علت واریکوسل چیست و چکونه می توانیم آن را تشخیص دهیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

بیماری واریکوسل

به بزرگ شدن سیاهرگ های داخل بیضه، بیماری واریکوسل می گویند که مشکلاتی چون درد بیضه، ناباروری و آتروفی بیضه برای آقایان به همراه دارد. این بیماری به ۳ گیرد تقسیم می شود که گیرد اول خفیف ترین نوع و گیرد سه حادترین نوع این بیماری است.

بیماری واریکوسل

تشخیص واریکوسل

برای تشخیص این بیماری حتماً شما باید به پزشک مراجعه کنید، ولی افرادی که می خواهند این بیماری را در خانه خود تا حدی تشخیص دهند باید به نکات زیر توجه کنند.

بیضه ی مردان شامل تعداد زیادی ورید و رگ است که به تخمدان ها متصل می شوند و باید توجه داشته باشید که بیماری واریکوسل بیشتر در بیضه سمت چپ اتفاق می افتد و در موارد اندکی در بیضه راست این اتفاق پیش می آید. حال برای تشخیص این بیماری در خانه  سه راه حل دارید:

راه حل اول

در راه حل اول شما ایستاده هستید و هنگام دست زدن به ورید ها و مویرگ ها بزرگی رگ ها را احساس نمی کنید و به محض فشار آوردن به خود رگ های شما گشاد می شود. اگر شما جزء این دسته از بیماران هستید باید بگوییم شما نوع گرید ۱ این بیماری را دارید.

راه حل دوم

در این راه حل هنگامی شما ایستاده اید ورید های شما قابل لمس هستند و نیازی نیست که شما به خودتان فشاری تحمیل کنید. این دسته از بیماران دارای گرید ۲ این بیماری هستند.

راه حل سوم

در گرید ۳ این بیماری بدون اینکه فشاری تحمیل بیضه ها شود و یا شما آنها را لمس کنید، می توانید وریدهای بیضه خود را مشاهده کنید.

باید توجه کنید که یک دسته ی چهارم داریم که خود پزشکان به کمک سونوگرافیکی این بیماری را تشخیص می دهند. در کل برای تشخیص این بیماری به پزشکان معتبر مراجعه کنید و خیال خود را راحت کنید.

حتماً بخوانید: سیگار کشیدن می تواند سبب ناباروری در خانم ها و آقایان شود

درمان بیماری واریکوسل

تنها راه درمان بیماری واریکوسل جراحی است و هیچ راه درمانی دیگری ندارد. مدت زمان جراحی حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه است و بیمار بعد از عمل همان روز یا فردای آن روز از بیمارستان مرخص می شود و باید تا مدت ۷ الی ۱۴ روز استراحت پزشکی داشته باشد.

حرف آخر

خیلی از افراد دچار بیماری واریکوسل هستند و خبر از آن ندارند و یک نکته جالب این است که این افراد بچه دار هم می شوند و مشکلی در باروری ندارند. پس توجه داشته باشید که حتی اگر شما دچار این بیماری هستید و مشکلی ندارید نیاز به انجام عمل نیست.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }