لکسوس LX570؛ تویوتا لندکروز اتاق ۲۰۰ تکمیل یافتهزمان مطالعه : ۴ دقیقه

لکسوس LX570

همون ماشین شاسی بلنده که شبیه لندکروزه، همون لندکروزه فقط چراغاش عوض شده، همون لندکروزه فقط لوگوی لکسوس روی بدنش هست و … . این تعریف ها بیشتر در سال های ۹۰ و ۹۱ در بین مردم بازار داشت و اکثراً لکسوس LX570 را یک شاسی بلند معمولی خطاب می کردند. اما با گذشت زمان و کمی جا افتاد این خودرو در بین مجمع های شاسی بلند سرواران تعریف ها عوض شد و ما شاهد این بویدم که مردم با نام های اعلیحضرت این خودرو را توصیف می کردند.

در واقع لکسوس LX570 همون لندکروز اتاق ۲۰۰ هست، اما با تفاوت های بسیار زیاد که باعث شده بین این دو خودرو یک اختلاف قیمتی بسیار زیادی به وجود آید.

لکسوس LX570

حتماً بخوانید: تویوتا لندکروز؛ SUV که بیش از یک دهه عمر کرده است

طراحی ظاهری لکسوس LX570

همانطور که گفته شد این خودرو همانند لندکروز است و از یک شاسی و بدنه مشابه بهره می برد. پس جایی که باعث شده بین این دو خودرو تفاوت ایجاد شود، در طراحی ظاهری و امکانات رفاهی بوده است.

هدف کمپانی لکسوس این بوده که خودروهای تویوتا را تکمیل کند و بدون نقص وارد بازار خودرویی دنیا کند. پس در اینجا ما با نمونه بدون نقص و تکمیل شده لندکروز سر و کار داریم. اگر به طراحی های گذشته و فعل حاضر کمپانی لکسوس توجه کرده باشید حتماً متوجه خطوط تیز در بدنه خودروهای آن شده اید. حال LX570 از این موضوع در امان نبوده و خود را با یک طراحی خشن و تیز آرایش داده و به عنوان یک SUV فول سایز لاکچری معرفی کرده است.

اما موضوعی که امروزه دست و بال ما را برای تعریف از طراحی ظاهری بسته است، فیس لیفت این نسخه از لکسوس LX570 است. در واقع این خودرو همانند لندکروزهای موجود در کشورمان لباس های خود را عوض کرده و دستخوش تغییرات فیس شده است. بنابراین ما با فیس هایی از این خودرو سر و کار داریم که هر کدام یک سبک طراحی را بازگو می کنند. شاید برایتان جالب باشد که آنقدر فیس جدید این خودرو زیبا و جسور بوده است که یکی از صاحبان آن در ایران دست به برش گلگیر عقب زده و خودروی خود را به بروزترین فیس ممکن بروزرسانی کرده است.

لکسوس LX570

حتماً بخوانید: لوو XC90 یک شاسی بلند لوکس سوئدی

امکانات رفاهی

جنگ بین پدر و پسری باعث شده پسر خود را با شرایط فعلی بازار خودرویی لوکس دنیا تطبیق دهد و خود را یک سر و گردن از لندکروز بالاتر نشان دهد. بنابراین ما با یک شاسی بلندی سر و کار داریم که به خوبی مزه لوکس گرایی و فول آپشن بودن را چشیده و خود را به بهترین نحو ممکن تجهیز کرده است.

تمام صندلی های برقی، گرمکن و سردکن صندلی ها، تنظیم ارتفاع، سیستم صوتی مارک لیوینسون، سیستم کرال کنترل، سیستم یوترن، سیستم کنترل پایداری هوشمند، سیستم تهویه بسیار عالی و … از امکانات رفاهی هستند که در این شاسی بلند به چشم می خورد.

لکسوس LX570کابین

SUV فول سایز؛ تعریفی که از این خودرو دارند. پس می شود از این تعرف متوجه شد که ما در این خودرو با مشکلی به نام فضا پای و کابین کاری نداریم. اگر از این موضوع گذر کنیم می رسیم به متریال استفاده شده در کابین این خودرو که جای هیچ نقد منفی را به بیننده ها و صاحبان خود نگذاشته است. باید بگوییم لکسوس یکی از بهترین تولید کنندگان خودرو در جهان است و در تمام دنیا آن را با کیفیت ترین خودروی دنیا معرفی می کنند.

حتماً بخوانید: پورشه کاین یک کراس اوور پر قدرت

سواری

شاید بگویید که ماشین بزرگ است و کمی می تواند راننده را اذیت کند. اما شما کاملاً در اشتباه هستید و باید بگوییم لکسوس LX570 با قلب هشت سیلندری که دارد می تواند ۳۸۳ اسب بخار قدرت و ۵۴۶ نیوتن متر گشتاورتولید کند. به نوعی با این ارقام شما می تواند در خیابان ها با خودروهای سدان توربوشارژ رقابت کنید و سر بلند از رقابت خود بیرون بیایید.

لکسوس LX570

حتماً بخوانید: اشرافیگری به سبک لکسوس RX200t

رقیب

اگر بخواهیم رقیب های این خودرو در ایران اشاره کنیم، می توانیم به ولوو XC90، لکسوس RX و پورشه کاین اشاره کنیم.

لکسوس LX570ارزش خرید

با قیمت هایی که این روزها صاحبان لکسوس LX570 خودروی خود را به فروش گذاشته اند، باید بگوییم ارزش خرید این خود بسیار پایین است و اصلاً این خودرو با قیمت های اعلامی این روزها ارزشی ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }