تبخال تناسلی در بارداری برای نوزاد شما بسیار خطرناک استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

تبخال تناسلی در بارداری

یکی از ویروس های بسیار خطرناک برای نوزاد که از مادر به فرزند منتقل می شود، تبخال تناسلی است. خانم هایی که به تبخال تناسلی در بارداری دچار می شوند، حتماً بایستی برای درمان و جلوگیری از انتقال ویروس به نوزاد به پزشک مورد نظر خود مراجعه کنند، تا نوزاد خود را از خطری بزرگ نجات دهند.

تبخال تناسلی چه زمان به نوزاد منتقل می شود؟

خانم هایی که برای بار اول در اوایل بارداری به این ویروس آلوده شده باشند و یا قبل از بارداری به تبخال تناسلی دچار شده باشند، احتمال اینکه ویروس را به نوزاد خود منتقل کنند بسیار کم است.

اما خانم هایی در اواخر بارداری به این ویروس مبتلا شده باشند، خطر ابتلای نوزاد خود را به تبخال تناسلی بسیار بالا می برند.

نوزاد هنگام زایمان و تماس با مادر به این ویروس مبتلا می شود. برای همین پزشکان اگر متوجه جوش و تبخال در بدن مادر شوند، سزارین را برای زایمان نوزاد تجویز می کنند.

تبخال تناسلی در بارداریتبخال تناسلی چه خطری برای نوزاد دارد؟

متأسفانه نوزادانی که به این ویروس دچار می شوند، شاید بینایی خود را از دست بدهند و برای آن ها مشکلات عصبی و مغزی پیش بیاید. در مواردی هم این ویروس سبب مرگ نوزاد می شود.

حتماً بخوانید: احتمال دارد حالت تهوع در بارداری خطرناک باشد

پیشگیری از ابتلا به تبخال تناسلی در دوران بارداری

مادرانی که به این ویروس ابتلا نشده اند، باید در سه ماهه سوم بارداری هنگام رابطه جنسی با همسر خود بسیار احتیاط کنند. در واقع باید زمانی رابطه جنسی برقرار کنند که کاملاً مطمئن هستند همسر آن ها به این ویروس مبتلا نیست.

حتماً بخوانید: خونریزی واژینال در دوران بارداری چه علتی دارد؟

درمان تبخال تناسلی

حتماً، حتماً و حتماً در مورد درمان تبخال تناسلی از پزشک خود مشورت کنید و به هیچ وجه به طور خودسرانه از داروهای ضد ویروسی یا سایر درمان ها بهره نبرید.

در آخر

همانطور که متوجه شدید ابتلای نوزاد به این ویروس می تواند بسیار خطرناک باشد، پس اجازه ندهید هر فردی فرزند شما را ببوسد، شاید او به تبخال دهانی دچار شده است. به این موضوع هم توجه کنید که حتماً قبل از دست زدن به نوزاد دست های خود را به خوبی بشویید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }