دیگنیتی پرایم؛ یک کراس اوور کوپه چینی لوکسزمان مطالعه : ۴ دقیقه

دیگنیتی پرایم

کمپانی بی ام و که یکی از پیشگامان تولید خودروهای اسپرت در دنیا است در سال های گذشته خودروهایی با نام کراس اوور کوپه را تولید و مشتریان زیادی را از این سبک طراحی جدید جذب خود کرد. حال چینی ها برای اینکه از سهم و سود تولید این سبک خودروها در بازار جهانی جا نمانند، خودرویی به نام fengon ix5 تولید کردند.

شرکت بهمن خودرو که یکی از پیشگامان تولید و مونتاژ خودروهای خارجی در ایران است، در سال های گذشته تصمیم گرفت که خودروی fengon ix5 را با نام تجاری دیگنیتی پرایم در کشور خودمان تولید و مونتاژ کند.

در ادامه مطلب تیم تکامگ به بررسی مشخصات خودروی دیگنیتی پرایم پرداخته است. امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

بررسی خودروی دیگنیتی پرایم

حتماً بخوانید: SWM G01 یک دو رگه ایتالیایی_چینی

طراحی ظاهری دیگنیتی پرایم

همانطور که گفته شد، این سبک طراحی را بیشتر صنعت خودروسازی آلمانی ها به دنیا معرفی کردند و توانستند مشتری های خوبی را در این زمینه جذب خود کنند.

طراحی ظاهری dignity هم از این زبان طراحی پیروی می کند. البته باید بگوییم که چینی ها دیگر به طور کامل از زبان طراحی آلمانی ها در صنعت خودروسازی خود استفاده نمی کنند و سعی بر این دارند که در طراحی خود بیشتر از زبان خود استفاده کنند و در طراحی خودروهای خود نوآوری به خرج دهند.

در نمای جلویی dignity شاهد یک طراحی نسبتاً اسپرت هستیم که با یک جلو پنجره بزرگ، کاپوت کشیده و چراغ های مستطیلی شکل تزئین شده است.

در نمای جانبی این خودرو شاهد سه خط برجسته هستیم که توانسته است معنای یک خودروی کراس اوور کوپه را به خوبی نشان دهد.

در نمای عقب dignity می شود طراحی نوآورانه صنعت خودروسازی چینی ها را دید که با چراغ های جذاب و خطوط کرومی تزئین شده است به بیننده خبر از آینده زیبای خودروهای چینی را می دهد.

خودروی دیگنیتی پرایم

امکانات رفاهی دیگنیتی پرایم

چینی ها امروزه تصمیم گرفته اند که خودروهای خود را با حداکثر امکانات رفاهی ممکن تولید کنند و مانع از نقدهای منفی نسبت به امکانات رفاهی خودروی شوند. دیگنیتی پرایم هم محصولی است که توانسته چینی ها را به اهداف خود برساند و آن ها را از هر نوع نقدهای منفی در بازار خودرویی دنیا در امان نگه دارد. دیگنیتی پرایم از امکانات رفاهی بسیار بالایی در خود برخوردار است و می شود گفت که برچسب خودروی لوکس را به خود چسبانده است.

شما در این خودرو از امکاناتی چون کنترل پایداری هوشمند، کنترل ایستایی در سر بالایی و سرازیری، دوربین ۳۶۰ درجه، ورود بدون کلید، کلیس استارتر، سقف پانوراما، سنسور باران، گرمکن آینه، تهویه اتوماتیک با دکمه های لمسی، حالات رانندگی مختلف و غیره برخوردار هستید.

خودروی دیگنیتی پرایم

کابین دیگنیتی پرایم

dignity از یک کابین بسیار جذابی بهره می برد و می شود گفت کابین این خودرو می تواند با خودروهای اروپایی رقابت کند. هنگامی که شما داخل کابین این خودرو می شوید شاهد صندلی های چرمی، درها با روکش چرم و طرح لوزی شکل، استفاده از متریال کرومی، استفاده از طرح فیبر کربن در داخل کابین، فرمان دی کات و غیره هستید. اگر بخواهیم در مورد فضای کابین صحبت کنیم، باید بگوییم که دیگنیتی پرایم می تواند پاسخ بسیار خوبی به یک خانواده ۵ نفره بدهد.

حتماً بخوانید: بررسی خودروی دامای X7

سواری دیگنیتی پرایم

در مورد سواری و موتور ماشین باید بگوییم که dignity به راننده خود به دلیل حالت اسپرت و رینگ های ۱۸ اینچی فاق کوتاه یک سواری نسبتاً خشک می دهد.

در بررسی مشخصات خودروی دیگنیتی پرایم متوجه شدیم که موتور این خودرو با گیربکس CVT که دارد نمی تواند قدرت خوبی را به راننده و سر نشینان خود تحمیل کند و کمی در این زمینه dignity ضعیف عمل کرده است. البته بهمن خودرو به تازگی از نسخه دیگنیتی با تیپ پرستیژ رونمایی کرده است. این تیپ دیگنیتی به یک موتور ۲ لیتری تجهیز شده است که توانایی تولید ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. نکته جالب این است که در نسخه پرستیژ خبر از گیربکس CVT نیست و شما با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک سر و کار دارید. به طور خلاصه بگوییم تیپ پرستیژ برای آن دسته از افراد ساخته شده است که دوست دارند صفر تا صد را زیر ۸.۷ ثانیه طی کنند.

بررسی خودروی دیگنیتی پرایم

رقیب

اس دبلیو ام G01F، دامای X7 و بورگوارد BX5 می توانند از رقبای این خودرو در کشورمان باشند.

ارزش خرید

فعل حاضر که این مطلب را بروزرسانی می کنیم، قیمت دیگنیتی پرایم بالای ۱ میلیارد تومان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }