Mercedes AMG GT Black series؛ سریع ترین AMG GT مرسدس بنززمان مطالعه : ۳ دقیقه

Mercedes AMG GT Black series

این روزها اگر از هر فردی که از دنیای خودرو اطلاعات خوبی دارد بپرسید سریع ترین ماشین های دنیا چیست، حتماً AMG GT Black series جزء خودروهایی است که در پاسخ به شما نام می برد.

داستان از جایی شروع می شود که مرسدس می خواهد برای مدل معروف SLS جانشین انتخاب کند. AMG GT همان خودروی جانشینی بود که در جایگاه اسطوره بنز نشست.

AMG GT C ،AMG GT S ،AMG GT و AMG GT R PRO ترتیب مدل های این خودروی سریع است. اما خوشبختانه بنز به قدرت و سرعت AMG GT R PRO اکتفا نکرد و نسخه AMG GT Black series را روانه بازار کرد. این خودرو سریع ترین مدل AMG GT است و قرار است از آن چند دستگاه محدود تولید شود. البته هر زمان که نام Black series کنار محصولات بنز قرار می گیرد، نمی شود متوجه تعداد تولید خودروی مورد نظر شد.

Mercedes Benz AMG GT Black seriesمشخصات فنی

ما با یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو سر و کار داریم. این پیشرانه توانایی تولید ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و می تواند تنها در مدت ۳.۱ ثانیه خود را از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

حتماً این خودرو نسبت به مدل های استاندارد شباهت ظاهری زیادی دارد، اما مطمئن باشید هم از نظر ظاهری و هم از نظر فنی تفاوت های زیادی نسبت به نسخه های استاندارد دارد. به طور مثال AMG GT Black series حدود ۳۵ کیلوگرم از AMG GT R PRO سبک تر و پهن تر است.

در کل سازنده این نوع خودروها برای کاهش وزن خودرو و آیرودینامیک بدنه تغییرات زیادی را در بدنه خودرو ایجاد می کنند. به طور مثال این تغییرات در AMG GT Black series به صورت استفاده از فیبر کربن در نقاط مختلف بدنه مثل کاپوت، لیپ سپر جلو، بال صندوق عقب، صندوق عقب و … گذاشتن سقف بزرگتر، ورودی و خروجی های هوا روی گلگیرهای جلو، کاپوت و سپرها اتفاق افتاده است.

Mercedes Benz AMG GT Black seriesجالب است بدانید زمانی که صندوق عقب این خودرو را باز می کنید شاهد دو میله بیرون زده از کف صندوق هستید. این دو ملیه وظیفه تقسیم بندی وزن و کنترل انرژی را دارند.

در آخر هم در بخش فنی این خودرو به رینگ های ۲۰ اینچی در عقب و ۱۹ اینچی در جلو اشاره می کنیم که درون لاستیک های میشلین قرار گرفته اند.

Mercedes Benz AMG GT Black seriesکابین AMG GT Black series

از زمانی که درب این خودرو را باز می کنید کاملاً متوجه پرفورمنس بودن این خودرو می شود. صندلی های مسابقه ای که اگر سفارش اروپا باشند کمربندهای چهار نقطه ای دارند، دستگیره های چرمی، استفاده از چرم آلکانترا، ارتفاع کم خودرو و … تماماً از مواردی هستند که به شما یادآوری می کنند که با یک خودروی کاملاً اسپرت سر و کار دارید.

نکته جالب در مورد این خودرو استفاده از مدل های قدیمی سوئیچ مرسدس بنز است. همان سوئیچ هایی که می شود در دهه ی اخیر دید. جالب تر این است که شما می توانید این خودرو را به دو صورت کلاسیک و کیلس استارتر روشن کنید. کیلس استارتر را که همه ی شما با آن آشنایی دارید، اما مطمئناً استارت زدن این خودرو با برداشتن درب کنسول میانی و وارد کردن سوئیچ در جایگاه خود خیلی جذاب تر می شود.

در ادامه هم شاهد همان کنسول های مرکزی و فرمان های اسپرتی هستیم که می شود در دیگر محصولات پرفورمنس بنز مشاهده کرد. شما می توانید با دکمه هایی که روی فرمان و کنسول میانی وجود دارد حالت رانندگی، خاموش و روشن کردن ESP، تنظیم بال عقب، روشن و خاموش کردن کیت اگزوز، کم و زیاد کردن صدای سیستم صوتی برمستر و … تنظیم کنید. اما نکته قابل توجه در کابین این خودرو تنظیمات ESP است که در کنسول میانی یک دکمه برای کم و زیاد کردن این کار تعبیه شده است.

Mercedes Benz AMG GT Black seriesخرید

این خودرو که برادر آن جزء خودروی سیفتی کار مسابقات فرمول یک است این روزهای در بازار قیمتی بیش از ۳۰۰ هزار دلار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }