اتوهلد چیست و چه کاربردی دارد؟زمان مطالعه : ۱ دقیقه

اتوهلد

از زمانی که ترمزهای دستی جای خودشان را به ترمزهای برقی دادند، استفاده از آپشن اتوهلد هم در خودروها رایج شد. اگر دقت کرده باشید معمولاً دکمه اتوهلد در کنار ترمز برقی قرار دارد و با سیستم ESP و ABS خودرو در جهت نگه داشتن خودرو کار می کند.

اتوهلداتوهلد چیست؟

بیشتر افرادی متوجه کاربرد زیاد این آپشن در خودرو می شوند که گیربکس خودروی آن ها از نوع دوکلاچه است. این آپشن کمک می کند زمانی که شما پشت چراغ قرمز یا در سربالایی ایستاده اید، خودرو به عقب حرکت نکند و شما با اولین اشاره به پدال گاز خودرو را در جهت جلو حرکت دهید.

حتماً بخوانید: اگر گیربکس خودروی شما دوکلاچه است، حتماً به این موارد توجه کنید

اتوهلد چگونه کار می کند؟

همانطور که گفته شد دکمه اتوهلد در کنار ترمز برقی قرار دارد. کافی شما با فشردن دکمه آن را فعال کنید. زمانی که شما این آپشن را فعال می کنید، در پشت آمپر خودرو چراغ آن فعال می شود. در اکثر خودروها زمانی که ماشین روشن باشد و خودرو تشخیص دهد که سرنشین داخل آن است به صورت اتوماتیک فعال می شود.

در زمان هایی که اتوهلد فعال باشد میزان ترمز از آخرین باری که پدال ترمز را فشار داده اید به همان میزان فشار ترمز به دیسک ها وارد می شود و سبب می شود خودروی شما در جهت عقب و جلو حرکت نکند. جالب است بدانید اگر میزان فشاری که شما به پدال ترمز آورده اید کافی نباشد، سیستم ABS خودرو به صورت اتوماتیک فعال می شود و ترمزی بیشتری را در جهت نگه داشتن خودرو اعمال می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }