سلولیت در اثر چیست و چگونه درمان می شود؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

علت اصلی سلولیت چیست و چگونه درمان می شود؟

همانطور که می دانید طبیعت خانم ها با آقایان بسیار فرق دارد. یکی از این فرق ها می تواند پوست خانم ها باشد. در واقع به طور معمول چربی بدن آقایان در زیر پوست آن ها قرار می گیرد ولی خانم ها علاوه بر اینکه چربی بدنشان زیر پوست قرار می گیرد در داخل پوست خود هم سلول های چربی دارند.

طبیعت خام ها به گونه ای است که در زمان بارداری و شیردهی احتیاج به ذخیره چربی دارند. حال این ذخیره در لایه های پوست آن ها تشکیل شده و سبب شده آن ها در زمانی احتیاج به چربی دارند از این سلول ها استفاده کنند.

حالا چرا سطح پوست در زمان سلولیت ناهموار می شود؟ در جواب این سوال باید بگوییم سلول های چربی توانایی ۴۰۰ برابر شدن را دارد و همین موضوع این سلول را متفاوت تر از دیگر سلول های بدن کرده است. همین افزایش حجم سلول چربی سبب ناهمواری پوست شما می شود. به نوعی سلول های چربی چاق می شوند و به خود حجم می گیرند.

چه عواملی سبب تشدید می شود؟

قبل از همه چیز باید بگوییم که وجود سلولیت برای تمامی خانم ها طبیعی است و هیچ خانمی نمی تواند این موضوع را انکار کند. مورد بعدی که باید به آن اشاره کنیم، در تضاد بودن چاقی و سلولیت است. در واقع چاقی و افزایش وزن هیچ ارتباطی با سلولیت ندارد.

می رسیم به عواملی که سبب تشدید سلولیت می شوند. این عوامل می توانند مشکلات هورمونی، مصرف زیاد نمک، کم نوشیدن آب، فعالیت روزانه کم و ژنتیک باشند.

حتماً بخوانید: استرچ مارک؛ ترک های بدنی که بیشتر خانم ها با آن دست و پنجه نرم می کنند

راه درمان سلولیت

بهترین راه ممکن برای درمان سلولیت به گردش درآوردن خون در پوست است. در واقع هر عملی که بتواند سبب افزایش گردش خون در پوست خانم ها شود، می تواند راه درمان مناسبی برای سلولیت باشد.

چگونه سبب افزایش گردش خون شویم؟

ماساژ دادن ناحیه سلولیت، گذاشتن حوله گرم در ناحیه سلولیت، مکش در ناحیه سلولیت، استفاده از کنجاک و لوفا در زمان استحمام، اسکراب قهوه در زمان استحام ( اسکراب قهوه: ترکیب قهوه، شکر و روغن نارگیل) و هر عملی که سبب افزایش خون در ناحیه سلولیت شود.

حتماً بخوانید: چگونه با انجام میکرونیدلینگ پوست خود را جوان کنیم؟

چه مواردی سبب کاهش سلولیت می شوند؟

مواردی چون ورزش های هوازی، مصرف کم نمک، مصرف میوه و سبزی، نوشیدن آب به میزان کافی، مصرف کم غذاهای فست فودی و استفاده از دستگاه های اکسیلیس، LPG و … می توانند تأثیر خوبی در کاهش سلولیت داشته باشند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }