بی ام و X6؛ یک خرس درنده آلمانیزمان مطالعه : ۴ دقیقه

بی ام و X6

وقتی حرف از جسارت در صنعت خودروسازی در میان باشد مطمئن باشید که آلمان ها شروع کننده یا جزء اصلی آن جسارت هستند. یکی از این جسارت ها در سال ۲۰۰۸ توسط کمپانی بی ام و رقم خورد و ما شاهد ورود خودروهای شاسی بلند کوپه در صنعت خودروسازی جهان شدیم. این جسارت با نام بی ام و X6 به مردم جهان معرفی شد و تا به امروز از این جسارت زیبا سه نسل به بازار خوردویی دنیا معرفی شده است. شاید در قدیم و حدود ۱۰ سال پیش حرف از زیبایی بی ام و X6 می شد، شما با انتقادهای زیادی روبرو می شدید اما امروزه کمی داستان فرق کرده و شما شاهد کپی برداری از این خودروی زیبای بی ام و هستید.

بی ام و X6

حتماً بخوانید: بی ام و X3 یک کراس اوور از باواریایی ها

طراحی ظاهری بی ام و X6

همانطور که گفته شد بی ام و X6 اولین کراس اوور کوپه در جهان بود. پس شما با یک طراحی نو و شاید کمی ناخوشایند سر و کار دارید. سبک طراحی X6 به گونه ای بود که بی ام و در آن زمان با نقدهای منفی زیادی روبرو شد، ولی بی ام و آنقدر به طراحان خود اعتماد داشت که هیچ یک از نقدهای منفی را نپذیرفت و آنقدر به طراحی خود رنگ و لعاب داد که امروزه ما شاهد این هستیم که خودروسازان جهان دارند از سبک طراحی X6 در طراحی خودروهای خود الهام می گیرند.

جالب است بدانید که سبک طراحی این خودرو آنقدر تازگی داشت که مردم برای آن نام های مستعاری چون خرس آلمان و کرگدن ایران انتخاب کرده اند.

بی ام و ایکس 6

حتماً بخوانید: مرسدس بنز GLE سومین نسل کلاس M

امکانات رفاهی بی ام و X6

خوب شما با یک خودروی لوکس شاسی بلند سر و کار دارید، پس مطمئن باشید که X6 از امکانات رفاهی و ایمنی بی ام و ارثیه خوبی دریافت کرده است و توانسته خود را در جایگاه خودروهای لوکس قرار دهد. اما توجه داشته باشید که شما با خودرویی قدیمی از صنعت باواریایی ها سر وکار دارید، پس توقع امکانات رفاهی که امروزه در صنعت خودروسازی بی ام و مشاهده می کنید را به هیچ عنوان نباید داشته باشید.

بی ام و ایکس 6کابین بی ام و X6

وقتی بی ام و X6 روانه بازار شد، همه ی ما شاهد یک طراحی جدید از بی ام و بودیم. پس توقع بسیاری از ما این بود که با یک کابین نو و طراحی نو مواجه شویم. اما بی ام و دست رد به تفکر ما زد و کابین X6 را همانند دیگر محصولات خود طراحی کرده بود. این موضوع در دنیای ماشین بازها اصلاً قابل قبول نبود و بسیاری می گفتند که اگر بی ام و می خواست در طراحی کابین خود سنت شکنی نکند، پس چرا در طراحی بدنه این کار را انجام داده است.

اما داستان به همین جا ختم نمی شود. شما حتماً تصورتان این است که فضای کابین این خودرو بزرگ و راحت است. ولی باید بگوییم که کاملاً در اشتباه هستید و شما واقعاً با یک خودروی کوپه سر و کار دارید و از فضای عقب خوبی بهره نمی برید.

حتماً بخوانید: پورشه کاین یک کراس اوور پر قدرت

سواری بی ام و X6

اکثر خریداران این خودرو فکر می کردند با یک خودروی خانوادگی و بسیار لوکس سر و کار دارند. اما زمانی که خودروی خود را تحویل گرفتند و در داخل کابین نشستند و دکمه استارت را زدند تمام تفکرات آن ها در یک لحظه از جلوی چشمانشان عبور کرد. وقتی دکمه استار این خودور می خورد غرشی بسیار زیبا گوش شما را نوازش می کند و به شما می گوید شما با یک خودروی کاملاً اسپرت سر و کار دارید و مطمئن باشید که این خودرو اصالت اسپرت بودن کمپانی خود را از دست نداده است. کافی است برای درک بهتر این موضوع شما پای خود را به پدال گاز این خودرو مالش دهید تا متوجه شوید که خرس آلمان چه درنده ای است.

بی ام و ایکس 6

حتماً بخوانید: بی ام و ایکس ۴ یک کراس اوور آلمانی

رقیب بی ام و X6

X6 با اینکه قدیمی شده ولی هنوز جایگاه لوکس بودن خود را در ایران از دست نداده است. برای همین موضوع این خودرو رقیبانی چون پورشه کاین، بی ام و X4، تویوتا لندکروز و بنز ML را در ایران دارد.

بی ام و ایکس 6

حتماً بخوانید: مازراتی لوانته اولین کراس اوور نیزه دارها

ارزش خرید بی ام و X6

X6 یک آلمانی است و از آن مهمتر یک بی ام و است. پس هزینه نگهداری این خودرو بسیار بالا است و شما با خرید این خودرو باید همیشه همراه خود یک کارت پر از پول داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }