از معایب سقف پانوراما افزایش دمای کابین استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

معایب سقف پانوراما

بعضی ها از مالکان بنز کلاس E با کد اتاق W212 به دلیل اینکه سقف خودروی آن ها فلزی است، برای شیشه ای کردن سقف خودروی خود هزینه زیادی را پرداخت می کنند. حتی بعضی از خریداران سانتافه اصلاً به سراغ سقف فلزی نمی روند؟ نکته جالب اینجاست که این آپشن جذاب عیوبی دارد که به احتمال زیاد مالکان خودرو را آزار می دهد.

معایب سقف پانوراماوزن خودرو

به مهمترین عیب سقف پانوراما اشاره می کنیم. اضافه وزن؛ خودروهایی که سقف پانوراما دارند همیشه یک فرد را با خود حمل می کنند. در واقع وزن این نوع سقف ها حدود وزن یک فرد است. این اضافه وزن نسبت به سقف فلزی به دلیل وجود موتور، ستون های تقویت شده و شیشه پانوراما است. طبیعی است که این جریان مصرف سوخت شما را بالا می برد.

حتماً بخوانید: اتوهلد چیست و چه کاربردی دارد؟

دمای کابین

شهرها و کشورهایی که اقلیم گرم دارند و در اکثر فصول شاهد نور سوزان خورشید هستند، برای انتخاب خودرو بهتر است آپشن سقف پانوراما را از خودروی خود حذف کنند. جذب حرارت توسط شیشه بیشتر از سقف های فلزی است و شما مطمئن باشید که در فصول گرم شاهد حرارت بیش از حد در کابین خودروی خود هستید. بسیاری می گویند کاور سقف می تواند جلوی نفوذ گرما را به کابین را بگیرد. در جواب این افراد باید بگوییم، کاور تنها می تواند از ورود نور مستقیم به کابین جلوگیری کند و شما بایستی برای خنک کردن کابین خود فشار زیادی را به سیستم تهویه خودرو بیاورید.

به این موضوع توجه کنید که حتماً در زمان هایی که آفتاب می تابد، کاور سقف را بسته نگه دارید، زیرا نور خورشد به قطعات کابین آسیب می رساند.

حتماً بخوانید: اگر گیربکس خودروی شما دوکلاچه است، حتماً به این موارد توجه کنید

ورود آب به کابین

احتمال اینکه آب از سقف پانوراما به داخل کابین نفوذ کند بسیار کم است. اما در شرایطی به دلیل آب بندی نبودن سقف بعضی از افراد شاهد نفوذ آب به کابین هستند. در این مواقع شما باید سقف را دومرتبه باز کنید و به طور اصولی ببندید.

معایب سقف پانورامافضای کمتری به کابین می دهد

از معایب سقف پانوراما می توان به فضای کم کابین نسبت به سقف فلزی اشاره کرد. این جریان می تواند برای افراد قد بلند کمی دردسرساز شود.

افزایش صدای کابین

اگر دوست دارید در زمان هایی که باران می بارد کابین خودروی شما آرام باشد، به هیچ عنوان خودرویی خریداری نکنید که سقف آن پانوراما است. حتماً صدای قطرات باران در کابین خودروهایی سقف شیشه ای برای بعضی از افراد آزاردهنده خواهد بود.

آسیب پذیری

طبیعی است که آسیب پذیری شیشه بیشتر از فلز است. احتمال شکسته شدن سقف شیشه هنگام اصابت جسم سختی مثل سنگ بسیار زیاد است. همین طور می شود گفت هنگام تصادف این نوع سقف ها می تواند خطرسازتر از سقف های فلزی باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }