خلاصه ای از عمل زیبایی میکرونیدلینگ را بخوانیدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

میکرونیدلینگ

هر روزه روش های زیادی برای جوانسازی و شفافیت پوست صورت به وجود می آید و هر روزه هم افراد زیادی اشتیاق پیدا می کنند که از این روش های زیبایی برای جوانسازی پوست صورت خود استفاده کنند. یکی از این روش ها میکرونیدلینگ است که به بسیاری از کسانی که دوستدار پوست زیبا هستند، آن را تجربه کرده اند.

میکرونیدلینگمیکرونیدلینگ چیست؟

یک عمل زیبایی پوست صورت است که باعث تحریک کلاژن های پوست صورت می شود. در این روش تعدادی سوزن بسیار ظریف با سرعت بالا وارد پوست می شوند و کانال های کم عمقی را بر روی پوست صورت ایجاد می کنند که باعث می شود سرم ها و مواد مغذی بهتر جذب صورت شما شوند.

حتماً بخوانید: پاسخ به پرسش های متداول شما در مورد میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ عمیق یا سطحی

عمیق

در روش عمیق جراحتی که ایجاد می شود بسیار زیاد بوده و میزان خونی که از پوست خارج می شود هم طبیعتاً زیاد خواهد بود. این روش درمانی امروزه دیگر منسوخ شده و کمتر کسی از این روش درمانی برای کلاژن سازی پوست صورت خود استفاده می کند. توجه داشته باشید که در بعضی مواقع این روش می تواند به دلیل جراحت زیادی که ایجاد کرده باعث به وجود آمدن جای زخم بر روی صورت شود.

سطحی

روش سطحی کاملاً بر عکس روش عمیقی است. در این روش کانال های ایجاد شده کاملاً سطحی بوده و میزان خون خارج شده از پوست بسیار کم است. توجه داشته باشید که در این روش عمل جوانسازی پوست به دلیل کلاژن سازی صحیح بهتر صورت می گیرد.

آیا میکرونیدلینگ باعث جوانسازی می شود؟

همانطور که گفته شد اگر میکرونیدلینگ به صورت سطحی انجام شود، می تواند روش مناسبی برای جوانسازی پوست باشد. البته نتیجه کار بعد از ۱۰ روز در صورت شما نمایان می شود.

میکرونیدلینگمیکرونیدلینگ چگونه باعث جوانسازی می شود؟

وقتی سوزن های ظریف در پوست شما کانال های ایجاد می کنند، باعث می شوند کلاژن پوست شما تحریک شود. از آن طرف حین انجام میکرونیدلینگ سرم ها و آمپول های پوستی همزمان مورد استفاده قرار می گیرد، که خود همین موضوع تأثیر بسیار زیادی در شفافیت پوست شما دارد.

میکرونیدلینگ برای رفع جوش صورت

حتماً شنیده اید که ترکاندن جوش صورت می تواند باعث عفونت و ایجاد جوش های بیشتر شود. میکرونیدلینگ هم همانند ترکاندن جوش های صورت با دست عمل می کند و می تواند عفونت و چرکی را به دیگر نقاط پوست سرایت دهد. پس هیچ زمان برای رفع جوش های صورت خود از این روش درمانی استفاده نکنید، زیرا پاسخ این روش به شما می تواند التهاب و ایجاد جوش های بیشتر در صورت شما باشد.

میکرونیدلینگمیکرونیدلینگ برای رفع لک های پوستی

زمانی شما می توانید با این روش درمانی لک های پوست خود را رفع کنید که پوستی بدون مستعد لک داشته باشید و حتماً از روش سطحی استفاده کنید. البته روش های دیگری چون مزوتراپی می تواند بهتر از این روش در رفع لک عمل کند.

چه افرادی نمی توانند از میکرونیدلینگ استفاده کنند؟

افراد که دیابت و آلرژی پوستی شدید دارند، افرادی که داروهای ضدانعقاد خون، رتینول و راکوتان مصرف می کنند، افرادی که مبتلا به هموفیلی هستند، افرادی که دچار کلوئید هستند، افرادی که جوش فعال دارند، افرادی که تزریق ژل و بوتاکس کمتر از سه هفته داشته اند و در آخر خانم هایی که در دوران بارداری و شیردهی هستند، نمی توانند از این روش درمانی بهره ببرند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }