چرا جنسیس کوپه اینقدر در بین جوانان طرفدار دارد؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

بررسی جنسیس کوپه

کمپانی هیوندای بعد از اینکه با خودروهای سدان، کراس اوور، شاسی بلند و … توانست خود را به خوبی به بازار خودرویی جهان معرفی کند، این بار دست به طراحی یک خودروی اسپرت در سال ۲۰۰۸ زد و آن را در سال ۲۰۱۰ با نام هیوندای جنسیس کوپه روانه بازار کرد. جنسیس کوپه با ورود خود به بازار جهانی خودروهای اسپرت توانست آرزوی بسیاری را که دوست داشتند یک خودروی ارزان قیمت اسپرت داشته باشند را برآورده کند.

در ادامه مطلب تیم خودرویی تکامگ به بررسی جنسیس کوپه پرداخته و امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

genesis coupe

طراحی ظاهری

این خودرو با دو فیس در بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ به بازار خودرویی ایران معرفی شد، که آخرین فیس آن در کشورمان برای سال ۲۰۱۳ است.

اگر بخواهیم فیس نسل اول جنسیس کوپه را مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که کمپانی هیوندای در آن زمان با طراحی خود اکثر خودروهای اسپرت ارزان قیمت را به چالش دعوت کرد و با طراحی زیبای خود توانست بازار خوبی از اسپرت سواران را در دور خود جمع کند.

هیوندای در سال ۲۰۱۳ فیس دوم این خودرو را به بازار جهانی معرفی کرد و بسیاری از جنسیس سواران فیس قدیم را به موضوع فیس لیفت دعوت کرد. باید بگوییم که طراحی فیس دوم جنسیس آمده بود که فیس اول را تکمیل و بی نقص کند، ولی با مشکلی روبرو شد که بسیاری فیس اول را به فیس جدید ترجیح می دادند و ارتباط خوبی با فیس جدید برقرار نمی کردند. ولی در کل فیس جدید با جلو پنجره بزرگتر خود و کاپوت جذاب تر خود توانست خود را بهتر در بازار جهانی خودروهای اسپرت معرفی کند.

genesis coupe

امکانات رفاهی

شما با یک خودرو ارزان قیمت و اسپرت سر و کار دارید، پس نباید توقع خودرویی با امکانات رفاهی بالایی از جنسیس کوپه داشته باشید. ولی در کل هیوندای در این زمینه خساست به خرج نداده است و تا جایی که امکان داشته این خودرو را با امکانات رفاهی خوبی به بازار روانه کرده است.

genesis coupe

کابین و موتور

از همین اول به شما بگوییم که سواری با این خودرو کمی تجربه می خواهد، زیرا محور عقب این خودرو کمی بیش فرمانی دارد و کنترل آن سخت است. اگر بخواهیم این موضوع را به صورت عام تعریف کنیم، باید بگوییم که پشت این خودرو در می رود. پس در روزهای بارانی و روی خط کشی های راهنمایی رانندگی حواستان به این موضوع باشد. این را هم بگوییم که فکر دریفت و دونات کشیدن را با این خودرو از سر خود بی اندازید بیرون، زیرا شما احتیاج به دکترای دریفت دارید تا بتوانید این خودرو را کنترل کنید.

در مورد موتور ۳۸۰۰ این خودرو باید بگوییم که بسیار قوی است و شما با اشاره به پدال گاز شاهد یک شتاب گیری بسیار خوب هستید.

فضای کابین جنسیس کوپه برای دو نفر بسیار عالی است، ولی اگر بخواهید از فضای عقب آن استفاده کنید، باید بگوییم فضای پای عقب این خودرو کمی از ۲۰۶ کوچک تر است و می تواند شما را در یک سفر درون شهری همراهی خوبی کند.

genesis coupe
genesis coupe
حتماً بخوانید: تویوتا gt86؛ یک سامورایی واقعی

رقیب

اگر به دنبال یک رقیب با موتور هم رده ی جنسیس کوپه در ایران هستید، باید بگوییم که خودتان را خسته نکنید، چونکه هیچ خودرویی با شرایط جنسیس شما در ایران پیدا نخواهید کرد. ولی یک رقیب بسیار جدی برای این خودرو تویوتا gt86 است که توانسته است این خودرو را به خوبی به چالش بکشد.

genesis coupe
genesis coupe

ارزش خرید

یکی از پرهزینه ترین خودروهای اسپرت ایران جنسیس کوپه است و شما با خریداری این خودرو از همان روز اول با این مشکل مواجه هستید. پس اگر قصد خرید این خودرو را دارید باید خود را با هزینه های آن آشنا کنید و به این موضوع توجه کنید که شرایط کارکرده این خودرو در کشورمان خوب نیست و شما هنگام خرید باید بسیار حواستان را جمع کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }