مرسدس بنز EQS؛ پرچمدار خودروهای لوکس برقی بنززمان مطالعه : ۴ دقیقه

بررسی مرسدس بنز EQS

اگر به حواشی اخیر اخبار بازار خودرو در چند ماه گذشته توجه کرده باشید، حتماً متوجه شدید که خودروهای الکتریکی به خیابان ها هجوم آورده اند و آمده اند دنیا را کمی متحول کنند. به نوعی می شود گفت آمریکایی ها بودند که با برند تسلا مشعل خودروهای الکتریکی را در جهان روشن کردند و مردم دنیا را با آینده خودروسازی جهان آشنا کردند. حال یکی از کمپانی بزرگ جهان آمده مشعل خودروهای الکتریکی را از آمریکایی بگیرد و با خود به اشتوتگارت آلمان ببرد.

مرسدس بنز همان کمپانی بزرگی است که این روزها خودروهای الکتریکی خود را با نشان EQ وارد بازار خودرویی جهان کرده است. در واقع بنز آمده برای هر کلاس خود یک خودروی الکتریکی تعریف کرده است. یکی از این تعریف ها برای سدان مجلل کلاس S صورت گرفته است و با نام EQS به بازار جهان معرفی شده است.

بررسی مرسدس بنز EQS
بررسی مرسدس بنز EQS

طراحی ظاهری مرسدس بنز EQS

بنز با طراحی EQS به ضریب درگ ۰.۲۰ رسیده است و به تمام ضریب درگ های خودروهای تاریخ خود پشت کرده و تحولی در طراحی آیرودینامیکی در صنعت خود به راه انداخته است. در واقع یکی از موضوعاتی که باعث شده برد مسافت این خودرو نسبت به رقبای آمریکایی خود بالاتر باشد، همین موضوع طراحی آیرودینامیکی بدنه این خودرو است. تا فراموش نکریدم، جالب است بدانید EQS با برد مسافت ۷۷۰ کیلومتر پرچم دار خودروهای برقی در جهان است.

در نگاه کلی به بدنه بنز EQS اول متوجه دو رنگ بودن بدنه خودرو می شویم. در واقع رنگ بدنه EQS تداعی کننده خودروی لوکس میباخ است. از رنگ گذر کنیم، می رسیم به طراحی مخصوص این خودرو که دماغه آن به جلو خمیده شده و به بیننده خبر از شکست هوا حین رانندگی می دهد.همین طور که به عقب خودرو می رویم متوجه یک حالت کوپه در خودرو می شویم که به ما خبر از اسطوره سدان های کوپه در جهان می دهد.

مهندسان بنز می گویند دیگر در آینده خودروهای الکتریکی بنز خبر از خطوط شکسته نیست و ما از این به بعد خودروهای الکتریکی بنز را با طراحی صاف و منحنی مشاهده خواهیم کرد. پس همین موضوع سبب شده EQS یک حالت بسیار صیقلی به خود بگیرد. اما این موضوع سبب نشده ما از طراحی لاکچری و لوکس در کلاس S فاصله بگیریم. در واقع می شود همان خطوط طراحی لوکس را در این خودرو مشاهده کرد و نمی شود گفت که این خودرو چونکه برقی است، طراحی آن مخصوص و اقتصادی است.

بررسی مرسدس بنز EQS
بررسی مرسدس بنز EQS

امکانات رفاهی و ایمنی بنز EQS

همانطور که می دانید ما با نسخه لوکس ترین کلاس بنز یعنی کلاس S سر و کار داریم. پس ما در EQS امکانات رفاهی بسیار بالایی شامل حالمان خواهد شد. بزارید خلاصه بگوییم، مرسدس بنز امکانات رفاهی و ایمنی بنز S کلاس را با یک کلیک راست کپی کرده و در بنز EQS دکمه کپی پیست را زده است.

بررسی مرسدس بنز EQSکابین

در نگاه اول به عکس کابین بسیاری از بینده ها فکر می کنند با یک رندری از کمپانی مرسدس بنز روبرو هستند. در واقع باید بگوییم تا زمانی که تیزر رسمی این خودرو بیرون نیامده بود و ما به طور رسمی رونمایی این خودرو را ندیده بودیم، نمی توانستیم ادعا کنیم که این کابین واقعیت دارد یا ندارد. حال که بنز EQS پا در خیابان ها گذاشته و تمام فرضیات ما به واقعیت پیوسته، ما شاهد یک هایپراسکیرین  ۵۶ اینچی هستیم که سنسورهای بسیار عجیبی در آن گنجانده شده است.

بسیاری با این سبک طراحی مشکل دارند و می گویند که این کار می تواند اصالت واقعی خودرو را زیر سوال می برد. اما باید چه کرد فعل حاضر ما بازیچه دست خودروسازان بزرگ جهان هستیم و نمی توانیم اعتراض خود را نسبت به این سبک طراحی به جایی برسانیم.

اما در کل ما شاهد کابینی بسیار لوکس با متریال بسیار با کیفیت هستیم و می توانیم سبک طراحی نویی را در این خودرو مشاهده کنیم. البته فراموش نکنید که خودوری برقی یعنی هایپر اسکیرین و دیگر هیچ.

بررسی مرسدس بنز EQSموتور

مرسدس بنز EQS با دو نسخه EQS +450 و EQS 580 4MATIC که هر کدام به ترتیب با مشخصات یک موتور الکتریکی با توان ۳۲۹ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور و دو موتور الکتریکی با توان ۵۱۶ اسب بخار و گشتاور ۸۲۸ نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه شد. در واقع قوی ترین نسخه این خودرو EQS 580 4MATIC است که بر روی هر محور خود یک موتور برقی حمل می کند و طبعاً با سیستم چهار چرخ خود یک سواری بسیار خوب را به شما می دهد.

در کل موتور خودروهای برقی جذابیت آنچنانی ندارد و نمی شود گفت موتور در این خودرو ها اهمیت آنچنانی داشته باشد. به طور مثال همین حوالی رونمایی بنز EQS شاهد این بودیم که خودورسازی معروف کره ای کیا از خودروی تمام برقی خود یعنی EV6 GT رونمایی کرد که شتاب صفر تا صد این خودرو از قوی ترین نسخه ی EQS حدود ۰.۶ ثانیه کمتر است. به نوعی خودروسازان درب موتور را باز می کنند و یک باتری و موتور الکتریکی در درون آن قرار می دهند و دیگر خبری از توربو و موتور های ۸ و ۱۲ سیلندر جذاب نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }