برابوس ۹۰۰؛ mersedes bens amg E63 S 4Matic هیولا شدهزمان مطالعه : ۲ دقیقه

برابوس ۹۰۰

همیشه محصولات AMG و M توانسته طرفداران و مشتریان زیادی را جذب خود کند. یکی از این محصولات که به عنوان یک سوپر سدان اسپرت شناخته می شود، mersedes bens amg E63 S 4Matic است. این محصول بنز می تواند بهانه خوبی برای تیونر مشهوری به نام برابوس باشد که همیشه محصولات مرسدس بنز را ترسناک می کرده است.

بعد از برابوس ۸۰۰ با ۷۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور اینبار نوبت به برابوس ۹۰۰ رسیده که خود را با ۸۸۸ اسب بخار قدرت ۱۲۵۰ نیوتن متر گشتاور به نمایش گذاشته است. در واقع برابوس آمده خودرویی ترسناک بر پایه amg E63 S تولید کند.

برابوس 900

موتور

همانطور که گفته شد برابوس ۹۰۰ نسخه قوی تر از برابوس ۸۰۰ است. این سدان ۸۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته برابوس گشتاور را در رقم ۱۰۵۰ محدود کرده است. این سدان جذاب از نسخه (amg E63 S) 285 اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید می کند.

برابوس برای تیونینگ این خودرو تمرکز اصلی خود را بیشتر روی پیشرانه آن گذاشته است. حجم موتور این خودرو ۸ سیلندر توئین توربو از ۴ لیتر به ۴.۵ لیتر ارتقاء یافته است. البته برابوس پیستون های این سدان را بزرگ تر کرده و در بخش ورودی های هوا، نرم افزار، سیستم اگزوز و در آخر توربو تغییراتی در جهت بهبود توان خودرو انجام داده است.

تمام قدرت این خودرو از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به سیستم چهار چرخ محرک منتقل می شود و می تواند شما را در زمان ۲.۸ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کلومتر بر ساعت برساند. شاید پیش خود بگویید این خودرو صفر تا صد را خیلی پایین تر از نسخه پایه می زند؛ اما جالب است بدانید برابوس ۹۰۰ تنها نیم ثانیه سریع تر از نسخه استاندار است.

برابوس 900

طراحی ظاهری

مشکی؛ رنگی که تمام وجود این خودرو را گرفته است. از رنگ بگذریم، می رسیم به کیت بدنه این خودرو که در آن از مقدار زیادی فیبر کربن استفاده شده است. اسپیلیتر، ورودی های هوا، جلوپنجره، دیفیوزر، اسپولر و … تمام از فیبر کربن ساخته شده اند. البته تفاوت اصلی این خودرو با نسخه استاندار بیشتر در رینگ های ۱۰ پره ۲۱ اینچی پلاتینیم ادیشن Z است. جالب است بدانید که برابوس گفته رینگ ها به همراه سیستم تعلیق بادی ارتقاء یافته و سبب بهبود هندلینگ خودرو شده است. در آخر هم به تفاوتی می پردازیم که شاید در ظاهر زیاد قابل مشاهده نباشد؛ ارتفاع این خودرو ۲۰ میلی متر از amg E63 S کمتر است.

برابوس 900

کابین

همانطور که انتظار می رفت برابوس از ترکیب چرم و آلکانترا به کابین این خودرو نقش اسپرت داده است. البته اگر دوست داشته باشید، می توانید هنگام خرید پدال های آلومینیومی یا برابوس، پلاک های فولادی نورانی و پین های قفل درب روی خودروی خود سفارش دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }