در چه زمان هایی نباید آب بنوشیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تأمین آب مورد نیاز بدن

همیشه شنیده ایم که برای تأمین آب مورد نیاز بدن باید در روز ۸ لیوان آب بنوشیم. باید بگوییم این شنیده کاملاً اشتباه است و اکثر ما این مدت خود را با باورهای اشتباه در مورد نوشیدن آب گول زده ایم. در واقع ما برای تأمین آب مورد نیاز بدن خود به زمان مصرف درست آب و راه های مستقیم و غیر مستقیم تأمین آب احیتاج داریم.

تأمین آب مورد نیاز بدننوشیدن آب عامل فساد معده

نوشیدن آب سرد پس از مصرف شیرینیجات، ترشیجات و میوه های تر می تواند موجب فساد معده شود. بهترین زمان نوشیدن آب در این مواقع حدود ۲ ساعت پس از خوردن آن ها است.

حتماً بخوانید: با چند قهوه جالب و خوشمزه دنیا آشنا شوید

نوشیدن آب عامل ضعف قوا بدن

توجه داشته داشته باشید، نوشیدن آب بعد از ورزش، بعد از حمام، بین خواب و بعد از خواب می تواند بسیار مضر باشد و سبب کم شدن حرارات غریزی و ضعف قوا می شود.

نوشیدن آب هنگام غذا

مصرف آب در کنار خوردن وعده های غذایی سبب اختلال در هضم غذا می شود و می شود گفت یکی از علائم اصلی نفخ است. بهترین زمان نوشیدن آب می تواند ۲ ساعت بعد از خوردن غذا باشد. توجه داشته باشید در صورت نیاز سعی کنید مقدار کمی آب مصرف کنید.

تأمین آب مورد نیاز بدن
تأمین آب مورد نیاز بدن

آشامیدن آب در هنگام ناشتا

بسیاری عادت دارند در هنگام ناشتا برای تسکین تشنگی خود از آب استفاده کنند. باید بگوییم معده این افراد به دلیل تهی بودن از غذا، آب سریعاً جذب اعضای اصلی بدن می شود و این موضوع موجب ضعف حرارت غریزی می شود. حال بعضی افراد می گویند اگر ما هنگام ناشتا آب ننوشیم از تشنگی می میریم. یک راه حل خوب برای این افراد می تواند نوشیدن آب جوشیده ولرم باشد.

مضرات نوشیدن بیش از حد آب

آب اگر به طرز صحیحی مورد استفاده قرار گیرد، هیچ زیانی برای بدن ما ندارد. اما زیاده روی در نوشیدن آب می تواند ما را از داشتن پوستی زیبا منع کند. پس مسائلی چون نوشیدن آب زیاد برای شاداب ماندن پوست و در امان ماندن از یبوست می تواند کاملاً باوری اشتباه باشد.

حـتماً بخوانید: فواید نوشیدن آب برای سلامتی انسان

روزانه ۸ لیوان آب بخوریم یا نخوریم؟

یکی از جملات بسیار آشنا زمانی که حرف از آب می شود این است که در روز ۸ لیوان آب بنوشید. باید بگوییم این جمله یکی از باورهای غلط ما است و یافته های نوین طبی صحت این موضوع را رد می کند. در واقع شما برای تأمین آب بدن خود علاوه بر نوشیدن آب به مواد غذایی نظیر میوه، سبزیجات، صیفی جات و … هم احتیاج دارید. پس منابع تأمین آب بدن خود را باید به چند دسته مستقیم و غیر مستقیم تقسیم کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }