با این تکنیک های تنفسی با استرس و اضطراب مقابله کنیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

کاهش اضطراب با تنفس

یکی از روش های مبارزه با استرس و اضطراب تکیه کردن به تکنیک های تنفسی است. ما در ادامه به چهار تا از تکنیک های تنفسی اشاره کرده ایم که می تواند در کاهش اضطراب شما تأثیر زیادی بگذارد.

تنفس شکمی

در تنفس شکمی برای رسیدن به آرامش و مبارزه با اضطراب کافی است شما به پشت دراز بکشید و دستان خود را روی شکم تان بگذارید و در ادامه یک تنفس عمیق از بینی داشته باشید. تنفس شما باید طوری باشد که شکم شما پر از هوا شود. توجه داشته باشید دیافراگم شما باید کاملاً از هوا منبسط باز شود.

خب به آرامی هوا را از دهان خود خارج کنید و این روند را چند دقیقه و برای چند بار تکرار کنید. اگر بتوانید روزانه ۳ بار و هر بار به مدت ۵ دقیقه این کار را انجام دهید، می توانید به آرامش خوبی دست پیدا کنید.

تنفس جمجمه درخشان

افرادی که مشکل قلبی یا بیماری زمینه ای دارند برای کاهش استرس خود بهتر است از تکنیک تنفسی دیگری بهره ببرند و یا اگر می خواهند از تنفس جمجمه ای بهره ببرند، حتماً از پزشک خود مشورت بگیرند.

در تنفس جمجمه ای درخشان شما باید بنشینید و کمر خود را صاف نگه دارید. سپس چشم های خود را ببندید و دست های خود را روی زانو قرار دهید. شروع کنید به دم گرفتن های آهسته و طولانی و بازم های خود را خیلی سریع و قوی خارج کنید.

کاهش اضطراب با تنفستنفس یکسان

برای کاهش اضطراب با تنفس می توانید به تکنیک تنفس یکسان تکیه کنید. در این روش فرد بایستی مدت زمان دم و بازدم خود را باهم برابر کند. ۴ ثانیه دم بگیرد، ۴ ثانیه بازدم. توجه داشته باشید که فرد باید روی تنفس و شمارش ثانیه ها تمرکز داشته باشد و تنها از مسیر بینی تنفس کند.

افراد می تواند برای کاهش استرس خود روزی سه وعده و هر وعده ۱۰ دقیقه این تکنیک تنفسی را انجام دهند. به این موضوع هم توجه داشته باشید که طی زمان ۴ ثانیه های خود را افزایش دهید.

حتماً بخوانید: با دمنوش های آرامش بخش بر استرس و اضطراب خود غلبه کنید

تنفس متناوب

در تنفس متناوب شما باید انگشت شست خود را روی سوراخ راست بینی خود قرار دهید و با سوراخ چپ بینی یک دم آرام و عمیق بگیرید. زمانی که دم شما به اوج خود رسید، انگشت حلقه را روی سوراخ چپ بگذارید و انگشت شست خود را از روی سوراخ راست بینی بردارید و به آرامی هوا را خارج کنید. در ادامه دوباره یک دم از سوراخ راست بینی خود داشته باشید و از سوراخ چپ بینی خود خارج کنید. همین کار را به مدت ۱۰ دقیقه انجام دهید. مطمئناً این روش تنفس روی کاهش استرس و اضطراب شما تأثیر زیادی می گذارد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }