استرچ مارک؛ ترک های بدنی که بیشتر خانم ها با آن دست و پنجه نرم می کنندزمان مطالعه : ۳ دقیقه

استرچ مارک چیست؟

اگر شما فردی باشید که تغییر سایز را تجربه کرده باشید یا از داروهای استروئیدی (کورتونی) استفاده کرده باشید، حتماً با اصطلاح استرچ مارک یا استریا آشنا شده اید. در واقع به ترک های روی بدن که بیشتر در ناحیه باسن دیده می شود، استریچ مارک می گویند.

آیا استرچ مارک قابل درمان است؟

باید بگوییم که تا زمانی که این ترک های پوستی تازه هستند و حالت قرمزی دارند، نتیجه درمان در این مواقع می تواند بسیار مثبت باشد. ولی اگر این ترک ها کهنه شوند و حالت سفید شدن به خود بگیرند، دیگر شما شاهد آن نتیجه ی درمانی که در زمان قرمزی این ترک ها گرفته اید را نمی توانید تجربه کنید. پس برای درمان استرچ های پوست خود باید بسیار زود اقدام کنید و نگذارید کار از کار بگذرد.

حتماً بخوانید: اگر به این موارد توجه کنید دیگر دچار تیرگی در نواحی بیکینی نمی شوید

کره کاکائو برای ترک پوستی

یکی از مؤثرترین روغن ها برای پیشگیری از ایجاد ترک در بدن استفاده از کره کاکائو برای ماساژ و آبرسانی پوست بدن است. شما می توانید در زمانی که می خواهید سایز بدن خود را تغییر دهید از این روغن برای ماساژ و آبرسانی بدن خود استفاده کنید تا دچار ترک در بدن خود نشوید.

توجه داشته باشید شما برای تهیه کره کاکائو باید به عطاری ها و وسایل قنادی فروشی مراجعه کنید.

شی باتر برای دمان استرچ مارک

شی باتر هم از روغن هایی است که پوست شما را در مقابل اشعه فرابنفش محافظت می کند و می تواند با مواد مغذی که دارد به افزایش کشسانی پوست بدن بسیار کمک کند.

حتماً بخوانید: پوست مرغی؛ یک مشکل پوستی که بیشتر خانم ها و بچه ها با آن سر و کار دارند

ویتامین A

خانم ها باردار به دلیل تغییر سایز در دوران حاملگی خود بیشتر دچار استرچ مارک می شوند. یکی از راه های پیشگیری از ترک بدن در این دوران استفاده نکردن از مشتقات ویتامین A است. پس خانم ها سعی کنند در دوران بارداری خود به این موضوع بسیار توجه کنند.

کربوکسی تراپی، میکرونیدلینگ و لیزر

مطمئن باشید که شما برای رفع ترک های بدن خود با روش های درمانی چون لیزر، کربوکسی تراپی و میکرونیدلینگ آشنا خواهید شد. آیا این روش های درمانی می توانند مؤثر واقع شوند؟ باید در پاسخ بگوییم که کار همه ی این روش های درمانی تحریک کلاژن پوست برای جوانسازی پوست است و شما با استفاده از این روش های درمانی می توانید قوام پوست را در ناحیه ای که استرچ مارک وجود دارد بیشتر کند. اما توجه داشته باشید که این روش درمانی فقط می تواند پوست شما را تا حدی از نمایان شدن ترک های پوستی نجات دهد و نباید توقع این را داشته باشید که پوست شما کاملاً از ترک های پوستی پاک می شود.

در آخر

در پایان هم باید بگوییم که استرچ مارک اگر کهنه شود دیگر هیچ راه درمان قطعی ندارد و شما فقط می تواند به بهبود و کمتر دیده شدن آن کمک کنید. پس سعی کنید در زمانی که ترک های بدن شما تازه و قرمز است، اقدام به درمان کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }