زعفران چه فواید و مضراتی برای خانم ها و آقایان دارد؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

زعفران

زعفران که به طلای قرمز معروف است، در طب ایرانی کاربردهای بسیاری داشته است. این گیاه گرم و خشک فواید بسیار زیادی دارد و  در درمان بسیاری از بیماری ها به طبیبان کمک می کند. می شود از زعفران به عنوان معجزه طب سنتی نام برد.

در گفتارهای پورسینا می شود به خواص معجزه آسا این گیاه پی برد. او می گوید: زعفران اسهال را از بین می برد، گدازنده و به سبب قبوضیتی که دارد پزاننده است. چسپنده است و گرمای معتدل دارد و باز کننده است. خواب آور و مایه تیرگی حواس است. زعفران داروی ورم کرم گوش است. دیده را جلا دهد، شادی آور و توان بخش قلب است.

او در ادامه می گوید: در درمان سفت شدن زهدان و به هم آمدن دهانه آن نافع است. زعفران را زنی دادم که در بچه آوردن به زحمت و درد افتاده بود، فوراً زایید.

خواص زعفران

این گیاه با ارزش دارای خواص بسیار زیادی است. خواصی چون مسکن درد، آرام بخش و خواب آور، ضد تشنج، ادرار آور، اثر پاک کنندگی کلیه و مثانه، درمان برونشیت، درمان سرفه، تصفیه کبد، روشن کننده پوست صورت، درمان خونریزی بعد از زایمان، تقویت قوای جنسی، کاهش فشار خون، کاهش چربی خون، درمان آسم، درمان نفخ شکم، پیشگیری از بیماری های قلبی، پیشگیری از سرطان، مؤثر در رفع درد دندان و خون ساز است.

زعفران باعث ایجاد هیچ حساسیتی در بدن انسان نمی شود و دارای ویتامین های بسیاری چون وتامین B1 ،B2 ،B6 و C است و مقدار زیادی مواد مغذی درون خود دارد . مصرف زعفران برای خانم ها تأکید می شود، زیرا مصرف زعفران برای زنان باعث جلوگیری از مبتلا شدن به سرطان سینه می شود و برای تنظیم عادت ماهانه خانم ها بسیار مفید است.

مضرات زعفران

همیشه زیاده روی در استفاده از هر چیزی باعث زیان می شود. پس در مصرف زعفران به خصوص در خانم های باردار باید احتیاط شود، زیرا مصرف زعفران برای زنان باردار بسیار مضر است و از مصرف آن باید صرف نظر کرد، زیرا زعفران بر روی سیستم تولید مثل اثر گذار است و باعث سقط جنین می شود.

دیگر مضرات زعفران کاهش اشتها، زیان رساندن به کلیه ها و ایجاد سردرد است.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }