوده که توانسته باعث ورود و مونتاژ بسیاری از خودروهای چینی در ایران شود؟ عرضه، واردات و مونتاژ خودروهای کراس اوور می تواند بهترین پاسخ برای این سوال باشد.

بسیاری از ما دوست داریم با مبالغی کم صاحب یک خودروی کراس اوور بشویم و از سواری با این سبک خودروها لذت ببریم. اما این موضوع تا قبل از وارادات و مونتاژ کراس اوورهای چینی برایمان مقدور نبود و حتماً باید برای داشتن یک خودروی شاسی بلند مبالغی زیادی را هزینه می کردیم. البته باید بگوییم که این موضوع فقط مختص ایرانیان نیست، بلکه مختص کل جهان است. جالب است بدانید که از هر ۱۰ خودرو در دنیا ۳ خودرو چینی است.

هایما S7 همان خودرویی بود که با ابعاد خود توانست در سال ۹۴ مشتریان زیادی را جذب خود کند. این خودرو توسط شرکت ایران خودرو در ایران به مونتاژ رسید و توانست به دلیل نمایندگی معتبر و قیمت مناسب مشتریان زیادی را جذب خود کند.

در ادامه مطلب تیم خودرویی تکامگ موارد زیر را مورد بررسی قرار می دهد و ما امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

بررسی طراحی ظاهری هایما S7
بررسی امکانات رفاهی هایما S7
بررسی کابین هایما S7
بررسی سواری هایما S7
بررسی رقبای هایما S7
ارزش خرید هایما S7

خودروی هایما S7بررسی طراحی ظاهری هایما S7

این خودرو در زمانی تولید شد که خودروسازان چینی تقلید و کپی از خودروهای کره ای، ژاپنی و آلمانی را سر لوحه کار خود قرار داده بودند. پس ما با خودرویی آشنا از نظر طراحی ظاهری سر و کار داریم. البته باید بگوییم خودروسازان چینی بیشتر از ذات طراحی خودروهای اروپایی و آسیایی تقلید کرده اند تا چهره اصلی آن ها.

منظورمان از ذات طراحی بیشتر خطوط طراحی و سبک طرحی است. به طور مثال خطوط داخل چراغ عقب همانند محصولات بی ام و است، یا سبک طراحی نمای جلویی خودرو همانند کمپانی تویوتا است. اما در کل طراحی این خودرو دلنشین است و می شود به آن لقب یک کراس اوور اقتصادی را داد.

کابین هایما S7

حتماً بخوانید: دنا پلاس توربو یک سدان تازه وارد اتوماتیک

بررسی امکانات رفاهی هایما S7

ایران خودرو خوب از ذائقه ی مردم ایران خبردار بود و می دانست که ایرانی ها به آپشن های خودور خود بسیار اهمیت می دهند. حال همین موضوع باعث شد که هایما خود را به امکانات رفاهی و ایمنی خوبی تجهیز کند و به مشتریان خود این امید را بدهد که آن ها با یک خودروی پر آشپن سر و کار دارند.

البته باید بگوییم امکانات رفاهی هایما S7 آنقدرها هم نمی تواند برای افرادی که به دنبال آپشن های عجیب و غریب هستند جذاب باشد.

کابین هایما S7بررسی کابین هایما S7

وقتی وارد کابین می شوید کمی از هیاهوی داشتن یک کراس اوور جذاب از شما کاسته می شود. دلیل این موضوع کیفیت پایین متریال، هارمونی رنگ بسیار نامناسب و طراحی نسبتاً قدیمی است. اما نباید شما یادتان برود که با یک خودروی اقتصادی سر و کار دارید نه یک خودروی نیمه لوکس یا لوکس.

در مورد فضای کابین هم باید بگوییم هایما S7 می تواند پاسخ خوبی به یک خانواده بدهد. توجه داشته باشید که فضای سرنشینان عقب کمی کوتاه است و این موضوع برای افراد قد بلند می تواند حس ناامنی ایجاد کند.

حتماً بخوانید: چری تیگو ۷ یک کراس اوور چینی

بررسی سواری هایما S7

هایما S7 با دو موتور تنفس طبیعی و توربوشارژ به بازار عرضه شد. در بررسی خودوری هایما S7 متوجه شدیم که هر دو نوع موتور عرضه شده به بازار از عملکرد پایینی بر خوردار هستند. البته باید بگوییم که اگر نسخه توربو این خودرو به بازار عرضه نمی شد کمی خرید نسخه تنفس طبیعی این خودرو می توانست کار غیر عقلانی باشد. اما این را هم بگوییم که نسخه توربو هم زیاد چنگی به دل نمی زند و فقط می تواند ما را با شتاب اولیه خوب خود از خریدمان راضی نگه دارد.

در مورد گیبرکس هایما S7 هم باید بگوییم عملکرد خوبی ندارد.

بررسی هایما S7 توربوبررسی رقبای هایما S7

جک اس ۵، تیگو ۷ و تیگو ۵ از رقبای این خودرو هستند. البته هر روزه خودروهای زیادی به لیست رقبای این خودرو اضافه می شوند.

حتماً بخوانید: ام وی ام X55 یک کراس اوور چینی

ارزش خرید هایما S7

خبرها حاکی از این است که هایما اس ۷ با چهره تحول یافته و با نام هایما اس ۷ پلاس می خواهد وارد بازار خودرویی ایران شود. پس کمی خرید نسل قدیم این خودرو در این شرایط کار اشتباهی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }