بنز cla 45؛ یک سدان لوکس و اسپرت برای کسانی که عشق سرعت هستندزمان مطالعه : ۵ دقیقه

بنز cla 45

بنز cla 45 را می شود یک خودروی اسپرت کامپکت شناخت، که از سال ۲۰۱۴ آن را به عنوان برادر کوچولوی بنز cls می شناسیم. بنز cla 45 امروزه در بین افرادی که به دنبال خودروهای اسپورت و لوکس هستند، بسیار طرفدار دارد و می توان این خودرو را رقیب بسیاری از خودروهای اسپرت بازار ایران دانست.

همه ی ما در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تفکرمان این بود که خودروهای اسپرت حتماً موتور ۸ سیلندر دارند و از طراحی خاصی در بدنه ی خودرو بر خوردار هستند. اما زمانی که کمپانی مرسدس بنز آلمان خودروی بنز cla 45 را به بازار عرضه کرد، تمامی تفکرات قدیمی ما را از خودروهای اسپرت تغییر داد و می شود گفت: انقلابی در صنعت موتور و خودرو به وجود آمد.

بنز cla 45 را به عنوان قوی ترین سدان دنیا می شناسند، که در مدت ۴.۱ ثانیه سرعت خود را به با یک موتور ۲ لیتری تویین توربو شارژ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند.

تیم خودرویی تکامگ امروز به بررسی خودروی بنز cla 45 پرداخته است و ما امیدوار هستیم کسانی که به خودروهای اسپرت علاقه مند هستند، این مطلب برایشان مفید واقع شود.

بنز cla45

حتماً بخوانید: پورشه ۷۱۸ یک رودستر واقعی

طراحی ظاهری بنز cla 45

طراحی ظاهری بدنه یک خودرو معرف آن خودرو محسوب می شود. حال اگر بخواهیم خودروی بنز cla 45 را از نظر طراحی بدنه معرفی کنیم، باید بگوییم نام اسپرتی که بر روی این خودرو گذاشته اند، کاملاً نامی صحیح است و واقعاً این نام برازنده این خودرو است.

چراغ های تیز و کشیده، جلو پنجره نسبتاً بزرگ و خطوط کرومی در بدنه این خودرو را بسیار زیبا کرده است و می توان گفت این خودرو واقعاً جذاب است. البته باید گفت در طراحی ظاهری این خودرو کمی از بزرگتر آن، یعنی بنز cls تقلید شده است و می توان به تشابه های زیادی در بدنه این دو خودرو دست یافت.

بنز cla45

حتماً بخوانید: بررسی مشخصات بنز CLS نسل دوم

امکانات رفاهی بنز cla 45

بنز cla 45 همانند طراحی فوق العاده خود از امکانات رفاهی بالایی بر خوردار است و می توان آن را جزء خودروهای آپشنال ایران دانست، که کمتر می توان ایرادی در کابین آن از نظر امکانات رفاهی پیدا کرد.

اگر به دنبال یک سدان با ایمنی بسیار بالا هستید، بنز cla 45 بهترین انتخاب برای شما است و مطمئن باشید در هر لحظه شما را از خطرات اطرافتان با خبر می کند و در بسیار از مواقع از ایجاد حادثه جلوگیری می کند.

شما در این خودرو از آپشن هایی چون رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، رادار تصادف، گرمکن صندلی های جلو، رانندگی ۳ حاته (کامفورت، اسپرت و اکو)، تعلیق اسپرت و هوشمند، سیستم صوتی هارمن کاردن و … بر خوردار هستید.

بنز cla45

کابین بنز cla 45

شما با یک سدان کامپکت یا سدان جمع و جور روبرو هستید، پس مطمئناً از آن توقع راحتی یک سدان معمولی را نداشته باشید. طبیعتاً فضای پای عقب سرنشینان عقب کم است و این همان مشکل همیشگی خودروهای اسپرت یا کامپکت است.

هنگامی که در کابین بنز cla 45 می نشینید به شما یک حس کاملاً اسپرت منتقل می شود، ولی بعضی از متریال استفاده شده در کابین از کیفیتی که ما از مرسدس بنز توقع داریم بر خوردار نیستند و می توان این موضوع را یکی از ایرادات کابین این خودرو دانست.

حتماً بخوانید: بی ام و سری ۶؛ کوسه ای از دل دریای باواریایی ها

سواری بنز cla 45

شما در حین رانندگی با این خودرو از چسپندگی خوبی بر خوردار هستید و تکان های کمی را در این خودرو حس می کنید. منظورمان از تکان های کم این است که شما با یک خودروی اسپرت سر و کار دارید، پس مطمئناً تکان های طولی و کمی خشکی را در این خودرو مشاهده خواهید کرد و اگر غیر از این باشد گذاشتن نام خودروی اسپرت بر روی بنز cla 45 کاملاً کاری اشتباه خواهد بود.

البته ناگفته که سواری این خودرو آن قدر می توانند جذاب باشد که شما دیگر سواری هر خودرویی را نپذیرید. منظورمان از هر خودرویی یعنی بی ام و اتاق ۷، پورشه ماکان، پورشه پانامرا و … بسیاری از این خودروهای جذاب آلمانی.

جالب است بدانید این خودرو اولین سدان دیفرانسیل دو دیفرانسیل مرسدس بنز است. پس شما با یک چسپندگی محشری در این خودرو سر و کار دارید. کافی است هنگامی که در اتوبان هستید پای خود را تا ته بر روی پدال گاز بگذارید تا متوجه شوید که پشت خودرو همانند دیگر رقیبان دَر نمی رود.

بنز cla45

حتماً بخوانید: مرسدس بنز CLA یک فست بک واقعی

رقیب بنز cla 45

در بازار خودرویی ایران سدان های کامپکت اسپرت کم است و به سختی می توان برای این خودرو رقیب پیدا کرد. ولی اگر بخواهیم رقیبی نزدیک به این خودرو را بگوییم، باید به بنز cls اشاره کنیم. شاید بهتر است بگوییم این خودرو مشتری خاص خود را دارد و هر فردی به سراغ خرید این فلفل تند دایملر مرسدس بنز نمی رود.

بنز cla45

حتماً بخوانید: بی ام و سری ۵ یک سدان مشهور آلمانی

ارزش خرید

حتماً هنگام خرید این خودرو به نسخه ی MEC DESIGNS و AMG دقت کنید و سعی کنید نسخه ی اصلی این خودرو را خریداری کنید و به سراغ مک دیزاین این خودرو نروید، زیرا استهلاک این خودرو به علت دیزاین هایی که اتفاق افتاده است کمی بالا بوده است و شما را کمی اذیت خواهد کرد.

تیم زمان بررسی خودروی بنز cla 45 متوجه شد که بنز سی ال ای ۴۵ به دلیل مشکلات واردات به ایران نمی توانست به طور رسمی با نام مرسدس بنز وارد ایران شود، برای همین هنگام واردات این بنز وارد کننده عزیز مجبور شده این خودرو را با نام MEC DESIGNS وارد کشورمان کند.

به نکته دیگر هم توجه کنید که حساسیت پیشرانه ی بنزین این خودرو بسیار بالا است و حتماً سعی کنید از بنزین سوپر و اکتان مناسب این خودرو استفاده کنید. به این موضوع هم توجه کنید که همیشه باید حواستان به دمای روغن گیربکس و زمان تعویض روغن گیربکس باشد تا برایتان مشکلی پیش نیاید.

در آخر باید بگوییم اگر به دنبال یک خودروی با اصالت و اسپرت هستید، بنز cla 45 می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد و شک نکنید رانندگی با این خودرو با بسیاری از خودروهای دیگر بازار فرق دارد و اگر به دنبال یک تحول در ماشین بازی خود هستید، حتماً بنز cla را تجربه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }